Ultegra keskiön vaihtaminen

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Ultegra keskiön vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Moi,

Onnistuuko tällä Ultegran keskiön irroitus?

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=27023

Vaihdan Baroniin etupuomin uuteen ja pitäisi tietenkin tekniikka siirtää vanhasta puomista uuteen. Tänään tuli postissa tuo uusi puomi (ei ole aikaa rakentaa sittenkään, tuli perheenlisäystä), aika kevyt se on. Ja ainakin 15cm pidempi kuin aluperäinen.

t.Ville

edit: väärä linkki
edit: typoja

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultera keskiön vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Työkalusta en mitään tiedä mutta onnittelut perheen kasvattamisesta!

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Ultegra keskiön vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Googlen kuvahaku löysi kahta erilaista ultegraa. Toisesta löytyy tuo 20koloinen paikka tuolle hylsylle ja toisesta ei. Ultegrasta ei kokemusta ole, mutta kaikki keskiöt joista tuollainen 20koloinen kuvio on löytynyt on tähän mennessä tuolla hylsyllä avautunut.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Ultegra keskiön vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Joo Ultegran vuosimalli pitäisi tietää, vanhemmat oli kasettikeskiöllä ja aukeaa tuolla, uudemmat on kampeen prässätyllä ontolla akselilla niin että laakerit ovat erilliset, ja se vaatii ihan eri työkalut.

Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Re: Ultegra keskiön vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

tämä oli tutkimusten jälkeen Octalink V1 mallinen ja tokeni Bilteman kaluilla.

Haastavaa se, että polkimien kiinnitys keskiön booreihin tehdään sokkona. Meni nekin ja nyt on pitkä puomi isolla 62T eturattaalla odottamassa asennusta.

451 rengas ja 52T rattaalla spin-out tapahtui reilussa 30kmh -- nyt pitäisi mennä lähemmäs 40kmh jos vaan jaksaa. kun polkimet on sopivalla etäisyydellä niin voi kierroksiakin saada lisää.

Vastaa Viestiin