Myydään:Magic pie sähkömoottori,(Trex trike myyty)
Lähetetty: 18 Kesä 2011, 20:50
Kirjoittaja Petteri
Myyn viime syksynä Englannista tilaamani Trex Icebreaker triken. Trike on varustettu Magic Pie (http://www.motionme.fi/) napamoottorilla. Hintapyyntö: 1100€
Pyörällä on ajettu noin 30km. Osa Trexin osista oli tullessa käytettyjä (mm vaihtajat, polkimet). Esimerkiksi runko, moottori, vanteet ovat täysin uusia (siis 30km ajettu). Toimintamatka -17C pakkaselle on ainakin 26km, maahantuojan mukaan jopa 60km. Mukaan laturi jne.
Pari videota tästä kyseisestä pyörästä:
Ostaessani tätä kuvittelin käyttäväni trikea työmatkaan talvella. Reitilläni on kuitenkin noin 250m "koiranulkoilutuspolkua", jota pitkin matalan Triken työntäminen umpihangessa on todella V-mäistä, tästä johtuen työmatkailin myös talven pystypyörällä. Hintapyyntö on todella halpa, koska käyttämättömänä laite vie vain tilaa autotallissa.
Pyörä sijaitsee Vantaalla. Mieluiten nouto, mutta kuljetus voidaan sopia lähiseudulle. Juhannuksena kulkisi myös 4-tietä Viitasaarelle ja sieltä Pielavedelle.
Yhteydenotot joko YV:llä tai 0S0-SS04692.
Edit, otsikko muokattu vastaamaan ilmoitusta, mustasudenkorento
Moi! Osaatko arvioida tavallisella maantiellä semmoista hyvää keskinopeutta moottorilla ja ilman?
Terve,
moottorilla noin 25km/h, ylämäissä ja tasaisella on kyllä hyvä polkea.
Ilman moottoria nopeus riippuu tietty polkijan jaloista ja kunnosta, mutta noin 17-25km/h on hyvä arvaus.
Kyselyjä on jonkin verran, mutta tosiostajan vielä puuttuessa lasken hintaa.
Noniin, nostin pyyntihinnan takaisin järkevälle tasolle, ei näköjään kukaan innostunut ja alennusmyynnit loppuvat kaupoissakin. Trike on edelleen käyttämättömänä viemessä tilaa, joten myyn ilman muuta jos tosiostaja ilmaantuu. Kannattaa tarjota järkeviä summaa.
Olen etsimässä traikkia talviseen työmatkailuun välillä Porvoo-Helsinki. Ostoilmoitukseni löytyy tältä foorumilta.
Pystyykö napa- ja "kaura"moottoria käyttämään samanaikaisesti ja mikä on hyöty nopeudessa? Vai onko joko tai?
Jos pystyn pitämään ite yllä esim. 250 W tehoa (vastaa maantiekilpapyörällä n. 32 km/h nopeutta), jolla traikki liikkuu luultavasti n. 20-23 km/h, niin napamoottoria samanaikaisesti käytettäessä (jos mahdollista), nopeus olis ehkä jotain 40 km/h...meneekö jotenkin näin?
Akku näytti olevan takatarakalla...viekö se mahdollisuuden takalaukun käytölle?
Merkki on uppo-outo eikä siitä tunnu löytyvän tietoa googlettamalla... onko tällä firmalla www-sivua?
Olen etsimässä traikkia talviseen työmatkailuun välillä Porvoo-Helsinki. Ostoilmoitukseni löytyy tältä foorumilta.
Pystyykö napa- ja "kaura"moottoria käyttämään samanaikaisesti ja mikä on hyöty nopeudessa? Vai onko joko tai?
Jos pystyn pitämään ite yllä esim. 250 W tehoa (vastaa maantiekilpapyörällä n. 32 km/h nopeutta), jolla traikki liikkuu luultavasti n. 20-23 km/h, niin napamoottoria samanaikaisesti käytettäessä (jos mahdollista), nopeus olis ehkä jotain 40 km/h...meneekö jotenkin näin?
Terve,
Itsekin ostin Triken työmatkan ajoon (17km), mutta se tosiaan ei oikein toiminut mun reitilläni. Auratuolla tiellä/pyörätiellä se on varmasti mukava, vakaa ja toimiva ratkaisu.
Tuohon nopeuteen.. mulla on lenkkivauhti suunnilleen samaa luokkaa kuin toi sun laittama. Sähkönojiksella mun ajokemus rajoittuu oikeastaan yhteen lenkkiin viime vuoden (2010) joulukuun 13. päivä lumisissa olosuhteissa. Keskinopeus oli 17km/h, tämä siis moottorilla. Veikkaisin, että samassa kelissä maasturilla menee samalla teholla (ilman moottoria) noin samaa vauhtia. Ajelin siis melko rennosti moottorista nautiskellen, mutta mäissä kuitenkin polkien. Lumessa/sohjossa kolme erillistä ajojälkeä kuitenkin hidastaa menoa.
En usko, että tuolla moottorilla pääsee 40km/h vauhteihin ilman, että polkee reilusti yli 250 W teholla, suurempijännitteisellä akulla voisi kierros- ja huippunopeus nousta.
Tavaratelineeseen sai sivulaukun vaikka siinä akku kyydissä.
Triken merkistä sen verran, että se on käsityönä Englannissa tehty, mutta kyseistä pajaa ei kai ole enää olemassa ei ainakaan nettisivuja (http://www.trex-recumbents.co.uk). Heillä oli muutamaa mallia ja nähtävästi yrittivät päästä markkinoille myymällä "käytettyjä" Trikejä edullisesti (400-500 puntaa). Käytetty tässä mun tapauksessa tarkoitti sitä, että runko, penkki yms olivat täysin uusia, mutta jarrut, vaihteet jne. jostain purkupyörästä.
Toivottavasti tällä pääset suunnitelmissa eteenpäin
Olen etsimässä traikkia talviseen työmatkailuun välillä Porvoo-Helsinki. Ostoilmoitukseni löytyy tältä foorumilta.
Pystyykö napa- ja "kaura"moottoria käyttämään samanaikaisesti ja mikä on hyöty nopeudessa? Vai onko joko tai?
Jos pystyn pitämään ite yllä esim. 250 W tehoa (vastaa maantiekilpapyörällä n. 32 km/h nopeutta), jolla traikki liikkuu luultavasti n. 20-23 km/h, niin napamoottoria samanaikaisesti käytettäessä (jos mahdollista), nopeus olis ehkä jotain 40 km/h...meneekö jotenkin näin?
Terve,
Itsekin ostin Triken työmatkan ajoon (17km), mutta se tosiaan ei oikein toiminut mun reitilläni. Auratuolla tiellä/pyörätiellä se on varmasti mukava, vakaa ja toimiva ratkaisu.
Tuohon nopeuteen.. mulla on lenkkivauhti suunnilleen samaa luokkaa kuin toi sun laittama. Sähkönojiksella mun ajokemus rajoittuu oikeastaan yhteen lenkkiin viime vuoden (2010) joulukuun 13. päivä lumisissa olosuhteissa. Keskinopeus oli 17km/h, tämä siis moottorilla. Veikkaisin, että samassa kelissä maasturilla menee samalla teholla (ilman moottoria) noin samaa vauhtia. Ajelin siis melko rennosti moottorista nautiskellen, mutta mäissä kuitenkin polkien. Lumessa/sohjossa kolme erillistä ajojälkeä kuitenkin hidastaa menoa.
En usko, että tuolla moottorilla pääsee 40km/h vauhteihin ilman, että polkee reilusti yli 250 W teholla, suurempijännitteisellä akulla voisi kierros- ja huippunopeus nousta.
Tavaratelineeseen sai sivulaukun vaikka siinä akku kyydissä.
Triken merkistä sen verran, että se on käsityönä Englannissa tehty, mutta kyseistä pajaa ei kai ole enää olemassa ei ainakaan nettisivuja (http://www.trex-recumbents.co.uk). Heillä oli muutamaa mallia ja nähtävästi yrittivät päästä markkinoille myymällä "käytettyjä" Trikejä edullisesti (400-500 puntaa). Käytetty tässä mun tapauksessa tarkoitti sitä, että runko, penkki yms olivat täysin uusia, mutta jarrut, vaihteet jne. jostain purkupyörästä.
Toivottavasti tällä pääset suunnitelmissa eteenpäin
Eikös sähköavustus lopeta jo 25km/h vauhdissa avustamisen et sen yli ei kai sähkön avulla pääse jos vehje on laillinen. Trike kuulostaa oivalta idealta talveen kun ei voi kaatua mutta oma kokemus on et tahtoo tulla liikaa vastusta kolmesta ajourasta jolloin ongelmaksi helposti tulee sutiminen kun takapyörällä on n. 1/3 painosta. Eli parempi kulkea joko kaks pyöräisellä tai pystärillä jos nopeus kiinnostaa yhtään.