jori kirjoitti:Nopeita pitkiä lenkkejä ei juuri kukaan ajele pitkärunkoisilla muuten kuin markkinointimielessä. Leppoisaa paikasta toiseen ajelua varten pystyasentoinen LWB tai MWB on varmasti miellyttävä väline, kunhan ei mene keskustaan.
CLWB (HPV Spirit tms) taitaa olla ainoa nojakkityyppi jolla on keskustassa mukava ajella, muilla se on jossain määrin vaikeaa, tai ei ainakaan suoranainen nautinto.
Noita nojakki-tapaamis videoita katselin, vaan niitä ei näytä olevan Jenkeistä ollenkaan, tai minä en ainakaan löytänyt.
Se on selvä ettei eurooppalaisissa nojakki-kokoontumisissa ole LWB:tä kun ei niitä saa mistään.
Niihin pitkiin lenkkeihin pitäisi löytää optimi ajoasento: riittävän makaava, että paino ei liikaa ole takamuksen päällä, mutta riittävän pysty etteivät jalat ole liian korkealla,
ja jalkojen puutuminen tule ongelmaksi. Veikkaan että yhtä oikeaa vastausta ei ole olemassa, riippuu kuskista mikä on optimi. Jos niitä pitkiä lenkkejä ajaa usein, niin jalat varmaan tottuvat.
Toisaalta, jos pystärillä pystyy ajamaan pitkiä matkoja niin takamus kestää mitä vaan.