Re: Arcus II
Ralii kirjoitti:Näin just ton Arcus2 hinta-arvion Fb-puolella.
Tämä(kin) lienee veispook-salaisuus
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ralii kirjoitti:Näin just ton Arcus2 hinta-arvion Fb-puolella.
Tämä(kin) lienee veispook-salaisuus
jooseha kirjoitti:Ralii kirjoitti:Näin just ton Arcus2 hinta-arvion Fb-puolella.
Tämä(kin) lienee veispook-salaisuus
EI se salaisuus ole. Siellä se on veispookissa sen kunhan vaan klikkaat. Joskus joudut myös kirjautumaan, jotta saat tuon tiedon, jota tänne tiisataan.
Lopettakaa klikkihuoraaminen. Laittakaa näkyviin se tieto suoraan tänne, älkääkä kalastelko klikkauksia veispookille!
No mä lähinnä oletan et se tulee tännekkin paremmalla selityksellä kun mä pystyn taustoittaa. Tää oli suora kehu ja tunnustus tekijälle.
Mut bongasin et 1000-1500€ hintaan tulis kate.
Toivottavasti kukaan ei nyt koko veispuukista oo alkanu sitä tietoo kaivaa
Ralii kirjoitti:Toivottavasti kukaan ei nyt koko veispuukista oo alkanu sitä tietoo kaivaa
Hyvä, pidä tuo!
Yleisesti kaikille lukijoille:
Tämän keskustelupalstan tarkoitus on keskustella asioista, ei toimia linkkilähteenä ja sisäänheittopaikkana facebookille tai muullekaan kaupalliselle alustalle. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin pelkkä linkki, jätä se laittamatta.
Kirjoita viestisi siten, että mahdollisimman moni voi jättää linkin avaamatta ja poistumatta tältä palstalta.
Eihän tässä nyt niin hätää saa kenelläkään olla, että ei ehtisi vuorokautta odotella
Olen vähän laskeskellut materiaalikuluja ja heitän nyt seuraavat alustavat arviot:
Arcus II -katteen paino tullee olemaan alle 10kg (ilman hoodia) ja hinnan yritän pitää 1000-1500€:n välissä.
Tällaista tietoa laitoin eilen FB:n kansainväliseen velomobiiliryhmään.
Eikä nyt pidä närkästyä, jos laitan jatkossakin tiedot ensin sinne. Ulkomaille ne kaikki Arcuksen edellisetkin versiot meni
En minä siitä ärsyynny, että tieto menee jonnekin muualle ensin, vaan siitä, että tänne tulee pelkkä linkki, vaikka tieto itsessään on noin yksinkertainen kertoa.
En minä täällä mitään linkkiä näe!?
ajou kirjoitti:En minä täällä mitään linkkiä näe!?
Jesps. Selvyyden vuoksi täsmennän, että en tosiaan jakanut linkkiä.
Mun päätarkoitus oli vaan onnitella, koska toi kuulostaa tossa hintahaarukassa tosi houkuttelevalta tuotteelta!
ajou kirjoitti:En minä täällä mitään linkkiä näe!?
Nyt olikin analoginen linkki, eli teaseri. VIelä pahempi, kun pitää itse etsiä, mitä tarkoitetaan käsitteellä "Fb-puolella".
PS. Älkää ottako liian vakavasti. En ole oikeasti ärtynyt, mutta yritän opettaa teitä käyttäytymään Nojapyöräfoorumille edullisella tavalla.
Pitää kyllä myöntää, että etsin tuota tietoa aika pitkään facebookista eilen. En löytänyt, koska en luultavasti ole siinä ryhmässä.
Linkkaanpa tämän Recumbent.newsin jutun Arcus II:sta tänne.
https://www.recumbent.news/2020/11/04/f ... m-finland/
ajou kirjoitti:Linkkaanpa tämän Recumbent.newsin jutun Arcus II:sta tänne.
https://www.recumbent.news/2020/11/04/f ... m-finland/
Hienoa! Minulle ennestään tuntematon julkaisu, mutta hauskaa, että näitä alkaa olla myös freakkipiireille.
Mukava asiallinen juttu ja hienot kuvat, vaikka näyttävätkin olevan kaikki haavekuvia. Miksei valokuvaa protosta?
Yksi haavekuva oli myös hiekkarannalta, tai muulta pehmeältä alustalta.
Hyvä huomio tuo kuljetuskustannus. Jos kinnereitä haluaa myydä, pitää kuljetuskustannusten olla mahdollisimman pienet. Tarvitsijoita on niin harvassa, että keskimäärin pitää kuljettaa kauas.
Paljon on Artsi tehnyt töitä tämän(kin) projektin eteen. Kateudella katselen tarmokkuuttasi. Onneksi olkoon.
jori kirjoitti:Miksei valokuvaa protosta?
Paljon on Artsi tehnyt töitä tämän(kin) projektin eteen. Kateudella katselen tarmokkuuttasi. Onneksi olkoon.
Se proto, jonka täällä Vantaalla näitte on mennyttä aikaa. En ollut tyytyväinen muotoihin. Piti opetella tuo Blender 3D-ohjelma, että sain vahvistuksen tuolle kankaan käyttäytymiselle. Uusi proto rakentuu tämän talven aikana, kankaat ja putket on hankittu ja homma etenee. Kuvia jaan tännekin heti, jahka on jotain näytettävää.
Kiitos Jorille kannustavista kommenteista!
Olen tässä syksyn sairastelujen aikana tehnyt suunnitelmia aurinkokennoilla varustetun taittotelttaperäkärryn rakenteesta.
Kuvan vetoaisaa täytyy vielä pidentää, mutta tällainen peräkärryrakenne mahdollistaa neljän aurinkokennon käyttämisen. Kaksi kinnerin päälle ja kaksi peräkärryyn.
Toinen pyörä pitää olla irrotettava, jotta telttaan pääsee paremmin sisään ja sisäänmenoaukkoa voi käyttää istuimena.
Ylempi paketti on siis se kasattu teltta ja sen alla vielä kaukalo matkatavaroille.
Eikä noita lokasuojia tuossa peräkärryssä ehkä tarvita lainkaan.
Tietysti tuohon tulee vielä mekanismi, jolla aurinkokennot saa kallistettua auringon suuntaan, mutta en nyt jaksanut niitä lähteä mallintamaan
Telttana minulla on jo hankittuna Kamp Rite Original. https://kamprite.com/shop/tents/tri-fol ... -tent-cot/
Tuo A-pukki teltan manninnuskuvassa hämäsi. Ihmettelin kauan, mikä se on ja miksi viikattuna mallinnettu on erilainen kuin viikkaamatta. Sitten avasin tuon linkin.
Mahtava majoite juurikin nojapyöräretkeilijälle. Ihan täydellisesti en ymmärtänyt tuota rakennetta, mutta arvelin, että tuossa on erillinen ulkoteltta tarjolla päällimmäiseksi, jos tarvitaan. Sateen takiahan ei välttämättä tarvita, jos tuossa päällä on aurinkopaneeli. https://kamprite.com/shop/tents/tri-fol ... -tent-cot/
Tuota runkorakennetta rupesin miettimään, etteikö siitä saisi vähän modaamalla sivuvetoisen hetekarakenteisen nelipyörän tuosta teltasta itsestään, vain vaihtamalla alakehikon tukevammaksi. Tulisi tuollainen linja-autotyyppinen kateratkaisu.
Vähän niin kuin köyhän miehen SH18.