Tällaisen bongasin tuolta Bentriderista: Ukrainian velomobile festival 2010 (Full version video)
Videolla mm. aika hauska polku/moottorikinneri.
Tällaisen bongasin tuolta Bentriderista: Ukrainian velomobile festival 2010 (Full version video)
Videolla mm. aika hauska polku/moottorikinneri.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Hauskaa oli että paikalla vaikutti olleen kaikenlaisia "ihmevekottimia" eikä pelkästään tavallisia nojakkeja. Mukava että idässäkin osataan.
...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...
joe67 kirjoitti:Mukava että idässäkin osataan.
Ukraina? Idässä?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Joensuun kanssa yhtä idässä, ainakin jos pääkaupunkia ajattelee. Raaheen nähden siis ero on jo selkeä.
Taitaa tosin takavuosien Itä-Länsi ajattelu olla enemmän tuon itäisen ajatuksen takana?
Pastori kirjoitti:Joensuun kanssa yhtä idässä, ainakin jos pääkaupunkia ajattelee. Raaheen nähden siis ero on jo selkeä.
Niin, kumpi onkaan idempänä, Raahe vai Helsinki? Oulu ainakin on Helsingistä katsottuna idässä, vai miten se meni
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Nykypäivänähän tämä on helppo päätellä netissä, että idässä vai missähän se oli:
http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s ... 084961&z=5
Tarkkaa tapahtumapaikkaa en löytänyt, mutta festarin sivut osittain käännettynä: http://translate.google.com/translate?h ... 2Fp26.html
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Pastori kirjoitti:Joensuun kanssa yhtä idässä, ainakin jos pääkaupunkia ajattelee. Raaheen nähden siis ero on jo selkeä.
Taitaa tosin takavuosien Itä-Länsi ajattelu olla enemmän tuon itäisen ajatuksen takana?
Juurikin näin. Kyllä se entisvanhaan itään laskettiin ja esim. Ranska länteen. Mie tuosta maantiedosta niin tiiä.
...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...
janx kirjoitti:Tällaisen bongasin tuolta Bentriderista: Ukrainian velomobile festival 2010 (Full version video)
Videolla mm. aika hauska polku/moottorikinneri.
Sori vanha ketju, mutt jäin tänä aamuna Ukraina päälle Videon lopputekstistä päätellen tapahtuma oli Odessan Oblastissa. Hienoja, ennakkoluulotonta kehitystyötä Ukrainassa tekevät. Oon tykänny heijän tyylistä, liippaa jotenkin läheltä - no idässähän miekin
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kyllä tulee tuota videota katsellessa ikävä meidän vanhoja Eco-trippejä, joissa oli mukana erilaisia omatekoisia laitoksia. Nykyiset kokoontumisajot ovat niin kovavauhtisia, ettei monetkaan itserakentajat lähde niille mukaan.
Onneksi on kuitenkin Nokia, jota voisi mainostaa kilpailun ohella erilaisten omarakenteisten esiinmarssina, mikä se on jo osittain ollutkin.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Kyllä tulee tuota videota katsellessa ikävä meidän vanhoja Eco-trippejä, joissa oli mukana erilaisia omatekoisia laitoksia. Nykyiset kokoontumisajot ovat niin kovavauhtisia, ettei monetkaan itserakentajat lähde niille mukaan.
Onneksi on kuitenkin Nokia, jota voisi mainostaa kilpailun ohella erilaisten omarakenteisten esiinmarssina, mikä se on jo osittain ollutkin.
Niin, kai Nokialle voi järjestää vaikka kevyen päiväretken ohjelmaksi niille jotka ei haluu kisata kovaa. Käsittääkseni MM-kisoissa on järjestetty myös tämmösiä paikalla hengaileville.
Toisaalta on noissa kokoontumisissa ajeltu ja perille päästy hitaammatkin, yleensä ei oo sitä hitaintakaan jätetty - oon monesti ajellu siellä peräpäässä ja seuraa on ollu, hauskaa kans Viime vuonna Hämeenlinnassa ajettiin kahessa porukassa, ainakin ja vähän eri reittejä. Savossa sama homma, tai sitten innokkaimmat läks iltalenkille purkamaan pahimpia vauhtipaineita. Mäntyharjulla myös mielestäni ajeltiin aikalailla porukan hitaimman mukaan tai sitten jakauduttiin kahteen.
Ecotripit Virossa jatkuvat kolmatta vuotta, sielläkin on muodostunut pari nopeusporukkaa usein ja perille on päästy - kaikki samaan paikkaan. Joskus joku nilkuttaa vähän myöhemmin perille esim. teknisten ongelmien takia tai porukka oottaa välillä, kuten miuta viime vuonna ku piti pyörää fiksata.
En pysty vanhaan hyvään aikaan vertaamaan, kun en oo ollu niillä oikeilla Ecotripeillä - no harmittaahan se miutakin ku en oo ajoissa löytäny tämmösiä reissuja
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kyllä minusta näyttää(ecotrippien valokuvat) että kokoontumisissa on omavalmisteita yhtä paljon kuin ennenkin, kaupallisia vain enempi kuin ennen. Jos omavalmisteiseksi lasketaan myös valmiista runkokitistä tehdyt tai tehdasvalmisteisista muokatut niin taitaa yli puolet olla enemmän tai vähemmän omavalmisteita?
Ecotripeillä idea kai oli, että jokainen yö ollaan eri paikoissa ja jokainen kuljettaa itse omat majoittumistarvikkeet. Itse en voisi ihan "heittämällä" tuollaisiin osallistua kun ei ole varusteita eikä pyörissä kuljetuskapasiteettia.
Lowridet on enempi minun mieleen, jokainen yö majoitutaan samassa paikassa, eli ei tarvi kuljettaa kuin päivävarusteet.
Kisoissa viihdyin myös hyvin, omavalmisteetkin hyvin edustettuna kummassakin päässä tuloslistaa(esim. tunnin ajossa kattamattomien voitto ja yhteensä noin kolmasosa osallistujista itse tehdyllä rungolla), enkä osannut hävetä vaikka itse alle puolivälin joka lajissa olinkin.
irakas kirjoitti:Nykyiset kokoontumisajot ovat niin kovavauhtisia, ettei monetkaan itserakentajat lähde niille mukaan.
Väitätkö että itse tehdyt ovat kaupallisia hitaampia
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Ecotripeillä idea kai oli, että jokainen yö ollaan eri paikoissa ja jokainen kuljettaa itse omat majoittumistarvikkeet. Itse en voisi ihan "heittämällä" tuollaisiin osallistua kun ei ole varusteita eikä pyörissä kuljetuskapasiteettia.
Lowridet on enempi minun mieleen, jokainen yö majoitutaan samassa paikassa, eli ei tarvi kuljettaa kuin päivävarusteet.
Ekotripeillä oli aina huoltoauto, jolla vietiin porukan yöpymisvarusteita, rikkoutuneita pyöriä ja välillä väsyneitä pyöräilijöitäkin. Oikeastaan nyt kun PW vaimo Anni on ollut huoltoautolla mukana, on Ekotripretkeily Viron puolella hyvin lähellä vanhaa Ekotripperinnettä. Majoittumiset ovat tosin pykälää äveriäämmät, kuin aikanaan Ekotripeillä, joilla majoituttiin yleensä kouluilla ja leirintäaluieilla. Muuten tunnelma on samanlainen. Päivämatkat saattavat näyttää kartalla pitkiltä, mutta Virossa on tasaista, kuin Pohjanmaalla, joten hitaammatkin ehtivät perille ennen iltaruokaa. Rohkaisen sinua mukaan Sakari, kyllä sinä siellä hyvin pärjäisit. Ainoa rajoitus näyttää olevan retkueen maksimikoko, jota rajoittaa majoituspaikkojen kapasiteetti, joten mukaan päästäkseen pitää olla ketterä ilmoittautumaan. Tänä vuonna lista täyttyi muutamassa päivässä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:Nykyiset kokoontumisajot ovat niin kovavauhtisia, ettei monetkaan itserakentajat lähde niille mukaan.
Väitätkö että itse tehdyt ovat kaupallisia hitaampia
![]()
Taisi viime kesänä Nokialla omavalmisteet pitää pian parasta kyytiä. Varsinkin etuvetoset
.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
irakas kirjoitti:Nykyiset kokoontumisajot ovat niin kovavauhtisia, ettei monetkaan itserakentajat lähde niille mukaan.
Väitätkö että itse tehdyt ovat kaupallisia hitaampia
Jukka[/quote]
Meitä itserakentajia ja itsetehtyjä nojakkeja on niin monenlaisia. Toiset ovat hyväkuntoisia ja toiset huonokuntoisia ajamaan ja toiset itetehyt nojakit ovat nopeita ja toiset hitaita. Siksi tuollainen Nokia-tapahtuma on hyvä, kun siellä voi ajaa tai olla ajamatta, sinne voi tuoda itetehdyn nojakin olkoon se sitten kuinka hyvä tai huonokulkuinen. Tapahtumaa voisi laajentaa kilpailun ohella erilaisten nojapyörien esittelyksi, jolla saataisiin lisää yleisöä ja huomiota ja ennen kaikkea lisää nojailijoita.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Nokian tapahtuma on nykyisin SM-kilpailut eli se keskittyy kilpa-ajoon. LowRide tapahtuma on taas enemmän sitä varten että voidaan ihmetellä toisten nojakkeja ja värvätä uusia kuskeja mukaan. Ennen Nokian tapahtuma kulki nimellä LowRide, mutta ei enää.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)