Re: RR Imatranajot - MBB-road and racing
Miten tuo malli? Vois tehdä tosi matalan.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Miten tuo malli? Vois tehdä tosi matalan.
Ei kai se mataluus ole välttämättömyys, vaan makuu asento.
Alhaalla tuulee selvästi vähemmän. Sen voi kokeilla tuulisella ilmalla seisomalla vastatuuleen ja siitä siirtyy mahalleen makaamaan kasvot edelleen vastatuuleen, eron huomaa.
Kuvia penkistä, ajot vielä vähissä tällä mutt luulen ett penkkiä vois muokata, paremmaks.
Vilijami kirjoitti:Alhaalla tuulee selvästi vähemmän. Sen voi kokeilla tuulisella ilmalla seisomalla vastatuuleen ja siitä siirtyy mahalleen makaamaan kasvot edelleen vastatuuleen, eron huomaa.
Sori en nyt lämmenny ideallesi, pyörähän on matala mutta kuski istuma-asennossa jos tekis makuupyörän, pyörää pitäs vielä pidentää tai laittaa se rengas jalkojen väliin.
Penkkihän ei oo kuvissa ajoasennossa, vaan niskatuki nousee, hihnan avulla jonkin verran pystymmäksi. Penkin etuosa jäi tommoseksi luiskamaiseksi, ajatus oli ett se 200m vedetään pakarat ilmassa. Tietyst jos pidempää matkaa ajaa, ehkä tuossa pystyy persusta lepuuttamaan. Kangasideankin vois tässä kokeilla, eli penkin takaosa oliskin kangasta - kokonaan tai osin. Toiset liinat kainaloiden alta tukemaan ja systeemi kiristys kuskin painosta. Jonkinlainen riisuttu liivi, johon hihnat kiinni.
Lisää ajoa, ehkä ideat kypsyy ja kehittyy.
Aurelien tunnin ennätyspyörän penkki on aika minimaalinen, ainakin näyttää penkki kovin kapeelta - hartiastopparit on tuossa varmasti tarpeen.
Ihmettelen, miks tuolla edessä hiilikuitupenkki nousee noin ylös? Eikö se ole siellä ihan turha ja ehkä hinkkaa reisiin?
Nimimerkki: "mietiskellyt millanen pitäs makaavan penkin olla?"
Tuossa parempi kuva, ei se ihan niin kapee olekaan ku luulin.
Kai sen verran etupäässä mittaa pitää olla, että voi tarvitessa tiputtaa peffan penkkiin. Jos ei asentoa jaksa loputtomiin pitää peffa ilmassa. Voi olla mahdollista lyhyessä suorituksessa, jos keskivartalo saa tukea selkänojasta, että ei tarvitse peffan alle mitään. Miten aeron käy istuinosan poistossa tai vähentämisessä, en osaa päätellä. Riippuu kai pyörän muista osista, mutta luulen tilanteen voivan huonontua ilman istuinta.
vaaka kirjoitti:Kai sen verran etupäässä mittaa pitää olla, että voi tarvitessa tiputtaa peffan penkkiin. Jos ei asentoa jaksa loputtomiin pitää peffa ilmassa. Voi olla mahdollista lyhyessä suorituksessa, jos keskivartalo saa tukea selkänojasta, että ei tarvitse peffan alle mitään. Miten aeron käy istuinosan poistossa tai vähentämisessä, en osaa päätellä. Riippuu kai pyörän muista osista, mutta luulen tilanteen voivan huonontua ilman istuinta.
Joo varmaan tuo on kaverille sopiva - miusta vaan ihan edessä, tuossa asennossa, ei tartte tukea - pakarat ei sieltä kohdin ole penkissä kiinni vaan taaempaa/ylempää. Ja näytti siltä, ett takareiteen saattas penkin etureuna painaa
Miksi tuo enkkapyörä on takaveto?
Vilijami kirjoitti:Miksi tuo enkkapyörä on takaveto?
Niin. Tossahan ei paljon käännellä vaan posotellaan rinkii- joten olisko ihan suora etuveto riittänyt?
Sama kävi mielessä. Ehkä MBB muoti leviää pohjoisesta aikanaan?
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Pyörän paino nyt n. 12kg
Aika hyvä. Lupaan kuitenkin tehdä kevyemmän ensi vuodelle
Kattelin RR-ketjua ja löysin tommosen - Pastorille muistutuksena
PW kirjoitti:Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:Pyörän paino nyt n. 12kg
Aika hyvä. Lupaan kuitenkin tehdä kevyemmän ensi vuodelle
Kattelin RR-ketjua ja löysin tommosen - Pastorille muistutuksena
Noh. Tälle vuodelle en enää kerkii mutta sit ensi vuodelle juu. Siis vuodelle 2018!
Sain tähän luganot alle - jarru ei taas mahu toimimaan kun avovanteet, pitäs loveta lisää tuota tukirautaa - kestääkö sitten enää Viime vuonna oli kapeemmat tuubivanteet.
Ajoin, ei muuta ku penkki on lörppänä ja sitä pitäs tukee jos meinaan kovaa, edes haaveilla ajavani.