Kokemuksia on isoista ja pienistä kiekoista. Ison nopeusetu ei ole järisyttävä, enemmän merkkaa itse renkaan vierintävastus. Hyviä on myös 406- koossa. Minusta järjestys on että ensin etsitään itselle paras mahdollinen ajoasento ja istuinkorkeus ja sitten sovitetaan siihen niin isot gummit kuin mahtuu. Kun käyttötarkoitus ja vaatimukset vaihtelee niin yleispätevää kokosuositusta ei voi antaa.
jollain varmaan olisi kokemuksia renkaan koon vaikutuksista ajon keveyteen ja nopeuteen
Aika pitkälle jarcco tuossa vastasikin. Ison renkaan pienempi vierintävastus on helppo pienirenkaisessa kompensoida matalemmalla istumakorkeudella, lyhemmillä haarukoilla ja sitä kautta kevyemmällä painolla. Ison renkaan edut tulevat esille vasta vähän haastavemmissa olosuhteissa, huono asfaltti, sora, lumi yms. Jos jompi kumpi olisi selvästi toista parempi, niin toista vaihtoehtoa tuskin olisi saatavilla.
kiitoksia henkisestä vahvistuksesta jottei iso oo "paljon" paree
ja onhan sitä tähänkin asti pärjännyt sillä mitä jalkovälissä on
kohtuu kuntoisilla teillä sitä ajellaan ei kun jatketaan näillä neuvoilla suunnittelua
itte kun teköö saa justiinsa sellaasta kun osa viä ku neuvvotaan miten tekee niin aina paree