Grace - e-motorbike

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
pketola
Viestit: 111
Liittynyt: 11 Elo 2009, 10:54
Paikkakunta: Hervanta, Tampere
Viesti:

Grace - e-motorbike

Viesti Kirjoittaja pketola »

Tämä ei ole millään tavalla nojapyörä, mutta kiva esimerkki siitä että pyöräily etsii koko ajan uusia muotoja:

"Starting form € 4.199. Now available worldwide at over 50 dealers and via http://www.grace.de. The new GRACE ONE is the world's first street-legal volume produced e-motorbike"

Siirsin tämän ketjun tänne linkki puolelle jonne se sopii sisällöltään paremmin, T: Mustasudenkorento

================
Ajatar 1&2 - Nuoli - KMX - Catrike700

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Grace - e-motorbike

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Mielenkiintoisen oloinen kikotin...

harmi vain että tuollaista 1300W moottoria ei virkavalta hyvällä kattele...

saiskohan tuollaista mihinkään ajoneuvoluokkaan rekisteröityä tieliikennelailliseksi?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14158
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Grace - e-motorbike

Viesti Kirjoittaja jori »

Mustasudenkorento kirjoitti:

Mielenkiintoisen oloinen kikotin...

harmi vain että tuollaista 1300W moottoria ei virkavalta hyvällä kattele...

saiskohan tuollaista mihinkään ajoneuvoluokkaan rekisteröityä tieliikennelailliseksi?

Taitaa tuo olla markkinointiwatteja nuo 1300 W. Laitteessa on kahdeksan LiIon kennoa, eli enintään kolmisenkymmentä volttia. Noilla jännittelillä ei tuon kokoisesta moottorista oteta kuin lailliset watit. Sähkömoottorin tehon ilmoittaminen on aina epämääräistä ja riippuvainen käytetystä jännitteestä. Tuo moottori saattaa suuremmalla jännitteellä antaa tuon 1300W hetkellisesti, mutta ei noilla kennoilla ainakaan merkittävän pitkää aikaa. Yläputkeen ei mahdu kovin kummoista kapasiteettia kennoja. Löysikö joku ajomatkatietoa tai akuston energiamäärää?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Grace - e-motorbike

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

RTA
Viestit: 61
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 08:28
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Grace - e-motorbike

Viesti Kirjoittaja RTA »

Mustasudenkorento kirjoitti:

Mielenkiintoisen oloinen kikotin...

harmi vain että tuollaista 1300W moottoria ei virkavalta hyvällä kattele...

saiskohan tuollaista mihinkään ajoneuvoluokkaan rekisteröityä tieliikennelailliseksi?

Moi,

Rekisteröinti tieliikenne lailliseksi. Eli edellytys on, että ajoneuvo muutoksen jälkeen täyttää kaikki mopoja koskevat vaatimukset. Käytännössä työhön ei kannatta ryhtyä. Eteen tulee lukuisat mopoa koskevat tekniset eu-vaatimukset.

Ohessa linkit teknisiin vaatimuksiin:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021250
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090

-Riku

RTA
Viestit: 61
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 08:28
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Grace - e-motorbike

Viesti Kirjoittaja RTA »

Hieno viimeistelty pyörä, taitaa olla crystalyten 406 suoravetomoottori ko. tapauksessa, (215€), akku 36V(n. 350-500€), kulkee 26" vanetella 45 km/h, ohjausyksikkö yms. (300-400€) pyörä (n. 300-1000€)

Rakentaen vastaavan itse, saa sen näköisen kuin sattuu tulemaan, mutta samoilla teknisillä arvoilla: hinnaksi alkaen 1200€

-Riku

Vastaa Viestiin