Re: Hilgo
Kyseisessä ruuvissa pitäis olla kierrelukitetta varmistamassa ettei lähde itsekseen auki ja uuteen sekä vasempaan kannattaa laittaa ihan varuiksi.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kyseisessä ruuvissa pitäis olla kierrelukitetta varmistamassa ettei lähde itsekseen auki ja uuteen sekä vasempaan kannattaa laittaa ihan varuiksi.
Mulla jäi mysteeriksi mikä mutteri puuttuu ? Jarrukilven kiinnitys, vaijerin lukitus vai jokin muu?
eemeli kirjoitti:Mulla jäi mysteeriksi mikä mutteri puuttuu
? Jarrukilven kiinnitys, vaijerin lukitus vai jokin muu?
Jarrukilvenkiinnitysruuvi.
PW kirjoitti:eemeli kirjoitti:Mulla jäi mysteeriksi mikä mutteri puuttuu
? Jarrukilven kiinnitys, vaijerin lukitus vai jokin muu?
Jarrukilvenkiinnitysruuvi.
No eikös tuo ole sitten m6(tai m5) pultti? Ei taas ymmärrä.
eemeli kirjoitti:PW kirjoitti:eemeli kirjoitti:Mulla jäi mysteeriksi mikä mutteri puuttuu
? Jarrukilven kiinnitys, vaijerin lukitus vai jokin muu?
Jarrukilvenkiinnitysruuvi.
No eikös tuo ole sitten m6(tai m5) pultti? Ei taas ymmärrä
.
Jompsinkumpsin
Jarrukilvenkiinnitysruuvi! Just tuo. Torx-päinen ruuvi. Lisäksi tein havainnon (jota jo matkalla Jeren kanssa uumoiltiin) että Hilgossani onkin 70mm rumpujarrut 90mm sijaan. Laitoin näistä kaikista viestiä tehtaalle. Ovatkin olleet yhteydessä jo.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Lähettivät Drymeriltä varaosat Hilgooni uuden jarruvaijerin kera. On nyt siis matkalla. Rautakaupasta ostamani M6 mutterin pää oli liian pullea, pinnat otti kiinni. Olis pitänyt hioa noin milli pois. Ei ole siihen työkaluja.
Rumpujarrut on siis 70mm kun en aikoinani (2vuotta sitten!) kunnolla täsmentänyt että nimenomaan haluan ne 90mm. Olisivat tosin voineet ehkä päätellä sen siitäkin että kyselin 90 millisten hintaeroa tavallisten 90mm ja 90mm "with cooling fins" välillä.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
VeloWagon kirjoitti:Lähettivät Drymeriltä varaosat Hilgooni uuden jarruvaijerin kera. On nyt siis matkalla. Rautakaupasta ostamani M6 mutterin pää oli liian pullea, pinnat otti kiinni. Olis pitänyt hioa noin milli pois. Ei ole siihen työkaluja.
Rumpujarrut on siis 70mm kun en aikoinani (2vuotta sitten!) kunnolla täsmentänyt että nimenomaan haluan ne 90mm. Olisivat tosin voineet ehkä päätellä sen siitäkin että kyselin 90 millisten hintaeroa tavallisten 90mm ja 90mm "with cooling fins" välillä.
Jos et malta odotella ja 10 mm pituus ruuvilla riittää, voit hakea Etrasta, tai muusta erikoisruuvikaupasta tuollaisen ruuvin.
Matala kupukanta on standardin ISO 7380-1 A2 ruuvin. Tuo A2 tarkoittaa ruostumatonta, joten se ei ole välttämätöntä, mutta näyttää olevan Etran ruuvissa juuri tuo.
Drymer antoi ruuvin pituudeksi 15mm. Ostamani oli 16mm joka olisi ehkä muuten ollut ok mutta kanta oli liian pullea. Viimeistään maanantaina pitäisi varaosat tulla.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
heippa! tuommonen ruuvi löytyy sivuveto jarrulängen kiinnityksestä.
vetu kirjoitti:heippa! tuommonen ruuvi löytyy sivuveto jarrulängen kiinnityksestä.
Uuh, en tajuu. Tarviin ehkä kuvan. Tämä ruuvi löytyy siis Hilgosta jostain muualta?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Hei taas!
Tarkoitin että, ruuvi on yleisesti käytössä polkupyörän jarrulänkien kiinnityksessä.
vetu kirjoitti:Hei taas!
Tarkoitin että, ruuvi on yleisesti käytössä polkupyörän jarrulänkien kiinnityksessä.
Tarkoitat varmaan jarruvipujen kiinnitysruuvia, joka ruuvataan kiinni jarrutappiin.
Minä olen ollut siinä käsityksessä, että nuo olisivat tuumaisia 1/4" ruuveja, vaikka näyttävätkin M6 ruuveilta. Voi silti olla, että ovat kutosia.
Tuusulan rantatiellä Hilgon takaketju pomppasi paikoiltaan. Eka kerta kun lenkillä piti irrottaa kansi jotta pääsi huoltohommiin. Näppärä ominaisuus tuo nopea kannen irrotus. Ja samalla opettelin tekniikan jolla asennan ketjut takaisin tulevaisuudessa ilman että tarvii kantta irrottaa.
Sent from my GM1913 using Tapatalk
Millasilla nippeleillä kansi on kiinni? Kauanko menee irrottamiseen?