M5:sen uusin
Tämä on ollutkin tulossa jo vähän aikaa...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tämä on ollutkin tulossa jo vähän aikaa...
lowrides kirjoitti:Tämä on ollutkin tulossa jo vähän aikaa...
Kyllä ne pojat osaa, mutta olisi mukava tietää, montako metriä jää tiestä näkymättä!
Mahtavaa muotoilua kuitenkin!
Sakari
Hurjan näkönen kapistus.
Kuva yllä mainitun linkin takaa..
Niin siis ei tämä mikään käyttöpyörä ole vaan tehty rikkomaan ennätyksiä. Tässä etsitään niitä rajoja...
lowrides kirjoitti:Niin siis ei tämä mikään käyttöpyörä ole vaan tehty rikkomaan ennätyksiä. Tässä etsitään niitä rajoja...
juuh.
onkos tietoa lähdetänkö tuossa hakemaan tunnin vai kilsan ennätystä?
sattui silmään kun katselin tuota "kattamattomien" tunnin ajo "ennätystä" niin se on tehty pystypyörällä... (Chris Boardman 1996)
lähdehttp://www.recumbents.com/wisil/racing2 ... efault.htm
Aika kompromissittoman näköinen. Raaskittu luopua eturenkaan kääntöominaisuuksista, ketju lisäksi kammet osuvat kääntyvään renkaaseen. Onko tuolla "piikillä" tuossa eturenkaan takana aerodynaamista merkitystä, vai onko pelkkä ulkonäköseikka? Käsien asento ei vaikuta mun silmään kovin aerodynaamiselta:
Tässä on nyt sen mallinen runko, että rungon ja penkin yhteenrakentamisella voisi saavuttaa jotakin painon säästöä. Onko teknistä dataa jo netissä?
Jukka
http://www.youtube.com/watch?v=fReXplG1Viw
tossa näkyy lopuksi sekunnin pätkä ku kaveri lähtee ajoon hampaat irvessä, ilmeisesti välitykset kohillaan
Eiköhän tuo olisi just hyvä maantiellä ajoon.
Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?
Teemu Kalvas kirjoitti:Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?
Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.
Jukka
Joo nämä näkyvyys ongelmat eivät itseasiassa ole mitään ongelmia, sitä helposti vain kuvittelee. Kaupungissa ehkä, mutta sinne tätä Nadir Espadaa ei ole kyllä tehty Pyörä on siis nimeltään M5 Nadir Espada mediumracer.
Istuinkulma on 7 astetta. Niels van der Wal sanoo pyörän olevan nopeampi kuin takakatettu M5 carbon lowracer.
Kyseessä on siis prototyyppi enkä usko että tämä tulee sarjavalmistukseen. Kattamattomissa ennätyspyörissä on siirrytty vähitellen kuvan mukaiseen ohjaustanko tyyppiin. Kuvissa tämä ratkaisu ei kyllä näytä kovin aerodynaamiselta, mutta tässä pyörässä olisi muilla ratkaisuilla vakava näkyvyys ongelma.
Tänään ja huomenna Hollannissa rikotaan ennätyksiä, saa nähdä millaisia tuloksia syntyy..
jviirret kirjoitti:Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.
Voisi kyllä olla, ei ole tullut kokeiltua.
Mietin kommenttiani tuossa yksi päivä ratin takana, ja totesin, että autolla yleensä ajetaan niin kovaa, että piiloon jäävällä näkökentällä ei pystyisi tekemään mitään vaikka se olisi olemassakin. Pyöräteillä taas ei yli kahtakymppiä uskalla ajaa ellei ota riskillä.
jviirret kirjoitti:Teemu Kalvas kirjoitti:Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?
Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.
Itse joskus kattamista ajatellen mietin mihin kohtaan tietä katsoo. Normi-paseolla katse oli reilusti polvien yli, eli kate ei olisi tiellä. Kuopat jotka näki vasta kun olivat jossain polven korkeimman asennon linjalla jäivät väistämättä, edes 20 km/h vauhdissa ei vaan ehdi väistää moista.
Nyt korotetun etupään kanssa luulen ettei kattaminen onnistuisi. Katse menee polvien välistä, mutta ilman katetta ei ongelmaa.