Kärsitkö Python kuumeesta?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.

Kärsitkö Python kuumeesta?

En. En aio koskaan rakentaa enkä kokeilla. Jos tietäisin missä lähin ajopeli on - en tekisi edes tarpeitani siihen ilmansuuntaan.

4
11%

Vain unissani. Näen niistä hailakoita ja epäteräviä unia. Saattavat olla painajaisiakin.

2
6%

En. Olen saanut jo rokotuksen. Olen Python veteraani ja siis immuuni.

3
9%

Kyllä. Voisin kokeilla ajamista, eritoten jos vaihtoehtona on tanhuaminen tai kirkkokuoron sopraanon hommat.

15
43%

Kyllä. Aion ensitilassa tutkia asiaa, kokeilla ja kenties rakentaa tuommoisen.

9
26%

Kyllä. Tärisen kuumeessa. Teen kaikkeni hankkiakseni/rakentaakseni Pythonin ja siirtyäkseni uskoon.

2
6%
 
Ääniä yhteensä: 35

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kiihkeää Python keskustelua ja erisorttisia operaatioita on siellä sun täällä.
Tässä voi tunnustaa jos kärsii kuumeesta ja tutkia sen vakavuutta.
Tämä on tietenkin täällä raknetamisosiossa koska laitteita ei taida olla kaupallisesti tarjolla.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kaksi olen jo tehnyt ja varmasti vielä joskus teen kolmannekin. Todennäköisesti vaihdettavalla takapäällä jolloin sitä voi talvella käyttää trikenä ja kesällä bikenä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

propel
Viestit: 137
Liittynyt: 03 Touko 2010, 20:37
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja propel »

Joo levottomia ajatuksia rullailee eestaas ja yritänkin ehtiä hyödyntää tän alkuhurahduksen, myöhemmin jos aloittaa niin vauhti saattaapi lopahtaa. Sitten on vaan odoteltava, missä rotaatiossa seuraavan kerran tärähtää into päälle... kohteita on nääs "muutamia".
Alkuun voisi pilkkoa vähän fillarinrunkoa kunhan sopivan uhrin löydän. Siitä se lähtee!

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja irakas »

Olen kokeillut muutamia jaloilla ohjattavia ja tehnytkin yhden ja olen sitä mieltä, että miksi ihmeessä tehdä homma turhan vaikeaksi, kun on tarjolla erilaisia ja helpommin hallittavia versioita. :roll:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

irakas kirjoitti:

Olen kokeillut muutamia jaloilla ohjattavia ja tehnytkin yhden ja olen sitä mieltä, että miksi ihmeessä tehdä homma turhan vaikeaksi, kun on tarjolla erilaisia ja helpommin hallittavia versioita. :roll:

Sakari

Siksi että se on mahdollista ja herättää kysymyksiä. Itseäni kiehtoo tuo pyörän ja kuljettajan muuttuminen zeniläiseksi yhdeksi kokonaisuudeksi :)

Teen myös monet muut asiat vaikeasti saavuttaakseni arkisen hyvän olon ilman miljoonainvestointeja, ja pitääkseni henkistä vireyttä yllä.

Minua on myös viime aikoina ruvennut häiritsemään nojapyörällä ajellessa käsien asento. Seuraava ohjaustanko voisikin olla "Hamster Bar" henkinen. Ja miksei samalla lepuuttaisi niitä tuossa massun päällä. Nyt tulee lepuuteltua siinä yhtä kättä vuoronperään ja se tuntuu rennolta.

Jotenkin tuo äkikseltään hyvin yksinkertaisen oloinen laite herättää kiinnostusta ja kokeilunhalua.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo tuossa oon mallaillut parin 26" kiekon ympärille pythonia. Osien etsiminen ja rungon hahmottelu menossa, Kunhan hitsauskoneen saan pojalta lainasta niin sitte pitää alkaa kasailla.
Täytyyhän tuommonen värkki opetella ajamaan tekemisen ilosta puhumattakaan.
Yksinkertaisuus kiehtoo rakenteessa, sekin voi olla näennäistä.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

miksi ihmeessä tehdä homma turhan vaikeaksi, kun on tarjolla erilaisia ja helpommin hallittavia versioita.

No aika vähän on vaihtoehtoja jos haluaa 26/26 matalan(istumakorkeus alle 30cm), lyhyen(akseliväli alle 140cm) ja ketterän nojapyörän jossa pienet voimansiirtohäviöt.
Samoin jos haluaa ketterän isopyöräisen triken jossa yli 60% painosta on vetävällä pyörällä, häviötön voimansiirto ja reilusti monikäyttöistä kuormatilaa niin python trike on kyllä paras vaihtoehto.
Vaikeaksi homma on tehty ennen kuin ihmisellä on omaa päätösvaltaa. Jokainen alle kouluikäinen yritetään väkisin opettaa ajamaan pyörällä jota joutuu ohjaamaan käsillä :)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Joutilas
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 241
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 20:07

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Joutilas »

Sakari puhuu asiaa. Ei ole mitään mieltä tehdä järjetöntä pythonia, jolla pitää opetella ajamaan, jos on tarvetta vain nojapyörälle.

Pythononismi on aate, johon sisältyy myös nojapyöräilyä. Mieluummin hyvällä tiellä säällä ja päällä. :)

Avatar
Höregrö
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 206
Liittynyt: 06 Touko 2009, 14:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Höregrö »

Kyllä itseä nuo pythonit kiehtoo sillä yksinkertainen on tunnetusti kaunista, mutta kertomukset epävakaudesta kovissa nopeuksissa häiritsevät liikaa. Yksi pääsyistä miksi ajan nojakilla on mäkien laskeminen kuutta kymppiä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Joutilas kirjoitti:

Pythononismi on aate, johon sisältyy myös nojapyöräilyä. Mieluummin hyvällä tiellä säällä ja päällä. :)

Tätä mä tarkoitin tuossa aiemmin. Luulen sen olevan puhdistava kokonaisvaltainen kokemus yhteydestä eri todellisuuksiin ja omasta hetkellisestä eheydestä. Tai jotain :)

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Pastori kirjoitti:
Joutilas kirjoitti:

Pythononismi on aate, johon sisältyy myös nojapyöräilyä. Mieluummin hyvällä tiellä säällä ja päällä. :)

Tätä mä tarkoitin tuossa aiemmin. Luulen sen olevan puhdistava kokonaisvaltainen kokemus yhteydestä eri todellisuuksiin ja omasta hetkellisestä eheydestä. Tai jotain :)

Nyt tulee niin kaunista tekstiä, että melekeen pakko päästä käärmeileen. Perskule kun osais hitsata ja ois paikka missä hitsata :(

Nojaillaan!

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja irakas »

Pastori kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Olen kokeillut muutamia jaloilla ohjattavia ja tehnytkin yhden ja olen sitä mieltä, että miksi ihmeessä tehdä homma turhan vaikeaksi, kun on tarjolla erilaisia ja helpommin hallittavia versioita. :roll:

Sakari

Siksi että se on mahdollista ja herättää kysymyksiä. Itseäni kiehtoo tuo pyörän ja kuljettajan muuttuminen zeniläiseksi yhdeksi kokonaisuudeksi :)

Teen myös monet muut asiat vaikeasti saavuttaakseni arkisen hyvän olon ilman miljoonainvestointeja, ja pitääkseni henkistä vireyttä yllä.

Minua on myös viime aikoina ruvennut häiritsemään nojapyörällä ajellessa käsien asento. Seuraava ohjaustanko voisikin olla "Hamster Bar" henkinen. Ja miksei samalla lepuuttaisi niitä tuossa massun päällä. Nyt tulee lepuuteltua siinä yhtä kättä vuoronperään ja se tuntuu rennolta.

Jotenkin tuo äkikseltään hyvin yksinkertaisen oloinen laite herättää kiinnostusta ja kokeilunhalua.

Pyörän ja kuljettajan muuttuminen zeniläiseksi yhdeksi kokonaisuudeksi kuulostaa kyllä hyvältä. :mrgreen:

En tiedä mitä tarkoitat "Hamster Bar" henkisellä ohjaustangolla, mutta en yhtään ihmettele, jos haluat leputella käsiäisi yläpuolisen ohjaustangon vuoksi.

Jos istuimen alapuolisen ohjaustangon kädensijat ovat vaakatasossa, lepäävät kädet rennosti kaiken aikaa kevyesti ohjaustangolla.

Naapurini täällä Vaajakoskella repi kätensä selkämyksen vereslihalle yrittäessään opetella ajaamaan tekemällään pythonilla.

Hyvin useat ihmiset jättävät muutaman yrityksen jälkeen jo tavallisella 2-pyöräisellä ajon sikseen, koska pitävät sitä liian vaikeana.

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja terppa »

Jos pitäs itse jotain yrittää tehä niin Python trikeä yrittäisin, ois varmaan kiva ja käytännöllinen kakkospyörä. Mun tekemiset on yleensä vähän sinne päin tekemistä, että ihan tyytyväinen pitää olla tehdasvalmisteiseen nojakkiin.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Joutilas
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 241
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 20:07

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Joutilas »

Pythonin ja koiran hankinta ovat sukua toisilleen.

Molempiin voi hurahtaa, mutta kummatkin tuovat tullessaan niin paljon hankaluuksia, että useissa tapauksissa hankkeesta olisi parasta luopua. Tai ainakin kannattaa perehtyä tarkemmin myös tulokkaan ikävämpiin ominaisuuksiin ja puutteisiin.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kärsitkö Python kuumeesta?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

irakas kirjoitti:

En tiedä mitä tarkoitat "Hamster Bar" henkisellä ohjaustangolla, mutta en yhtään ihmettele, jos haluat leputella käsiäisi yläpuolisen ohjaustangon vuoksi.

Kapea ote - alas rinnan päälle. Näin.

Kuva

irakas kirjoitti:

Jos istuimen alapuolisen ohjaustangon kädensijat ovat vaakatasossa, lepäävät kädet rennosti kaiken aikaa kevyesti ohjaustangolla.

Mä en tähän vaakatasojuttun usko. Mä en pysty pitämään kättä vastaavassa asennossa esim. tietokoneen hiirellä. On tullut nimittäin senverran pidettyä että alkaa ranteessa tuntua. Mutta semmoisen kättelyasennon ymmärrän sehän on fysiologisesti luontevampi asento.

Vastaa Viestiin