PW kirjoitti:Saiskos tuosta teknisiä tietoja kuten ohjauskulma, akseliväli, jättö ym. mittoja ?
Onko tuossa ohjaus nivelessä minkälaiset laakerit ?
Kyllä yksinkertainen on kaunista !
Mitat ovat enemmänkin sinnepäin mittoja, johtuen työvälineistäni. (kolmioviivain yms.)
Ohjauksen astekulma: 65 +/- 3 astetta (kolmioviivain)
Akseliväli: 128cm
Jättö: noin -22cm. Tämä siis pikaisella mittauksella. Ei välttämättä tarkka.
Ohjausnivelenä toimii poljinkeskiö mallia vanhus. Pitäisi kestää mutta aika näyttää, joutuuko vaihtamaan.
Jos haluat tietää lisää mittoja tai tarkempia tuloksia, voin niitä tuossa viikonloppuna katsella hieman tarkemmin, kun olen taas pyörän luona. 
Hopea kirjoitti:Ja jos kerrot vielä, millaista kyytiä tuo antaa. Tuntuuko että tarvitsisi jonkinlaista jousitusta?
Olen suunnitellut samantyyppistä, äärettömän yksinkertaista itselleni mutta kaksi kertaa hyvin suunniteltu ei ole vielä läheskään tehty...
Jousitus taitaa olla sen verran makuaisia, ettei minun sanomisiani kannata ottaa kirjaimellisesti varsinkaan, kun ottaa huomioon sen, että python on ainoa nojakki, jolla olen koskaan ajanut, joten vertailukohtana toimii ainoastaan pystäri. Toivottavasti tähän saadaan muutosta viimeistään lowridessä.
Uudella pyörällä ajaminen tuntuu omasta mielestäni varsin pehmeältä, johtuen ehkä tällä hetkellä suurehkoista renkaista ja pienestä vauhdista. (vaihteisto ei vielä toiminnassa.) Mielestäni rengasvalinnalla voidaan pelata paljonkin "pehmeyden" suhteen.
Vanhalla pyörällä kesärenkailla 24"-37 ja 622mm-37 ajaessa ilmenee huonommalla tiellä pienehkeöä pomputusta, joka ei omaa ajoa haitannut. Ainoastaan pyörätiellä ajorataa ylittäessä olisi ehkä tarvinnut jonkinlaista jousitusta tai pehmustetta kanttikivistä johtuen. Yleensä hoidin tämän nostamalla takapuoleni hartioiden varassa ilmaan ja joustamalla jaloilla/selällä.
Omassa ajoympäristössä nämä tienylitykset ovat sen verran vähäisessä roolissa, etten ole kokenut varsinaista tarvetta hankkia jousitusta pyörääni mutta voisin kuvitella esimerkiksi jatkuvasti kaupungissa ajettaessa tai teitä yliteltäessä jousitukselle olevankin tarvetta. Tietä ylittäessä joutui aina hidastamaan vauhdin noin 10-15km/h ja jousitus saattaisi jopa voittaa aikaa jatkuvasti kaupungissa ajettaessa. Hyvä ja helppo ratkaisu taitaisi olla magnesin sivuilta löytyvä kumipala jousitus ja hieman muhkeammat renkaat.