MYYTY Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Nojapyörien kauppapaikka.
Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

MYYTY Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Olen erittäin vakavasti harkitsemassa Leitran tilaamista. Kaikilla herkuilla maksaa 9100 €, eli myymällä Fuegon saisin osan pääomasta kasaan.

Pyörällä ajettu 900 km viime kesänä. Uuden pyörän perushinta on All-Round mallille 1995 €. Lisävarusteena sivujalka 20 €; Tarakka normaaleille laukuille 120 €; Pari kunnon taustapeilit olen laittanut myös ja tietysti Sigman mittari.

Penkin koko on XL, itse olen 190 cm pitkä ja mukavastihan sillä on ajeltu.

En ole laittanut pyörää Huuto.nettiin, koska en ole vielä aivan varma haluanko myydä sitä, kakkospyörällekkin olisi varmaan käyttöä vaikka Leitra olisikin. Mutta jos joku tarvitsee Fuegoa ja on valmis maksamaan siitä esimerkiksi 1750 € niin voisin sen myydä. Vaikka nytkin kun laskee, niin ei se Leitran hinnassa (50 % tilausvaiheessa + 50 % toimitusvaiheessa) ole kuin pieni rikka rokassa. Ja koska Leitran toimitusaika on 6 kk, niin tarvitsen pyörää vielä tämän kesän, eli myyntiaikakin olisi vasta myöhemmin.

Mutta kuten sanottu, mahdollisesti tulossa myyntiin jossain vaiheessa. Kiinnostuneet voivat ilmoittautua.

Nazcan Fuego sivut:
http://www.nazca-ligfietsen.nl/xlntcms/ ... page_id=48

Nazcan Fuegon hinnasto, PDF dokumenttina:
http://www.nazca-ligfietsen.nl/xlntcms/ ... engels.pdf

Viimeksi muokannut Puusilmä, 06 Touko 2010, 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2011
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Puusilmä kirjoitti:

Olen erittäin vakavasti harkitsemassa Leitran tilaamista. Kaikilla herkuilla maksaa 9100 €,

Kallis. Tuolla hinnallahan saa jo auton (TM)... Näinhän ne yleensä sanovat.
Mutta eikös sentään jokin muu velomobiili jossain viiden kuuden tonnin hinnassa olisi parempi vaihtoehto?
Toki, jos rahaa on, niin siitä vaan. Pääsemmeko koeajolle sitten?

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Työkaveri sanoi että minun fillarin hinnalla (2000€) saa neljä hyvää autoo :-)

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

traikisti
Viestit: 72
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja traikisti »

ajarmala kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

Olen erittäin vakavasti harkitsemassa Leitran tilaamista. Kaikilla herkuilla maksaa 9100 €,

Kallis. Tuolla hinnallahan saa jo auton (TM)... Näinhän ne yleensä sanovat.
Mutta eikös sentään jokin muu velomobiili jossain viiden kuuden tonnin hinnassa olisi parempi vaihtoehto?
Toki, jos rahaa on, niin siitä vaan. Pääsemmeko koeajolle sitten?

T. Ari

Leitra lienee vanhin velomobiilien valmistaja, mutta onhan niitä toki muitakin. Miten olisi Greenspeed Glyde hintaan 6750 euroa? Todella upean näköinen ajoneuvo. Kokemusta trikeistä ko. pajalta ainakin löytyy, vaikka tämä onkin heidän ensimmäinen täyskatettu kaupallinen mallinsa. Tiedot Glydestä löytyvät täältä http://www.greenspeed.com.au/Glyde.Specs.htm

J

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2749
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja tavasti »

ajarmala kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

Olen erittäin vakavasti harkitsemassa Leitran tilaamista. Kaikilla herkuilla maksaa 9100 €,

Mutta eikös sentään jokin muu velomobiili jossain viiden kuuden tonnin hinnassa olisi parempi vaihtoehto?

Leitra täydellä katteella taitaa olla alle 7k€, mutta ne herkut päälle sitä hintaa nostavat, ja juuri niin se helposti käy niiden muidenkin kinnereiden kanssa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Joo, Glyde on tuttu. Liian matala. Mango olisi myös kiva, mutta liian matala. Leiba Classic on ruma ja siinä on liian pieni tavaratila. Leiban sporttimalli on taas matala. Ketteryys on myös Leitran valtti, muissa on kääntösäde >7 m, leitrassa minimissään jopa niinkin pieni luku kuin 2,2 m on jäänyt jostain mieleeni.

Korkealta näkee paremmin eteen mutkaisella ja mäkisellä Suomalaisilla maalaisteillä, tienvarsipuskista ja lumivalleista puhumattakaan - ja autoilijatkin näkevät velomobiilin paremmin kun se on korkeampi kuin normiauton konepelti. Erillinen tavararatila on plussa päivittäisessä kauppakäytössä. Samoin ajattelen täysin suljetusta hytistä, jos näin kevätkeleilä ajelee tien vartta niin missä muussa velomobiilissa tahansa saa varmasti ravat naamalleen 10 kertaa kilometriä kohden (Leibassakin pitää avata ikkunaa, kun ei ole pyyhkijää), varsinkin jos pää kulkee juuri renkaiden tasossa.

Rumahan se Leitra on kyllä, saattaa ilmeisesti myös kolista kun on rakennettu useista lasikuitupaneeleista. Mutta käyttöominaisuudet ovat ylivoimaiset, ainakin näin netin perusteella miettien. Ajo-ominaisuuksista en tietenkään vielä tiedä, mutta netin mukaan nekin ovat kohdallaan. Tuntuu, että oikeat valmistajat tekevät velomobiilit nopeaan ajoon hyväkuntoisilla pyöräteillä, tarkoituksen on ajaa samaa tuttua reittiä esim. töihin ja takaisin. Ne eivät vaikuta vakuuttavilta Suomalaisen kaupungin mutkaisilla, kuoppaisilla ja muutenkin kummallisesti reititetyillä pyöräreiteillä.

Pelkästään kun miettii miten hankala olisi ohjata 7 metrin kääntösäteellä varustettu huippumatala 2,5 m pitkä Velomobiili lähimpään Prismaan kaikkien kivetysten, jyrkkämäkisten ja mutkaisten tunnelinalitusten ja kapeilla jalkakäytävillä varustettujen valoristeysten läpi ilman kolaria tai rikkomatta laitetta alkaa heikottaa. Näin Kuopiossa, ja varmaan muuallakin.

Hinta on paha, mutta jos ajattelee sijoitusta loppuelämän kannalta, niin huonompaankin voisi rahansa kai laittaa. Kilometrejä Leitroille tuntuu kertyvän helposti >5000 vuodessa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuolla leitran sivuilla oli joku esimerkkihinta 4500,- ?? mitähän tusota puuttuu vai ymmärsinkö jotain väärin. Verokin piti olla jo tuossa mukana.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2749
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Tuolla leitran sivuilla oli joku esimerkkihinta 4500,- ?? mitähän tusota puuttuu vai ymmärsinkö jotain väärin. Verokin piti olla jo tuossa mukana.

Se oli trike ilman katetta.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja PW »

Ok, eli sen saa ilmankin. No pikkasen sitä uumoilinkin .

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

saass
Viestit: 116
Liittynyt: 13 Maalis 2009, 08:50
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja saass »

Pelkkä velon koppa tricen päälle n.2500€ ...voisi varmaan modata muunkin triken päälle? :?

http://velomobiles.ca/Borealis.html

jarkk6
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Loka 2008, 19:57
Viesti:

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja jarkk6 »

Mites ois Leiba?

http://www.leiba.de/index.php?option=co ... Itemid=104

...alle 5 tonnia on hinta...

Kivan näköinen....

http://www.leiba.de/images/zoom/WXRIXQ/ ... iba_09.jpg

Itse olen ajatellut Leibaa sopivaksi koneeksi...

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Puusilmä kirjoitti:

Pelkästään kun miettii miten hankala olisi ohjata 7 metrin kääntösäteellä varustettu huippumatala 2,5 m pitkä Velomobiili lähimpään Prismaan kaikkien kivetysten, jyrkkämäkisten ja mutkaisten tunnelinalitusten ja kapeilla jalkakäytävillä varustettujen valoristeysten läpi ilman kolaria tai rikkomatta laitetta alkaa heikottaa. Näin Kuopiossa, ja varmaan muuallakin.

Eikös tuo ole kuitenkin parempi käännettävyys kuin pikkuautoilla? Luultavasti noiden ns. huonosti kääntyvien velomobiilien tekijät ajattelevat että niitä ajetaan niin kuin muitakin ajoneuvoja, tiellä.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Nazca Fuego + Tarakka normi pyörälaukuille

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Luulen, että huonosti käätyvien Velomobiilien tekijät ajattelevat kaikkialla olevan hyviä pelkästään pyörille varattuja/suunniteltuja reittejä, kuten esim. useissa Mango Youtube videoissa näkyy. Kahden pyörän levyiset kapeahkot reitit kulkevat erillään autoteistä, eikä pitkillä etapeilla näy jalankulkijoita ollenkaan. Ainoastaan työmatkan lopussa voi joutua korttelin verran ajamaan muun liikenteen seassa ennen pysäköintiä.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Muutoksia suunnitelmiin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Leitra saattaa sittenkin jäädä hankkimatta. Olen ollut viimeviikkoina kiivassa sähköpostinvaihdossa Mango+ myyjän kanssa. Ja näyttäisi nyt käyvän niin, että ovat saaneet minut Mango-kuumeen kouriin. Konsepti on yksinkertaisempi, ulkonäko parempi, hinta halvempi ja palvelu jotenkin ystävällisempää (=sietävät runsaasti tyhmiä kysymyksiä vastaten kärsivällisesti kaikkeen ajatuksella ja perusteellisesti). Leitrassa olisi kyllä huomattavasti pienempi kääntösäde, katto, sivutikkuohjaus ja tuulilasi pyyhkimellä, mutta joudun varmaan luopumaan noista. Toimitusaika Mangolle on 6 vko:a, ja varmaankin rahti päälle.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2749
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Muutoksia suunnitelmiin

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Puusilmä kirjoitti:

Leitra saattaa sittenkin jäädä hankkimatta. Olen ollut viimeviikkoina kiivassa sähköpostinvaihdossa Mango+ myyjän kanssa. Ja näyttäisi nyt käyvän niin, että ovat saaneet minut Mango-kuumeen kouriin.

Kumpaakin löytyy suomesta yksi kappale, joko olet käynyt tutustumassa? Mango on Kangasalla (Tampereen naapuri), ja Leitra muistaakseni Tuusulassa?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin