jori kirjoitti:Selitys on pitkä ja mutkikkaan oloinen, mutta temppu itse ei ole kummoinenkaan, kunhan sitä hiukan harjoittelee
Jori
Tälle miehelle ja/tai tällä asenteella ei pythonin ajotekniikan oppiminenkaan tuottaisi mitään vaikeuksia
Jukka
jori kirjoitti:Selitys on pitkä ja mutkikkaan oloinen, mutta temppu itse ei ole kummoinenkaan, kunhan sitä hiukan harjoittelee
Jori
Tälle miehelle ja/tai tällä asenteella ei pythonin ajotekniikan oppiminenkaan tuottaisi mitään vaikeuksia
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jori
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Bentrider online palstalla joku muukin tekee puurakenteista.
http://www.bentrideronline.com/messageboard/showthread.php?t=55675
Niinpä Ei näkyny nuo kuvat, tuonne pitää vissiin rekisteröityä ett ne näkyy vai ?
Siell tais olla useempi puu rakentaja keskustelussa mukana.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
http://www.manytracks.com/Recumbent/jrobin.htm , tuossa vissiin tän James Robinsonin tekemät puunojikset. Kaveri kai myy näitä suunnitelmia.
Aika paljon noita puisia löytyy googlella moneen makuun
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:http://www.manytracks.com/Recumbent/jrobin.htm , tuossa vissiin tän James Robinsonin tekemät puunojikset. Kaveri kai myy näitä suunnitelmia.
Melko pökkelöiltä näyttää kun vertaa Sakrin tekemiin
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Uskomatonta kyllä mutta samalla vaneriprotolla mennään vieläkin. Pieniä muutoksia tehnyt tarpeen mukaan. Seuraava versio on vasta päässä kehittymässä. Mutta mallia ei paljoa tartte muuttaa.
Yksi ajatus rungoksi olisi liimata se läpivärjätystä koivuviilusta 2-3 eri väriä vuoronperään. Sopivasti hiomalla ja jyrsimällä saisi värejä esiin ja tyyliä runkoon. Täällä on paikallinen yritys joka on kehitellyt tuon värjätyn koivun ja siitä tuotteita. Ehkä tärkein tavoite olis saada rungosta mahollisimman jäykkä , paremmalla liimauksella saan varmaan jäykkyyttä lisää mutta pitää myös mietiskellä noita materiaali paksuuksia kriittisissä kohdissa.
Tuossa puu rungossa on se hyvä puoli että siihen voi helposti kiinnittää kaikenlaista. Eilen laitoin takalokarin jolle alko olla tarvetta kun tiellä on vettä aika paljon. Nurkista löytyneen muovilokarin ruuvasin kahella ruuvilla penkin takana olevaan palikkaan kiinni
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tähän asti oon ajellu ilman peiliä mutt nyt Biltemasta löysin paketin jossa kaks pientä laajakaistapeiliä. Jossain täällä olin nähny hanskaan kiinnittettynä vastaavan. Porasin peilin runkoon pari reikää ja ompelin sen otsalampun muovipohjaan kiinni. Kuminauha remmin kun pyöräyttää kämmenen ympäri peili jää sopivasti selkäpuolelle.
Ihan hyvin sillä näkee vaikka ohjaustanko on hyvin kapea, pikkasen kun kättä nostaa näkee paremmin olkapään yli.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pisin matka tällä puupyörällä tänään ajettu Imatra-Ruokolahden keskusta - Imatra yhteensä vajaa 40 km . Kellosta katoin ajan n.15 km matkalle 45min. eli keskinopeus 20km/h tienoilla normaalilla polkemisella. Vaihteita edelleenkin vaan se kolme. Ylämäissä kaipais ainakin yhtä pienempää vaihdetta ja isompia taas tasasella ja ainakn alamäessä.
Tuossa olis yhessä nopsassa nexuksen 7-vaihteinen jos sen laittas 20" renkaaseen. Mikäköhän tuon 3-vaihteisen ja 7-vaihteisen välitys erot on verrattuna pienintä ja suurinta vaihdetta ? Kolmevaihteisessa on se vaihteiden väli aika suuren tuntuinen että laajeneeko sillä 7:lla skaala yhtään ? Esimerkiksi pystypyörällä kun ajan 7-vaihteisella siirrän usein 2 pykälää kerrallaan eikä silti tunnu yhtä suurelta hyppäykseltä ku tuolla kolmosella.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ajoitko muuten Ruokolandelle Salosaaren, vai Puumalan tien kautta. Salosaaren reitillä patosillalle laskiessa on varsin vauhdikas mäki, jossa laskin joskus viitisen vuotta sitten rullaluistimilla 80 rajoitusalueella auton kiinni. Piti nousta pystyyn jarruttelemaan ilmanvastuksella, jottei olisi mennyt päälle.
http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html
Shimanon seiskan välitysalue on 244%, kolmosen 177%, eli laajenee tuo alue jonkin verran.
Jori
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Nyt menin puumalan tietä, se patotien mäki on kyllä jyrkkä voi olla ettei tuolla rungolla uskaltas täysillä päästellä. Joskus kovissa alamäissä vähän hirvittää jos runko menee poikki menee pulkka hommiks .
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jori kirjoitti:http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html
Shimanon seiskan välitysalue on 244%, kolmosen 177%, eli laajenee tuo alue jonkin verran.Jori
En ihan tajuu miten nuo prosentit lasketaan. Rautalankamalli kiitos !
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:jori kirjoitti:http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html
Shimanon seiskan välitysalue on 244%, kolmosen 177%, eli laajenee tuo alue jonkin verran.En ihan tajuu miten nuo prosentit lasketaan. Rautalankamalli kiitos !
Jos pienimmällä vaihteella yksi poljinkierros kuljettaa pyörää metrin, suurimmalla vaihteella se etenee 2,44 m seiskavaihteisella ja 1,77 metriä kolmivaihteisella. Muilla vaihteilla siltä väliltä.
Jori
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
PW kirjoitti:jori kirjoitti:http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html
Shimanon seiskan välitysalue on 244%, kolmosen 177%, eli laajenee tuo alue jonkin verran.Jori
En ihan tajuu miten nuo prosentit lasketaan. Rautalankamalli kiitos !
Sakari selittikin tuossa koko alueen laajuuden. Taulukosta tulkitsin että kolmivaihteisen vaihteet 1-2-3 vastaavat 7vaihteisessa vaihteita 2-4-6. Eli välitysalueiden päähän tulee vaihteet lisää, mutta vaihteiden välit pienenee lähes puoleen.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:jori kirjoitti:http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html
Shimanon seiskan välitysalue on 244%, kolmosen 177%, eli laajenee tuo alue jonkin verran.Jori
En ihan tajuu miten nuo prosentit lasketaan. Rautalankamalli kiitos !
Sakari selittikin tuossa koko alueen laajuuden. Taulukosta tulkitsin että kolmivaihteisen vaihteet 1-2-3 vastaavat 7vaihteisessa vaihteita 2-4-6. Eli välitysalueiden päähän tulee vaihteet lisää, mutta vaihteiden välit pienenee lähes puoleen.
Jukka
Joo kiitos selvityksestä nyt miekin jotain tajuun. Se vois alkuun olla ihan riittävä parannus.
Mitäs tuossa laskurissa tarkottaa "gear units" ?
Ja mitä nuo laskurin antamat luvut taas ilmasee ?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.