Apache1 kirjoitti:MikSam kirjoitti:
Uusia tulevia ollaan harkitsemassa/aloittamassa: nojapyöräily, tämä tulnee jossain vaiheessa syrjäyttämään kommutointikäytössä ton pystärin kunhan tässä nyt lakkaisi köyhtymästä.
Niin se on. Suomessa ei ammattilainen saa kunnon palkkaa. Jos siitä rupeaa valittamaan tulee ulkomaalainen ja tekee hommasi 6eur/h. Ensin köyhtyy ja sitten sitä kuolee..
Harmittaa kyllä valtaapitävien lyhytnäköinen talouspolitiikka. Jos meinaavat nyt sen lukukausimaksunsa myös Suomalaisille saada niin sitten ollaan jo hyvässä Amerikan mallissa...
Jep. Mitä se lukukausimaksu auttaisi? Luulen että ihmiset eivät sen jälkeen enää uskalla kokeilla, mikä ala olisi itselleen parhain vaan tyydytään siihen ensimmäiseen ja sitten valmistutaan ja tehdään sitä työtä naama irvessä kun ei tykätä ja lopulta seuraa loppuunpalaminen, siirrytään työkyvyttömyyseläkkeelle. Toisena vaihtoehtona, ettei kokeilla mitään korkeakoulutusta, koska tulee kalliiksi. Tämäkö on noiden tavoite...mielestäni tuo lukukausimaksu toimisi paremmin niin, että ne joutuvat sen maksamaan, jotka venyttävät yliajalle ilman PAINAVAA syytä. Eikä niin että kaikkien täytyy nostaa lainaa maksaakseen tuon. Lainasta tuli mieleen, että entäs ne, jotka eivät voi nostaa lainaa..ne menevät sitten sossun asiakkaiksi ja kuka ne lukukausimaksut sitten lopuksi oikeastaan maksaa? Veronmaksajat. Sitten täytyy varmaan taas veroprosenttia nostaa. 
Milloin viimeksi päättäjät olis tehny jotain järkevää? Osaako kukaan kertoa? Ainahan ne päätökset on epäedullisia jonkun kantilta katsottuna.
Hups, nyt meni kyllä totaalisen ot:ksi! Jotta ei, niin pitää vielä mainita että tuntuu ettei omat harrastukset auta nojakkiharrastuksessa kauheasti. Kun ei noi tekniset jutut ole minulle vielä auenneet vaikka hienoista kiinnostusta onkin. Enempi olen perehtynyt noihin tekstiilijuttuihin.