M/V: Optima Baron XS -[MYYTY]
Fillarin pitäisi näillä näkymin matkata torstaina kohti uutta kotia.
Noniin!
Työmatka venyi pitkäksi ja kulkee osin autotiellä, joten tulin siihen lopputulokseen, että keväällä voisi taas laittaa uuden lelun. Optima olisi siten kaupan. Myös vaihto sopivan oloiseen (persjalkaiselle sopivaan) matkanojakkiin passaisi. Hintaa omastani olisin pyytämässä sen 1200 euroa.
Pyörä on muuten varsin vallattoman nopea: 2300m cooperissa juokseva talipallo (kuten minä) pystyy pitämään helposti yli 30km/h:n matkavauhtia, ylittäen sprinteissä helposti 50km/h.
Omani speksit:
Runko: Optima Baron XS, Aasian markkinoille tehty; kuskin suositeltu pituus n. 175cm tai alle.
Vaihteet: edessä shimano tiagra, takana deore. Vaihde"vivut" SRAM:n gripparit. Ketjut deore, vaihdettu rattaiden kanssa pari kuukautta sitten ja ajettu n. 800km. Pedaalit SPD-lukko/flätti.
Jarrut Avidin BBDB-mekaaniset levarit. Käytännössä maantieversiot BB7-levyjarruista. Pysähtyy hyvin.
Renkaat Schwalbe marathon slick, pistosuojatut.
Istuin hiilikuitu/kevlar, päällä open cell/verkko -pehmuste. Koko M. Kuvassa ei näy jälkikäteen lisätty niskatuki.
Muuta: lokasuojat, taustapeili, mittari, tarakka.
Rattaat ja ketjut on vaihdettu viime kesänä, sen jälkeen tullut ajoa n. 800 km. Pyörän kunto on muutenkin siisti. Uusia kuvia ohessa, kiinnostuksen herättyä.
Ketjulinja oikaistu ja isompi ohjainrissa teetetty polyasetaalista vastuksen vähentämiseksi. Toimii hyvin epäsymmetrisen etuhaarukan ansiosta, ei hinkkaa normaalissa matka-ajossa lainkaan. Alkuperäiset ohjainrissat saa mukaan, niin ketjulinjan saa myös kiertämään eturenkaan.
Levyjarrut edessä ja takana, pysähtyy.
Itse tehty niskatuki lisätty jälkikäteen. Materiaalina haponkestävä teräsputki, alumiini. Asiaankuuluvasti pehmustettu ja säädettävissä. Käytännössä pakollinen lowracerissa. Huomaa myös penkin kevlar-vahvisteet.
Penkki hiilikuitua/kevlaria optimalta, koko M. Sopiva n. 175- senttisille asti.
Cane Creekin ohjainlaakeri, tukevan tuntuinen. Ohjaustanko on nostettava, nivelpiste ohjainlaakerin päällä.
Tangon pituus on muutettavissa kuskin jalkojen mukaan, tangossa on liukupinta vaa'assa olevien pulttien kohdalla.
Jarruina edessä ja takana avidin BBDB:t, edessä uudet palat ja takana vähän käytetyt. BB5:n ja BB7:n palat käyvät näihin.
Kammet ja etuvaihtaja Shimano Tiagra. Pedaalit SPD/flätit. Rattaat FSA (53-piikkinen) / Shimano tiagra. Ajettu n. 800km. Ketjuina 2,5 kpl shimano Deorea, ajettu yhtä paljon kuin rattailla.
Takavaihtaja Shimano deore, takapakka deoren hintaluokassa oleva 9-lehtinen suntour, 11-34. Pakka vaihdettu samaan aikaan kuin ketjut.
Ota yhteyttä privaviestillä, tähän ketjuun taikka osoitteeseen mikko piste nelo ät gmail piste com
Fillari sijaitsee Oulussa.