Sivu 1/1

M5:sen uusin

Lähetetty: 16 Loka 2009, 18:07
Kirjoittaja lowrides

Tämä on ollutkin tulossa jo vähän aikaa...

http://www.recumbentjournal.com/news/ge ... nadir.html


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 16 Loka 2009, 19:01
Kirjoittaja irakas
lowrides kirjoitti:

Tämä on ollutkin tulossa jo vähän aikaa...

http://www.recumbentjournal.com/news/ge ... nadir.html

Kyllä ne pojat osaa, mutta olisi mukava tietää, montako metriä jää tiestä näkymättä! :roll:

Mahtavaa muotoilua kuitenkin! :mrgreen:

Sakari


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 16 Loka 2009, 19:05
Kirjoittaja Mustasudenkorento

Hurjan näkönen kapistus.

Kuva

Kuva yllä mainitun linkin takaa..


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 16 Loka 2009, 19:16
Kirjoittaja lowrides

Niin siis ei tämä mikään käyttöpyörä ole vaan tehty rikkomaan ennätyksiä. Tässä etsitään niitä rajoja...


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 16 Loka 2009, 20:35
Kirjoittaja Mustasudenkorento
lowrides kirjoitti:

Niin siis ei tämä mikään käyttöpyörä ole vaan tehty rikkomaan ennätyksiä. Tässä etsitään niitä rajoja...

juuh.
onkos tietoa lähdetänkö tuossa hakemaan tunnin vai kilsan ennätystä?

sattui silmään kun katselin tuota "kattamattomien" tunnin ajo "ennätystä" niin se on tehty pystypyörällä... (Chris Boardman 1996)
lähdehttp://www.recumbents.com/wisil/racing2 ... efault.htm


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 16 Loka 2009, 20:37
Kirjoittaja jviirret

Aika kompromissittoman näköinen. Raaskittu luopua eturenkaan kääntöominaisuuksista, ketju lisäksi kammet osuvat kääntyvään renkaaseen. Onko tuolla "piikillä" tuossa eturenkaan takana aerodynaamista merkitystä, vai onko pelkkä ulkonäköseikka? Käsien asento ei vaikuta mun silmään kovin aerodynaamiselta:

Kuva

Tässä on nyt sen mallinen runko, että rungon ja penkin yhteenrakentamisella voisi saavuttaa jotakin painon säästöä. Onko teknistä dataa jo netissä?

Jukka


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 16 Loka 2009, 20:43
Kirjoittaja Mustasudenkorento

http://www.youtube.com/watch?v=fReXplG1Viw

tossa näkyy lopuksi sekunnin pätkä ku kaveri lähtee ajoon hampaat irvessä, ilmeisesti välitykset kohillaan :lol:


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 17 Loka 2009, 12:54
Kirjoittaja Teemu Kalvas

Eiköhän tuo olisi just hyvä maantiellä ajoon.

Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 17 Loka 2009, 13:02
Kirjoittaja jviirret
Teemu Kalvas kirjoitti:

Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?

Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.

Jukka


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 17 Loka 2009, 13:04
Kirjoittaja lowrides

Joo nämä näkyvyys ongelmat eivät itseasiassa ole mitään ongelmia, sitä helposti vain kuvittelee. Kaupungissa ehkä, mutta sinne tätä Nadir Espadaa ei ole kyllä tehty :D Pyörä on siis nimeltään M5 Nadir Espada mediumracer.

Istuinkulma on 7 astetta. Niels van der Wal sanoo pyörän olevan nopeampi kuin takakatettu M5 carbon lowracer.
Kyseessä on siis prototyyppi enkä usko että tämä tulee sarjavalmistukseen. Kattamattomissa ennätyspyörissä on siirrytty vähitellen kuvan mukaiseen ohjaustanko tyyppiin. Kuvissa tämä ratkaisu ei kyllä näytä kovin aerodynaamiselta, mutta tässä pyörässä olisi muilla ratkaisuilla vakava näkyvyys ongelma.

Tänään ja huomenna Hollannissa rikotaan ennätyksiä, saa nähdä millaisia tuloksia syntyy..


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 20 Loka 2009, 14:26
Kirjoittaja Teemu Kalvas
jviirret kirjoitti:

Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.

Voisi kyllä olla, ei ole tullut kokeiltua.

Mietin kommenttiani tuossa yksi päivä ratin takana, ja totesin, että autolla yleensä ajetaan niin kovaa, että piiloon jäävällä näkökentällä ei pystyisi tekemään mitään vaikka se olisi olemassakin. Pyöräteillä taas ei yli kahtakymppiä uskalla ajaa ellei ota riskillä.


Re: M5:sen uusin

Lähetetty: 21 Loka 2009, 15:54
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:
Teemu Kalvas kirjoitti:

Montako metriä autossanne jää tietä näkymättä? Eikö hirvitä?

Muutama metri ja kyllä hirvittää jos kevyenliikenteen väylää ajaa.

Itse joskus kattamista ajatellen mietin mihin kohtaan tietä katsoo. Normi-paseolla katse oli reilusti polvien yli, eli kate ei olisi tiellä. Kuopat jotka näki vasta kun olivat jossain polven korkeimman asennon linjalla jäivät väistämättä, edes 20 km/h vauhdissa ei vaan ehdi väistää moista.

Nyt korotetun etupään kanssa luulen ettei kattaminen onnistuisi. Katse menee polvien välistä, mutta ilman katetta ei ongelmaa.