Ja mie tarjoon taas vaijereiden tilalle, "kukkakeppejä" ohjaussauvoiksi
Muutettu SH18
Re: Muutettu SH18
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Muutettu SH18
Sakari on oikeassa, kaksi pyöränpumppua tai mitä vain pneumatiikkasylinteriä vastaavat lähinnä kahta jousta vastakkain.
Värähtelyn taajuutta voi jousilla muuttaa, mutta ei sitä saa jousilla vaimenemaan. Vaimentaminen vaatii energian poistamista värähtelevästä systeemistä. Jousi palauttaa ottamansa energian takaisin lähes kokonaan. Väpätyksen syy on tuossa vehkeessä liian pysty ohjauskulma noin painavalle etupyörälle.
Tässä demo pystyn ohjausakselin väpätysherkkyydestä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Muutettu SH18
jori kirjoitti:Sakari on oikeassa
Tarkoitit varmaan Jukka, Sakari suunnitteli noita lisäjousia ja pumppuja
jori kirjoitti:Väpätyksen syy on tuossa vehkeessä liian pysty ohjauskulma noin painavalle etupyörälle.
Tuo voi hyvinki olla väpätyksen aiheuttaja, mutta oman kokemuksen mukaan jäykemmällä rungolla väpättäminen alkaa suuremmassa nopeudessa.
Tämän Deltan keulan väpätys alkoi alemmassa nopeudessa kuin kinnerin keulan.
Deltassa 28" etukiekko ja kinnerissä 24". Keulakulmat suunnilleen samat. Neliputki rakenne ei kierry ja päästä etuhaarukkaa kallistelemaan samalla tavalla kuin yhdellä paksulla tai kahdella ohuella putkella toteutetussa rungossa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...