0-kulma on hyvä. Periaatteessa pieni, ehkä 1 mm aruraus voisi teoriassa olla hyvästä, koska se kompensoi vierintävastuksesta aiheutuvan välysten siirtymisen eteenpäin ajaessa harituksen suuntaan, mutta noin pienellä aurauksella ei ole fillarin renkaalle mitään merkitystä. Tavoite kuitenkin on, että kun pyörällä ajetaan suoraan eteenpäin, aurauskulma on nolla.
Välyksiä voi kokeilla laittamalla kavarin istumaan kyytiin ja mittaamalla renkaaseen piirrettyjen merkkien väliä samalla työnnellen pyörää eteen ja taakse. Jos mitta muuttuu kaksi milliä suunnan vaihtuessa, oikea aurausasetus on tästä puolet, eli yksi milli. Arvelen kuitenkin vierintävoimien olevan niin pienet, ettei välystä löydy millin vertaa.
Tärkeämpää kuin milli tai kaksi ensiasennuksessa, on käytössä olevan pyörän seuraaminen, etteivät aurauskulmat pääse senttitolkulla siirtymään. Oikealle viettävän ajoradan takia liika auraus kuluttaa oikean eturenkaan, liika haritus vasemman.
Jori
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma