Re: Kummallisuuksia netistä
skatecycle sori, tuoss on
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
skatecycle sori, tuoss on
Petri
Onkos tämä ollut vielä täällä?
PW kirjoitti:skatecycle
sori, tuoss on
Petri
Pakko olla nopee et kerkii ennen Jukkaa > ei ole kyllä kovin hyvä talvipyörä tämä, huono on.
Pastori kirjoitti:PW kirjoitti:skatecycle
sori, tuoss on
Petri
Pakko olla nopee et kerkii ennen Jukkaa > ei ole kyllä kovin hyvä talvipyörä tämä, huono on.
Vaivalloiseltahan tuo eteneminen näyttää kesäkelilläkin
Jukka
MiikkaK kirjoitti:Onkos tämä ollut vielä täällä?
http://bicycledesign.net/2010/12/floow-and-more/
Vähän vaikea suhtautua moiseen, näyttää raskaalta, mutkikkaalta ja oudolta kun takapyörät ovat pienemmät. Mutta onhan siinä apumoottori joten voi olla ihan toimiva johonkin käyttöön. 4-pyöräinen on kyllä hyvä kun korkeutta on noin paljon.
Jarcco kirjoitti:http://bicycledesign.net/2010/12/floow-and-more/
Vähän vaikea suhtautua moiseen, näyttää raskaalta, mutkikkaalta ja oudolta kun takapyörät ovat pienemmät. Mutta onhan siinä apumoottori joten voi olla ihan toimiva johonkin käyttöön. 4-pyöräinen on kyllä hyvä kun korkeutta on noin paljon.
Josko siinä haetaan kaupunkiajoon ominaisuuksia: onhan korkeampi pyörä näkyvämpi ja korkealta näkee paremmin. Tuohan oli katettavissakin, joten hieman ehkä autofiilistä on haettu myös. Hölmöltä se mustakin silti näyttää, joskin nätistä mallitytöstä plussaa.
Ei nyt niin kummallista, pikemminkn taitaa olla muodikasta tehdä lowraceristä high- tai midraceri. ( missä lie näiden raja ? ) Tuossa Optima Baronista tehty korkeempi versio. http://www.recumbentjournal.com/news/ge ... racer.html
Petri
PW kirjoitti:Ei nyt niin kummallista, pikemminkn taitaa olla muodikasta tehdä lowraceristä high- tai midraceri. ( missä lie näiden raja ? ) Tuossa Optima Baronista tehty korkeempi versio. http://www.recumbentjournal.com/news/ge ... racer.html
Petri
BROL:ssa on aiheesta jo useampi keskustelu menossa. Ovat laittaneet 700c tai 650 rattaita 20" tilalle ja väittävät että on nopeampi ja mukavampi. Siis ne jotka pystyvät mokomalla polkemaan (=pitkät ja/tai lyhyitä kampia käyttävät).
Itse olisin enemmän tämän tyyppisen (uuden) rungon kannalla:
Löytyy: http://www.bentrideronline.com/messageb ... light=700c
Rungosta optimoisin tavaraa pois mutta tämän tyyppistä konstruktiota pidetään hyvänä ylämäkien vääntämiseen ja on riittävän mukava sekä nopea alamäissä ja tasamaalla. Ja tuo tanko vaihtuisi myös "tiller"-tyyppiseen kun se on mielestäni riittävän mukava, samalla säästyy painoa.
Ja värkinhän voi kasata niin että on kuten kuvassa etuvetoinen tai sitten takavetoisena. Tässä ehkä mukava projektin aihe kunhan muilta kiireiltä aikaa jää... saa samalla kierrätettyä loputkin DF-ajan rattaat ja osat sekä M5:n liian pienen penkin.
Esimerkki löytyy paljon lähempääkin.
http://muurjar.wordpress.com/2009/10/20 ... ive700b-2/
Ai muka huono kääntösäde lowracerissä ?
Petri
Flyke:
Ruotsalainen höyrypyörä
En muista että tämä olisi vielä ollut täällä: http://www.highmileagetrikes.blogspot.com/
Kaveri todellakin tekee mitä haluaa!
Paljonkohan näitä aikanaan valmistui?
terppa kirjoitti:Paljonkohan näitä aikanaan valmistui?
Vastaanpa itselleni http://www.helsinki.fi/~tlinden/nojapyor.html -sivuston mukaan 1947-1952 aikana Suomessa valmistui 20 kinneriä, Ruotsissa samaan aikaan 11 000. Mielenkiintoinen artikkeli...