Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
PW
KOM

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Oon nykyään pikkupoikien keuli huuteluihin vastannu hymyssä suin: "Ei miun tartte". Menevät hiljaseksi 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janx »

Premnas kirjoitti:

... Ihmiset eivät vaan vielä oo tottuneet näkemään näitä pyöriä täälläpäin ja sitten tulee mielenkiintoisia kommentteja :P ...

Mä olen pessimistisempi. Vaikka olisi vain pieni kylä, jossa ajelisi nojapyörällä, niin aika pirun kauan siinä menisi, että kukaan ei enää ihmettelis. On se sen verran ihmeellinen - ilmeisesti. Joskus se on ihan hauskaa ja joskus tekisi mieli näyttää keskisormia. Näytän peukkua tai en mitään. :roll: Aina ei vaan jaksais edustaa "omaa lajiaan".

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

janx kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

... Ihmiset eivät vaan vielä oo tottuneet näkemään näitä pyöriä täälläpäin ja sitten tulee mielenkiintoisia kommentteja :P ...

Mä olen pessimistisempi. Vaikka olisi vain pieni kylä, jossa ajelisi nojapyörällä, niin aika pirun kauan siinä menisi, että kukaan ei enää ihmettelis. On se sen verran ihmeellinen - ilmeisesti. Joskus se on ihan hauskaa ja joskus tekisi mieli näyttää keskisormia. Näytän peukkua tai en mitään. :roll: Aina ei vaan jaksais edustaa "omaa lajiaan".

Pienessä kylässä asuvana täytyy olla samaa mieltä. Kerran viikossa vaikka käyn lenkillä samassa porukassa, aina ihmetellään jotain ja kysellään omituisia :wink:
Melkeen joka päivä olen liikenteessä tuossa keskustassa ja aina tulee hämmästyneitä ilmeitä vastaan - tätä on nyt jatkunut seittämättä vuotta. Ei se taida hämmästely loppua :mrgreen:

Petri

janx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janx »

PW kirjoitti:

... Pienessä kylässä asuvana täytyy olla samaa mieltä. ...

Ja Helsinkikin on maailman mittakaavassa pieni kylä. :P

Lisätty: Näissä kylissä saa polkea pidempään... https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_m ... population

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Premnas

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Kyllä Turussakin on tullut jopa kommentteja joista selviää et nojapyörä on tunnistettu eikä mitään ufo :mrgreen: . Aika rauhassa lopulta olen saanut ajella.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

vaaka

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Hesassa on monta oikein päin ajavaa herättämässä ihmetystä pystäreihin tottuneissa edustamassa ja silti päät kääntyy ja kommentteja tulee.

jooseha

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW kirjoitti:
janx kirjoitti:

Pienessä kylässä asuvana täytyy olla samaa mieltä. Kerran viikossa vaikka käyn lenkillä samassa porukassa, aina ihmetellään jotain ja kysellään omituisia :wink:
Melkeen joka päivä olen liikenteessä tuossa keskustassa ja aina tulee hämmästyneitä ilmeitä vastaan - tätä on nyt jatkunut seittämättä vuotta. Ei se taida hämmästely loppua :mrgreen:

Liian isoja kyliä. Muutaman sadan asukkaan kylässä ei paikalliset montaa vuotta ihmettele vaan tottuvat tai ajattelevat kylähulluksi :roll:

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuttu mies katteli tandemia: "Sehän onkin neliveto" ;) No ei ihan ku on kaks pyöränen ;)

Petri

Premnas

Eilen oltiin rannalla miehen ja sen siskon kanssa. Olin juuri kävelemässä takaisin vessoilta ja siinä joku pariskunta käveli pyöriemme ohi, miehen sisko kuuli naisen ihmettelevän ääneen "onko noi jotain invapyöriä"...öö siis 2kpl kaksipyöräisiä nojakkeja joista toisen perässä oli peräkärry, niin ensimmäisenä tulee mieleen invapyörä? En edes tiedä oliko tämä mikään paras kommentti, mutta ehkä oudoin KAKSIpyöräisellä liikenteessä ollessani. Sen kun näkisi että oikeasti invalidi lähtisi ajamaan tolla kaksipyöräisellä, eh. Ymmärtäisin kommentin paremmin jos olisin ollut liikkeellä kolmipyörällä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Premnas kirjoitti:

Eilen oltiin rannalla miehen ja sen siskon kanssa. Olin juuri kävelemässä takaisin vessoilta ja siinä joku pariskunta käveli pyöriemme ohi, miehen sisko kuuli naisen ihmettelevän ääneen "onko noi jotain invapyöriä"...öö siis 2kpl kaksipyöräisiä nojakkeja joista toisen perässä oli peräkärry, niin ensimmäisenä tulee mieleen invapyörä? En edes tiedä oliko tämä mikään paras kommentti, mutta ehkä oudoin KAKSIpyöräisellä liikenteessä ollessani. Sen kun näkisi että oikeasti invalidi lähtisi ajamaan tolla kaksipyöräisellä, eh. Ymmärtäisin kommentin paremmin jos olisin ollut liikkeellä kolmipyörällä.

Viime kesänä istui paikallisia isäntiä Juukan ABC:N seinustalla kun kurvasin reisulla pihaan. Sieltä kans alkoi
kuulumaan invapyörä kommentointia. Juttelin vähän aikaa äijien kanssa niin olivatten noloina sen jälkeen.
Näitä mahtuu maailmaan kaiken maailman ihmetteliöitä. Jokainen omalla tasollaan.

Jouni

vaaka

Öö ottaisiko nokkiinsa mieluiten yksikätisenä ajavana kaksipyöräilijänä? No jonkin tason rajoitettahan on, mutta että inva? Liippaa liian läheltä totuutta :roll:

jori

Viesti Kirjoittaja jori »

vaaka kirjoitti:

Öö ottaisiko nokkiinsa mieluiten yksikätisenä ajavana kaksipyöräilijänä? No jonkin tason rajoitettahan on, mutta että inva? Liippaa liian läheltä totuutta :roll:

Kaikkihan me joltain kohdin olemme invalideja –enemmän tai vähemmän. Eihän invapyöräkommenttia pidä ainakaan pahana pitää, sehän on vain lisäarvo, joka ajoneuvolla on. Tavalliseen nähden sillä voi siis mukavasti ajaa, vaikkei kaikilta osin olisikaan täydellinen.

Kirjoitan tätä pyörätuolissa istuen ja pihalla seisoo käsin poljettava Erkkolan invapyörä. Molempia käytän, vaikka vikani ei varsinaisesti ole jaloissa, vaan pelkästään korvien välissä –lähinnä asenteessa. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

PW
KOM

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Kaikkihan me joltain kohdin olemme invalideja –enemmän tai vähemmän. Eihän invapyöräkommenttia pidä ainakaan pahana pitää, sehän on vain lisäarvo, joka ajoneuvolla on. Tavalliseen nähden sillä voi siis mukavasti ajaa, vaikkei kaikilta osin olisikaan täydellinen.

Kirjoitan tätä pyörätuolissa istuen ja pihalla seisoo käsin poljettava Erkkolan invapyörä. Molempia käytän, vaikka vikani ei varsinaisesti ole jaloissa, vaan pelkästään korvien välissä –lähinnä asenteessa. :)

Mie oon vastannu "mikä vamma" kyselyyn: "Lanttuvika" :mrgreen:

Petri

vaaka

Vähän huono juttu on misinformaatio ja invapyöräksi luulo, kun väärä mielikuva haittaa nojailun ilosanoman ja etujen leviämistä useammille. Toki on hyvä, että invapyörien olemassaolo ja hyödyt tunnetaan, mutta useammalle on etua siitä, pääsisi kunnon välineillä liikkeelle.

Virheellistä mielikuvaa voisi olla hyvä korjata näyttämällä asennevian ja lanttumaakarin tarpeen kunnon kiihdytyksellä ja vauhdeilla. Premnas on oiva kandidaatti käytännön opetustyöhön pyörän kuljettamisen, ei asennevikaisuuden osoittamisessa :mrgreen:

Premnas

^ No sitäpä. En mä nyt oikein toivoisi että nojakkia laskettaisiin heti invapyöräksi, vaikka voihan se sitäkin olla. Vaikka sinänsä harmitonta onkin, mutta silti. Toisaalta ei kai potentiaalinen nojakinhankkija ensimmäisenä ajattele niiden olevan invapyöriä?

Mä olen jo aiemmin oikonut yhden luuloja pelkällä olemassaolollani, nimittäin nousin kerran rivakasti triken kyydistä ja lähellä olleen ukon leuka meinasi loksahtaa auki ihmetyksestä "noin sä vaan nopeasti hyppäsit pois pyörän päältä, ei taida rajoitteita olla" :D .

Vastaa Viestiin