Azub rungonvalmistusta
Azubilla ei näköjään käytetä jigiä hitsauksessa eikä hengityssuojaimia maalatessa
Siistiä saumaa vetivät tigillä...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Azubilla ei näköjään käytetä jigiä hitsauksessa eikä hengityssuojaimia maalatessa
Siistiä saumaa vetivät tigillä...
Muutenkin laitekanta ja työmenetelmät melko Aatamin aikuisia, mut käsityötaitoja käy kateeksi.
Jukka
Olisi kiinnostavaa tietää valmistusmäärä vuodessa, maalaamossa oli noin 20 kappaleen erä runkoja. Tekstissä mainitaan että valmistus ja kokoonpano tehdään pääosin "pääkonttorilla" Tsekissä, jotain osia tehdään Slovakiassa. Oli hieman yllättävää havaita että menetelmät ovat osin samoja kuin itse olen käyttänyt, runko pöydällä kasattavana luonnollisessa koossa olevan piirustuksen päällä esimerkiksi. Epäilen että valmistusmäärät ovat edelleen pieniä, hyvä jos suurimmat valmistajat tekevät edes 1000 pyörää vuodessa?
Edelleen, tässähän ei ole mitään negatiivista vaikka bisnes on pientä! Mielummin sitä asioi näiden pikkupajojen kanssa kuin jonkun kasvottoman pörssiyhtiön jolle ainoa tavoite on maksimoida sijoitetun pääoman tuotto...
Jarcco kirjoitti:...hyvä jos suurimmat valmistajat tekevät edes 1000 pyörää vuodessa?
Tuhannella pyörälläkään ei nyt kovin huikea liikevaihto synny. 2 tonnin pyörilläkään se ei ei ole kuin 2 millii. Kulurakenne on kuitenkin kohtalainen näillä eurooppalaisilla liksoilla - materiaalit ja komponentit ovat kuitenkin aika arvokkaita. Aika pientä puuhaa on siis Azubin kokoisella firmalla - veikkaisin.
Jarcco kirjoitti:Olisi kiinnostavaa tietää valmistusmäärä vuodessa, maalaamossa oli noin 20 kappaleen erä runkoja. Tekstissä mainitaan että valmistus ja kokoonpano tehdään pääosin "pääkonttorilla" Tsekissä, jotain osia tehdään Slovakiassa. Oli hieman yllättävää havaita että menetelmät ovat osin samoja kuin itse olen käyttänyt, runko pöydällä kasattavana luonnollisessa koossa olevan piirustuksen päällä esimerkiksi. Epäilen että valmistusmäärät ovat edelleen pieniä, hyvä jos suurimmat valmistajat tekevät edes 1000 pyörää vuodessa?
Oisko tuo 20kpl viikkotuotanto? Viikon aikana tehdyt rungot maalataan perjantaina kuivumaan ja maanantaina ne saa ulos kuivaamosta kokoonpanopuolelle. Silloin tuo 1000pyörää ei olisi kovin kaukana todellisesta.
Jukka
jviirret kirjoitti:[
Oisko tuo 20kpl viikkotuotanto? Viikon aikana tehdyt rungot maalataan perjantaina kuivumaan ja maanantaina ne saa ulos kuivaamosta kokoonpanopuolelle. Silloin tuo 1000pyörää ei olisi kovin kaukana todellisesta.Jukka
Jos oikein muistan niin Nazcan Henk kertoi viime vuonna Fillari-messuilla että eniten pyöriä maailmalle laskee hp velotechnik ja määrä taisi olla n. 700-800 pyörää/vuosi
Jarcco kirjoitti:
Azubilla ei näköjään käytetä jigiä hitsauksessa eikä hengityssuojaimia maalatessa![]()
Siistiä saumaa vetivät tigillä...
Onhan niillä ainakin imuri hitsatessa... onhan sekin jo jotain
Jarcco kirjoitti:
Azubilla ei näköjään käytetä jigiä hitsauksessa eikä hengityssuojaimia maalatessa![]()
Siistiä saumaa vetivät tigillä...
Maalasivat näköjään pulverilla imurin kanssa, joten liuotinhuuruja ei sentään tule... mitä itte olen pulverimaalaamossa töitä tehnyt, niin hyvän imun kanssa ei ole tarvista hengityssuojalle. Edes vaatteissa ei näkynyt maalipölyä työpäivän jälkeen.
Musta kyllä näyttäisi siltä, että tuote-erät voisivat olla isompiakin: paistouunin koko taisi ennemmin rajoittaa kerralla maalattavien runkojen määrän. Muutenkin tuo 800 fillaria vuodessa isoimmalta valmistajalta kuullostaa omituisen matalalta lukemalta: Hollannissakin oli jo vuonna 2007 40-45 000 nojakkia liikenteessä ja isompia valmistajia ei kuitenkaan montaa ole.