Sivu 1/1
T-long
Lähetetty: 08 Maalis 2011, 22:00
Kirjoittaja PW
Tuossa on mielenkiintonen idea/ratkaisu http://www.turnerrecumbents.com/products.htm
Jos ymmärsin tekstin oikein tuon T-long mallin pyörän voi muuttaa myös swb:ksi siirtämällä etuhaarukan tuohon takimmaiseen emäputkeen eli samasta rungosta saa joko lwb:n tai swb:n
Petri
Re: T-long
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 02:09
Kirjoittaja Nojanalle
Siltä se näyttää. Tandemi vasta hurjalta tekeleeltä......... 
Re: T-long
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 09:21
Kirjoittaja jviirret
Jarcollakin on kokemusta tuollaisesta "muuttuva-akselivälisestä" nojapyörästä:
http://muurjar.wordpress.com/2010/05/15 ... iopyora-2/
Jukka
Re: T-long
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 11:00
Kirjoittaja Nebulus
Nojanalle kirjoitti:Siltä se näyttää. Tandemi vasta hurjalta tekeleeltä......... 
Tandem-tekstistä pisti pahasti silmään:
Safety becomes paramount, especially when a front-tire blowout, or slipping on a sharp turn, can turn a good day into a disaster. But with the T-4-2, the extra front, in-line wheel provides a critical safety backup. A flat will just slow you, not throw you.
RENGAS VOI PUHJETA JA PYÖRÄLLÄ VOI KAATUA! SILLOIN PAKENEE HENKI!! JUURI SINULTA! LAITA KAKSI ETUPYÖRÄÄ NIIN ET KAADU!

Re: T-long
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 11:28
Kirjoittaja tavasti
Nebulus kirjoitti:Tandem-tekstistä pisti pahasti silmään:
Safety becomes paramount, especially when a front-tire blowout, or slipping on a sharp turn, can turn a good day into a disaster. But with the T-4-2, the extra front, in-line wheel provides a critical safety backup. A flat will just slow you, not throw you.
RENGAS VOI PUHJETA JA PYÖRÄLLÄ VOI KAATUA! SILLOIN PAKENEE HENKI!! JUURI SINULTA! LAITA KAKSI ETUPYÖRÄÄ NIIN ET KAADU!

Itseäni jäi kovasti mietityttämään miten tuollainen tandem käyttäytyy kun alusta on jotain muuta kuin täysin tasainen. Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?
Re: T-long
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 12:43
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti: Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?
Eiköhän käyttöohjeissa ole maininta että raskaampi kuljettaja taakse 
Jukka
Re: T-long
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 15:33
Kirjoittaja tavasti
jviirret kirjoitti:tavasti kirjoitti: Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?
Eiköhän käyttöohjeissa ole maininta että raskaampi kuljettaja taakse 
Ja kun lähdet 11 vuotiaan lapsen kanssa ajelulle, niin lapsi on se kuski? :-O
Re: T-long
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 16:04
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:jviirret kirjoitti:tavasti kirjoitti: Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?
Eiköhän käyttöohjeissa ole maininta että raskaampi kuljettaja taakse 
Ja kun lähdet 11 vuotiaan lapsen kanssa ajelulle, niin lapsi on se kuski? :-O
Ilmeisesti näin, ei kyllä ihan varmuudella käy kuvasta selville että voiko takaa ohjata.
Jukka