Alkaa olla valmista. Kuraläppä vielä taakse ja tarakan viimeistelyä... laitoin etuketjuksi kapeamman 7-vaihteisen, joka juuri vielä sopi näille 1-vaihteisille rattaille, ja se ratkaisi ketjun tippumisen. Noin 10km testilenkin ajoin.
Kyyti on mukavan pehmeää, ja polkeminen ilman avustusta on yllättävän kevyttä. Linkglide-vaihteisto toimii hyvin, ja vaihtaa itse asiassa paremmin kun polkee vähän kovempaa. Aivan kevyesti polkien ja vaihteistoa asentaessa eli täysin ilman kuormaa vaihtaminen oli huonompaa. Tällaisesta ominaisuudesta olen lukenut tähän vaihteistoon liittyen.
Valituksen aiheet liittyvät oikeastaan läskipyörän ominaisuuksiin. Töyssyt hyppyyttävät kengurukepin tavoin, koska ilmatäytteinen rengas ei ime energiaa pois kuten varsinainen iskunvaimennin. Etupyörän ohjaus on raskaan tuntuinen suoristaa tietyn kulman jälkeen, tämäkin tuttua käytöstä läskipystäristä.
Tein lasikuitulokarit. Taaempi on ensimmäinen yritys ja jäi aika ryppyiseksi, kun kaksoiskaareva muoto oli liikaa kankaalle ilman apuleikkauksia. Toista tehdessä leikkasin kankaaseen railoja, jotka auttoivat sitä taipumaan muotoon ja lopputulos on nätimpi, vaikka ei sekään täydellinen.