LWB Tadpole
Heips.
Ajeltuani jonkun vuoden kyhäämälläni etuvetoisella SWB:llä (CruzBike-klooni) olen alkanut luonnostella pitkää, matalaa kolmipyörää, jossa etuakseli olisi poljinten edessä. Pyörään saattaisi tulla joskus myöhemmin myös sateelta suojaava kate. Tarkoitukseni on jatkaa itselleni läheistä tapaa kyhätä erilaisia polkupyöriä jämä- ja purkuosista. Tämä siksi, että se on hauskaa.
Olen erittäin tietoinen kolmen tukipisteen suhteesta tasapainoon ja kaatumisriskin kasvuun vietäessä etupyöriä edemmäksi ja kasvatettaessa näin akseliväliä.
Mitä muita etuja ja haittoja tällaisesta venytyksestä on suhteessa perinteisempiin mittoihin? Näiden keskinäinen suhdehan määrittää projektin järkevyyden. Kokemuksia...
T: Matti S.