Savenmaalta http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... de=matk349
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jeps, huomasin saman uusimmassa lehdessä..
nyt alkaa olemaan hinta "tavalliselle pulliaisellekkin" sopivissa kantimissa..
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Lisäksi näyttää aika toimivalta ja helposti opittavalta konseptilta. Ainoo mikä pistää silmään on ketjun vetopuolen etäisyys takahaarukan nivelestä. Luultavasti alkaa peräpää pompottaamaan polkemisen tahtiin. Tulee mieleen että olisikohan ollut jäykkänä parempi tässä hintaluokassa Muut osathan on helppo päivittää rikkoontuessa, mutta tuo takapään nivel taitaa olla "huoltovapaa" ja iskarin uusiminen ei ihan halpa homma. Toisaalta kyllähän tuollaisella 179Euron maastopyörälläkin pitkästi kestopäällysteistä tietä kesäkeleillä ajaa...
Mukava kuitenkin että tähänkin hintaluokkaan saadaan tarjontaa, jospa nyt vähempikin pyöräilevät innostuisivat.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tulee mieleen tämä: http://www.bicycleman.com/recumbents/bi ... t_1_lg.jpg
BikeE oli hyvä aloitus nojakki ja tämähän on melko samanlainen malliltaan. Minusta jousitus on hyvä juttu, ja jos joku toteaa sen turhaksi niin iskarinhan voi korvata vaikka puupalikalla Etupyörä voisi olla myös 20 tuumainen, nyt käytetään turhaan kahta lähellä olevaa rengaskokoa. Olisi hyvä myös kertoa minkäkokoiselle pyörä on tarkoitettu, epäilen ettei kovin pitkä mahdu ajamaan.
Jos ei olisi talli pyöriä täynnä niin voisi tuollaisen kyllä ostaa
Joo, ei jousitus missään nimessä turha ole, varsinkaan näin pienirenkaisessa. Tässä se on jopa "oikeassa", eli painoa kantavassa päässä. Mutta kumpi on parempi/pahempi huonosti suunniteltu ja halvalla toteutettu jousitus vai täysin jäykkä? Iskarin korvaaminen palikalla ei tuossa esimerkiksi tee runogsta yhtään kiertojäykempää tai korjaa valjäksi kulunutta niveltä. Aika näyttää, toivottavasti tänne foorumille joku kirjoittelee kokemuksia. Jos ei jo olisi nojakkia, niin varmasti ostaisin tämän mieluummin kuin alkaisin tyhjästä nyhjään.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Keväällä se sitten nähdään, että mahtuuko 190 senttinen ukko tuohon pyörään. Laitoin tilauksen menemään, eiköhn sen sitten kaupaksi saa, jos en siihen mahdu. Ensimmäinen nojakkini on nyt sitten toivottavasti huhtikuussa ajossa.
Otampa kantaa minäkin. Nyt aletaan olla vaarallisilla vesillä. Muistamme vielä -90 luvun puolenvälin maastopyöräbuumin ja sen lieveilmiöt. Alkoi tulemaan jokaiseen huonekalukauppaankin 99 markan "maastopyöriä", olivat hyvä myyntiartikkeli kun kaikilla piti olla maasturi. Laatu oli tietysti surkea, romurautaa.
Ihan asiallisen näköinen kuvassa tuo 349€ nojis mutta silti epäilyttää. Tuosta kun vähennetään tehtaan kate, kuljetukset ja myyjän kate, mitä jää jäljelle? Voiko osat/materiaali olla laadukasta? Laadukas takaiskari kun maksaa jo puolet tuosta. En halua tyrmätä täysin tuota pyörää, mutta jossain kulkee raja, jolloin aletaan tehdä liian halvalla ja laatu kärsii liiaksi. Tuota pitäis päästä kokeileen jotta uskaltas ostaa, malli kyllä kiinnostas.
Nojaillaan!
Trek r200 kirjoitti:Voiko osat/materiaali olla laadukasta?
Tuskin, tälläkin hetkellä valtaosa kiinantuotannosta perustuu valtaviin määriin.
Ei siellä laatu ole niin isossa asemassa koska sielläkin laatu maksaa.
Tuotantotaloudellisissa siirroissa on jo tullut ilmi että pienempien määrien tekeminen kiinassa ei kannata.
Eli tehdään valtavia määriä.
tuossakaan vehkeessä tuskin on kokonaan omaa välttämättä muuta kuin itse runko.
kaikki muu voi olla toisintoa jo aiemmin tehdystä ja niiden voluumit on todennäköisesti jo aika korkealla.
Täten voisi olettaa että jos tuosta joku hajoaa niin se on runko, muissa materiaaleissa laatu on varmasti sitä normaalia kiinan massaa.
Uskoisin että voi olla varsin kelpo ensimmäiseksi nojakiksi, saa vähän vihi tahtooo ajaa jalat edellä.-
tuollaisen jälkeen siirtyminen kalliimpaan on paljon helpompaa kuin sen ensimmäisen kalliin ostaminen.
[imo]
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Tavaroiden kuljetus tuolin takana näyttäisi hankalalta kuvan perusteella. Vai?
Täytyypä kysellä takuusta.
optimistx kirjoitti:Tavaroiden kuljetus tuolin takana näyttäisi hankalalta kuvan perusteella. Vai?
Täytyypä kysellä takuusta.
Kyllä siihen repun saa "roikkumaan", saman suuntainen rakenne omassa nojassa. Mutta ois ne voinu tarakan tuohon laittaa
Nojaillaan!
Hinta pompsahti vajaa 10% ylöspäin. Muutenkin savenmaa kautta linjan nostanut nojakkien hintaa. Toivottavasti johtuu kysynnästä
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jenkeissä tämä maksaa uskomattomat 239dollaria
Ja tuon mukaan alumiinirungolla
http://www.walmart.com/catalog/product. ... ductDetail
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jenkeissä tämä maksaa uskomattomat 239dollaria
Ja tuon mukaan alumiinirungolla
http://www.walmart.com/catalog/product. ... ductDetail
Jukka[/quote]
Siis 171 €!
Onkohan tämä merkki siitä, että nojapyörien hinnat vihdoinkin rupeavat laskemaan pilvistä, ja itse ei kohta kannata ruveta nojapyörää rakentamaan, ei ainakaan myyntiin.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:...
Siis 171 €!
Onkohan tämä merkki siitä, että nojapyörien hinnat vihdoinkin rupeavat laskemaan pilvistä, ja itse ei kohta kannata ruveta nojapyörää rakentamaan, ei ainakaan myyntiin.
Sakari
USA:n hinta on ilman alv tietääkseni. Mutta rahti Kiinasta USA:aan lienee samaa suuruusluokkaa kuin Hampuriin taikka tänne, joten hinta voisi olla Suomessa luokkaa 200 e kuitenkin alv mukana.
Mutta eipä nämä hinnat tosipaikan tullen kiinnosta: ehdottelin joku vuosi sitten yhteistilausta LEV-ryhmässä ja olin valmis lähtemään Kiinaan huolehtimaan asian, mutta kun alkoi tulla tekstejä tyyliin 'pitäähän suomalaisten kauppiaidenkin elää', niin annoin asian olla ja rakentelen itse vaan.
On tietysti niin tämmöisessä originellien joukossa, että on vaikea päätyä yhteen yhteisen malliin, vaan jokainen haluaa oman puumerkkinsä omaan kappaleeseensa, mahdollisimman hankalasti jopa. Jatketaan vaan individualistisesti ja kalliisti, joka kylään erilainen hauska kylähullu polkemaan. Eihän tästä mitään tulisi, jos nojapyörillä kaikki ajaisivat!
Alumiinirunko on varmaan sitä varten, että runkoja tehdään isoja eriä hitsirobotilla. Robottihitsarit ei oikein pelaa ohuiden teräsputkien kanssa yhteen, fillarien kanssa on helpompaa käyttää alumiinia, vaikka raakamateriaali maksaakin sitten pari euroa enemmän, mutta säästää kymppejä palkkakustannuksia kun ihminen ei edes näe runkoa ennen kuin siihen aletaan laittaa osia kiinni. Taustalla taitaa olla lähinnä joku, joka on päättänyt että nojakkien volyymissa on saumaa volyymipohjaiselle valmistukselle kunhan hinta painetaan niin alas kuin suinkin onnistuu.
Eikä niitä 200 euron iskareita ole edes kahden tonnin pyörissä, puhumattakaan jostain tuollaisista. Tuossa on muuten ketjun vetopuolen rulla ja takajousituksen nivelpiste väärässä suhteessa toisiinsa, tuohan hyppii polkiessa. Paitsi tietty jos takaiskari ei oikeasti jousta yhtään.