Sivu 1/1

Uudentyyppinen vaihteisto

Lähetetty: 06 Syys 2010, 13:11
Kirjoittaja sauri

http://www.pinion.eu/en/produkt.html

Koodi: Valitse kaikki

    * 18 fully usable courses without duplication.
    * Constant speed jumps with an optimal grading of 11.5% from course to course.
    * Overall gear ratio: 634%. This is unique and surpasses all other bike circuits.
    * Maintenance-free construction. Insensitive to environmental influences such as dirt, water, mud, sand, branches, …
    * No protruding circuitry. No more broken derailleurs, bent chain wheels and jumping chains.
    * The gear is extremely compact. Coupled with a small chain results in an enormous ground clearance.
    * Location in the middle of a bike + light with only one rear wheel sprocket = maximum driving dynamics. For full suspension bikes, this means a more spontaneous response from the suspension and more grip.
    * Switching without problems: upshifting under load, downshifting under load, switching the standard
    * In any driving condition one gear is engaged. Also during the switching. Leertreten does not exist. Promised and patented.
    * Developed by us OSG Gear Technology allows a very high efficiency of the transmission.
    * Q-factor: 178 mm

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Lähetetty: 06 Syys 2010, 14:27
Kirjoittaja Stapani

Yep

Mielenkiintoinen viritys.
Missäköhän hintahaarukassa valmis tuotantomalli
liikkuu, ei tuolta sivuilta osunut mun silmään....

Tapani


Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Lähetetty: 06 Syys 2010, 15:38
Kirjoittaja sauri

Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Lähetetty: 06 Syys 2010, 19:42
Kirjoittaja Nojanalle

Ei mitää uutta taivaanalla. Kolmekymmentä luvulla jo noita rakentelivat. Tosin kolmevaihteisina ja kardaani vetoisena. Yksi liikenteessä Nokialla iät ajat. :D


Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Lähetetty: 06 Syys 2010, 20:28
Kirjoittaja THuhtamaki

Ja nuita on käytetty jo pari vuotta maailmalla DH maastopyörissä ;)


Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Lähetetty: 06 Syys 2010, 21:03
Kirjoittaja Nebulus
THuhtamaki kirjoitti:

Ja nuita on käytetty jo pari vuotta maailmalla DH maastopyörissä ;)

Onko noin? Laita ihmeessä linkkiä.
Hondan DH-tiimillä oli tehtaan omakehittämä vaihdelaatikko, mutta muut "vaihdelaatikkopyörät" mitä olen nähnyt, ovat pitäneet sisällään joko rohloffin napoja rungon sisään asennettuina tai sitten shimanon napavaihteita rungossa, kuten GT:llä.
Tuossa laatikossa on erikoisuutena enemmän "oikeita vaihteita" kuin missään muussa vaihteistossa (esim 27-vaihteisesta tuskin saa viittätoistakaan erityisesti toisistaan eroavaa välityssuhdetta) ja käsittääkseni rohloffiakin laajempi välitysskaala. Ja mukavahan boonus maastopyöräkäytössä on, että ketjulinjasta saa hyppimättömän ja suoran sekä se, että vaihteiston paino saadaan keskelle pyörää ja mahdollisimman alas. Harmi vain, kun on aika leveän oloinen paketti.


Re: Uudentyyppinen vaihteisto

Lähetetty: 06 Syys 2010, 21:08
Kirjoittaja THuhtamaki

Ok eli tuossa on siis jotain uuttakin... Tuosta kuvasta vaan katoin että ois normi "vaihdelaatikko"... Muutta tällä kertaa kuva ei kertonut niitä tuhatta sanaa lukematta niitä ;)