Sivu 1/1
SH17
Lähetetty: 09 Maalis 2011, 21:07
Kirjoittaja irakas
Kokeilenpa tehdä tällaisen pysty- ja nojapyörän välimuodon:

Jalat yltää reilusti maahan ja tuollaisena keskeneräisenä se on juoksupyörä = draisiini. 
On aika mukavan tuntuinen. Saattaa olla toimiva vaikeissa olosuhteissa talvipyöränä. Myös silloin, kun esim. ketjut reissun aikana katkeaa, toimii peli hyvin juoksupyöränä tasamaalla.
Sakari
Re: SH17
Lähetetty: 10 Maalis 2011, 00:47
Kirjoittaja jviirret
Hmm, vähän näyttää rungon etuosasta tarpeettoman pitkältä. Kammet voisivat olla lähempänä eturengasta jolloin stemmiä ei tarvis taivuttaa noin voimakkaasti taaksepäin.
Jukka
Re: SH17
Lähetetty: 11 Maalis 2011, 08:14
Kirjoittaja jori
Sakarin pyörätehtaan tuotekehitysosastolle on käynyt, kuten euroopan teollisuudelle aikanaan. Kun siirryttiin puurakenteista teräkseen, nousi tuotannon tehokkuus uudelle tasolle. Puupyöriä tuli noin yksi vuodessa teräksisiä tulee moninkertaisesti. 
Re: SH17
Lähetetty: 12 Maalis 2011, 18:28
Kirjoittaja Nojanalle
Tähän ei voi sanoa muutakuin että Sakarissa vara parempi. Tulkaa muut peräs Sakari on sen jo tehnyt . 
Re: SH17
Lähetetty: 14 Maalis 2011, 09:12
Kirjoittaja tavasti
Nojanalle kirjoitti:Tähän ei voi sanoa muutakuin että Sakarissa vara parempi. Tulkaa muut peräs Sakari on sen jo tehnyt . 
Toistaiseksi pitää tyytyä vain kateellisena huutelemaan 'kyllä määki sitte eläkkeellä'. 
Re: SH17
Lähetetty: 14 Maalis 2011, 10:12
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Tähän ei voi sanoa muutakuin että Sakarissa vara parempi. Tulkaa muut peräs Sakari on sen jo tehnyt . 
Toistaiseksi pitää tyytyä vain kateellisena huutelemaan 'kyllä määki sitte eläkkeellä'. 
Tai "kyllä määki sitte ku on tilaa noin monelle pyörälle" 
Jukka
Re: SH17
Lähetetty: 23 Maalis 2011, 19:31
Kirjoittaja irakas
jviirret kirjoitti:tavasti kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Tähän ei voi sanoa muutakuin että Sakarissa vara parempi. Tulkaa muut peräs Sakari on sen jo tehnyt . 
Toistaiseksi pitää tyytyä vain kateellisena huutelemaan 'kyllä määki sitte eläkkeellä'. 
Tai "kyllä määki sitte ku on tilaa noin monelle pyörälle" 
Jukka
Joo, en voi tosiaan valittaa. 
Laitoin SH17:ään pehmustetun selkänojan käytetystä kuntolaitteesta ja vääntelin sen tukiputken ja ohjaustangon kansalaisopistolla eilen illalla:

Vaikka selkänoja on noin pieni, on siitä yllättävän paljon hyötyä. Kun ei omaa painoa voi kovinkaan hyvin käyttää ponnistusvaiheessa, antaa se hyvän selkätuen vastamäessä. Muutenkin tekee ajamisen leppoisammaksi.
Kummallisen merkittävä asia tuo jalkojen yltäminen reilusti maahan istuimelta. Estää hyvin kaatumisia vaikeissa paikoissa. 
Pystypyörän ja nojapyörän välimuoto? 
Sakari
Re: SH17
Lähetetty: 23 Maalis 2011, 22:27
Kirjoittaja jviirret
irakas kirjoitti:Pystypyörän ja nojapyörän välimuoto? 
Jep, ajoasennoltaan aika liki tätä savenmaan 300e:n nojakkia: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... %B6r%C3%A4#
Jukka
Re: SH17
Lähetetty: 31 Heinä 2011, 22:11
Kirjoittaja irakas
Kuvassa SH17 maalattuna ja tarakalla varustettuna.
Sakari
Re: SH17
Lähetetty: 08 Touko 2012, 20:57
Kirjoittaja irakas
Laitoin vähän leveämmän istuimen SH17:ään. Muuten mukava ajeltava, mutta istumaan meno vaatii vähän joogaa, kun jalkaa ei voi heittää takakautta istuimen yli. Tanko voisi olla alempana.
Sakari