Kasvisruokavalio

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
VR

Re: Kasvisruokavalio

Viesti Kirjoittaja VR »

Hamppurouheta olen tuossa jonkun aikaa käyttänyt.
Kun kehuivat, että siinä on omegarasvat kohallaan.
Olen laittanut puuroihin,leipätaikinaan, jukrteihin.
Paljaaltan maistuu hiukan herneen makuisellta.
Onhan siinä näköjään lehtivih-reää -kin.

Arvokasta kyllä on,350g maksaa vähän ale, 5 e !

http://WWW.HAMPPUFARMI.FI

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

VR kirjoitti:

Hamppurouheta olen tuossa jonkun aikaa käyttänyt.
Kun kehuivat, että siinä on omegarasvat kohallaan.
Olen laittanut puuroihin,leipätaikinaan, jukrteihin.
Paljaaltan maistuu hiukan herneen makuisellta.
Onhan siinä näköjään lehtivih-reää -kin.

Arvokasta kyllä on,350g maksaa vähän ale, 5 e !

http://WWW.HAMPPUFARMI.FI

Kevät tulee - siemenet itämään ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Onko hampussa sama vaiva kuin Chiassa ja kai useimmissa (kaikissa?) kasvikunnan omegoissa, että pitoisuus ei kerro mitään, kun vain 1 % omegoista imeytyy kroppaan? Noin Chiassa, joten suurempi pitoisuus kuin lohessa ei johda tuloksiin, kun matkustaa kropan läpi lähes vaikutuksetta.

VR

Viesti Kirjoittaja VR »

Saattaapa se olla hyvinkin niin. Kyllähän lohen voittanutta Minun mielestäni ei ole. Olen elämäni varrella muutaman sata lohta savustanut. Aina se on hyvää. Mutta montakohan omega "ketjua" on jäljellä, kun se sielltä viimeisestä reijästä ulos tulee ?
Sillä savustitpa, paistoitpa tai keitit lohen, niin aina niitä "ketjuja" vähenee kuumuudessa . Raakna vähmpi.

Kokemusta ei Hamppurouhesta ei miula ole, kun vasta hetki sitten sain sen käsiini. Onhan siinä lehtivih-reää, jota Lohessa ei varmman hyvn runsaasti ole. Muttta, kun olen täläinen "kelikakko" niin kokeilen yhtä ja toista.

janx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janx »

VR kirjoitti:

... Sillä savustitpa, paistoitpa tai keitit lohen, niin aina niitä "ketjuja" vähenee kuumuudessa . Raakna vähmpi...

Valitettavasti myös kassikasvatus vähentää omegoita. "Kassikalan ravintoarvot ovat huomattavasti (Omega-3 rasvahapot ja D-vitamiini) alhaisemmat kuin villissä kalassa." "Luotettava" lähde, mutta lähde kuitenkin: http://personal.inet.fi/koti/remeli/kal ... _loppu.htm

Mä olen nyt testannut tänä talvena tällaista tuotetta (mustaherukasta tehty) lähinnä kuivan ihon takia: http://www.life.fi/Iho-Omega

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

vaaka

Mitä omegat tekevät iholle ja miten sinulla tuo iho-omega on vaikuttanut?

Lääke- ja kosmetiikkateollisuus käyttävät e vitamiinia ja pääasiassa e vitamiinista koostuvaa argaaniöljyä. Pieni molekyylikoko argaaniöljyssä auttaa ihon nopeassa läpäisyssä ja öljy ihon päällä ei auta kuin sottaukseen, ihonsisäinen rasva auttaa ainoastaan. Mulla on kuivaan ihoon auttanut argaaniöljy, rasvoista tummeli on paras kokeilemani.

janx
Viesti:

vaaka kirjoitti:

Mitä omegat tekevät iholle ja miten sinulla tuo iho-omega on vaikuttanut?

Lääke- ja kosmetiikkateollisuus käyttävät e vitamiinia ja pääasiassa e vitamiinista koostuvaa argaaniöljyä. Pieni molekyylikoko argaaniöljyssä auttaa ihon nopeassa läpäisyssä ja öljy ihon päällä ei auta kuin sottaukseen, ihonsisäinen rasva auttaa ainoastaan. Mulla on kuivaan ihoon auttanut argaaniöljy, rasvoista tummeli on paras kokeilemani.

No ainakin kämmenselän kuivat kohdat ovat kadonneet. Tuolla näemmä tuosta kerrotaan lisää: http://www.valioravinto.fi/iho-omega/ Limakalvoille suosittelivat omega7:aa, jos ne kuivuvat mm. pakkasilla, mutta sitä en ole kokeillut.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)

ajarmala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Löysin aamulla kaapista 100 g pussillisen Darjeeling -teetä. Siitä pari teelusikallista puruja ja pannulliseen vettä. Pussissa tosin luki parasta ennen merkintä: 15.1.1995. Nyt on siis jännittävää nähdä, miten miehen käy, koska tee oli mennyt pahaksi jo yli 21 vuotta sitten...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

ajarmala kirjoitti:

Löysin aamulla kaapista 100 g pussillisen Darjeeling -teetä. Siitä pari teelusikallista puruja ja pannulliseen vettä. Pussissa tosin luki parasta ennen merkintä: 15.1.1995. Nyt on siis jännittävää nähdä, miten miehen käy, koska tee oli mennyt pahaksi jo yli 21 vuotta sitten...

Kun kuolet tiedät syyn.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka

Tuliko ventti olo 21 vuotiaasta teestä?

VR

Viesti Kirjoittaja VR »

janx kirjoitti:
VR kirjoitti:

... Sillä savustitpa, paistoitpa tai keitit lohen, niin aina niitä "ketjuja" vähenee kuumuudessa . Raakna vähmpi...

Valitettavasti myös kassikasvatus vähentää omegoita. "Kassikalan ravintoarvot ovat huomattavasti (Omega-3 rasvahapot ja D-vitamiini) alhaisemmat kuin villissä kalassa." "Luotettava" lähde, mutta lähde kuitenkin: http://personal.inet.fi/koti/remeli/kal ... _loppu.htm

Mä olen nyt testannut tänä talvena tällaista tuotetta (mustaherukasta tehty) lähinnä kuivan ihon takia: http://www.life.fi/Iho-Omega

Pjoo, Meri-villi lohi on tietysyti parhainta lohta. Tuossa,30-40, lukujen vaiheissa, kun asuimme Salon saaristossa, niin olihan lohenliha hyvää ja punaista, Silloin ei paljon saasteita ollut, minkä tuo Staalindehtas joka oli lähistöllä saastutti. Mutta nyt taitaa olla niin, että sitä pussilohta saa jo merestäkin ja muovit mukana. TV- SÄhän sanoivat ja näyttivät kuinka suuria lauttoja on Muovia.

Tuo mustaherukka jutska saataa olla ihan jees, kun miullakin on kuiva iho. Sitten on tuo Keliaakin riesana. Teki pirulainnen nilkkaan, 5, sentin pyöryläisen, joku vuosi sitten, (onneksi on pysynyt samana) Käytin siinnä sitä pihkasalvaa, "huu haa voidetta" niin kuin jotkut sanovatten !
On kutiaminen ja leviäminen pysähtynyt.

vaaka

Höpsis huuhaaksi väittäjille. Pihka on mieto antibiootti. En muista suomalaisen lääkärin nimeä, joka tutki pihkaa ja nyt firmansa myy hirmuhinnoilla pihkatuotteita.

jori

Viesti Kirjoittaja jori »

Kuusen pihkasta valmistettu 10-prosenttinen pihkasalva tuhoaa haitallisia mikrobeja, jopa antibiooteille vastustuskykyisiä superbakteereita.

Aika vakuuttava setti googlaamalla "pihka+antibiootti".
https://www.google.fi/search?client=ubu ... 8QeJsJ-AAw

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka

Minä laitan sitä esimerkiksi kotihoitoisiin palovammoihin, asfaltti-ihottumiin ja erilaisiin lasten nirhautumiin ihan säännöllisesti, kertoo Sipponen. Lainaus YLEltä. Ja muuta kivaa kuten kahden antibioottiresistentin sairaalabakteerin liiskaus. Lainasin, kun oli pyöräilyspesifinen käyttö mainittu. Jännä toisessa artikkelissa kalkkunoiden kunnon paraneminen antibiooteista pihkan syöntiin siirtyessä.

Mikähän on hartsin terveysvaikutus? Pihkassa on hartsia ja sotilaslääketieteessä kenttäoloissa varsinkin erikoisjoukot kaukana sairaanhoidosta ovat pikaliimalla liimailleet haavoja. Hartsia niissäkin on. Jos resin ei käänny myös muuksi sanaksi kuin hartsi ja liimassa on jotain muuta resiniä kuin hartsi.

janx
Viesti:

Suomalainen pihkavoide on kyllä löytänyt tiensä sairaaloihin haavojen hoitoon. http://www.repolar.com/pages/abilar-10- ... tietoa.php

Vastaa Viestiin