Sivu 49/72

Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Marras 2018, 15:28
Kirjoittaja PW

Mikähän olis oikea talvirengas 406 koossa? Nastojahan tuskin tarttee olla, ainakaan kinnerin eturenkaissa.


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 05:00
Kirjoittaja Wacky

Jos sä haluat pysähtyä tehokkaasti niin suosittelen just nastarenkaita eteen, mutta jos ilman menet niin ei mitään virallisia kitkoja ei ole sen kokoisena olemassa joten kannattaa ottaa mahdollisimman pehmeällä kumiseoksella olevat jotta pitoa on kylmällä mahdollisimman paljon ja kuten viljami tossa kertoi niin mahdollisimman leveä jotta paineet saa laskettua


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 06:06
Kirjoittaja Saukki

Tietääkseni Schwalbe Marathon Winter taitaa olla ainut 406 kokoinen talvirengas. Se on nastarengas ja tarjoaa ihan hyvän pidon talvikelissä. Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 08:17
Kirjoittaja jori
Saukki kirjoitti:

Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.

Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla. :twisted:


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 08:29
Kirjoittaja Saukki
jori kirjoitti:
Saukki kirjoitti:

Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.

Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla. :twisted:

Kyllä niitä täälläkin teroitellaan. 406 kokoinen Marathon Plus ei kestä paikallista sepeliä. Minkään muun renkaan kanssa ei ole ollut niin paljon puhkeamisia, kuin niillä "pistosuojatuilla" renkailla. Johtuu varmaan siitä, että ajoin niillä aika kovilla paineilla. Taitaa olla tosiaan niin, että leveä ja matalapaineinen rengas kestää paremmin.


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 08:51
Kirjoittaja jori
Saukki kirjoitti:
jori kirjoitti:
Saukki kirjoitti:

Ikinä ei ollut ongelmia sepelin kanssa, mutta n. 500 kilometrin jälkeen sen renkaan omat nastat alkaa pureutua kumin läpi ja puhkoo sisäkumin.

Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla. :twisted:

Kyllä niitä täälläkin teroitellaan. 406 kokoinen Marathon Plus ei kestä paikallista sepeliä. Minkään muun renkaan kanssa ei ole ollut niin paljon puhkeamisia, kuin niillä "pistosuojatuilla" renkailla. Johtuu varmaan siitä, että ajoin niillä aika kovilla paineilla. Taitaa olla tosiaan niin, että leveä ja matalapaineinen rengas kestää paremmin.

Voihan tuo noinkin olla. Itse ajelen kaupungilla baaripyörälläni, johon pumppaan (milloin muistan) noin neljän barin paineet. Yleensä paineet siis lienevät selvästi alemmat. Hämmentävän vähän on tullut sepelipuhkeamisia, vaikka ajan päivittäin pyöräteitä ja jalkakäytäviä :twisted: Tampereen keskikaupungilla. Renkaat ovat kyllä erittäin vanhat, joten rengaskumin kovettminen tuntuu myös estävän sepelipuhkeamisia. Takana minulla on ainakin viisi votta
vanha Michelinin 47-622, kyljistäkin pistosuojattu, (samanlainen kuin kuvassa) ja edessä joku roskalavalta vuosia sitten pelastettu rengas.

Pakoputkipyörä koukkutelineessä.jpg

Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 18:32
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:

Eivät kai ole tuolla Pohjanmaalla oppineet vielä terottamaan sepelin särmiä, kuten pääkaupunkiseudulla. :twisted:

Mielestäni täällä Oulussa vaihtoivat sepelin pyöreämpireunaiseen joitain vuosia sitten. En vaan löytänyt mitään faktaa muistin tueksi? Voiko joku täkäläinen kiistää tai vahvistaa muistikuvani?


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 18:44
Kirjoittaja jooseha

Siihen Sveitsistä tuotuun "ekologiseen" sahanpuruunko?


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Marras 2018, 18:51
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:

Siihen Sveitsistä tuotuun "ekologiseen" sahanpuruunko?

Ei nyt sentään, sitä suolattua sahanpurua kokeiltiin vain yhtenä talvena parin kilometrin pätkällä. Vähempi siitä oli haittaa, kuin sepelistä. Keväällä teiden kuivuttua suurin osa purusta lähti tuulen mukana ojaan.


Re: Renkaat

Lähetetty: 23 Helmi 2019, 21:46
Kirjoittaja takakeno

Velomobiili käyttöön saa nyt Schwalbe G-One Speed 40-406 rengasta.
Tubeless easy eli voisi käyttää ilman sisärengasta.
Voisiko korvata Sherddan ?
Hinta 43 € eli aika kallis.
T:Jere

https://www.ginkgo-veloteile.de/ginkgos ... m-365.html


Re: Renkaat

Lähetetty: 23 Helmi 2019, 22:46
Kirjoittaja Wacky

Tuo kuulostaa ainakin shreddan korvaajalta, mut eipä selviä ennen kuin sitä testataan


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Huhti 2019, 10:20
Kirjoittaja PW

Helsingin keskustassa pyöräliike, josta vois löytyä 406 sisureita, prestalla? Juna saapuu kohta asemalle ja aikaa saattas vähän olla, napata näitä mukaan :) jotain hyötyäkin, ettei mee pelkäks huvireissuks ;)


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Huhti 2019, 14:09
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Helsingin keskustassa pyöräliike, josta vois löytyä 406 sisureita, prestalla? Juna saapuu kohta asemalle ja aikaa saattas vähän olla, napata näitä mukaan :) jotain hyötyäkin, ettei mee pelkäks huvireissuks ;)

Miksi prestalla?
Ite oon metsästäny koko päivän 305 autonventtiili sisureita.


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Huhti 2019, 14:38
Kirjoittaja Wacky
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Helsingin keskustassa pyöräliike, josta vois löytyä 406 sisureita, prestalla? Juna saapuu kohta asemalle ja aikaa saattas vähän olla, napata näitä mukaan :) jotain hyötyäkin, ettei mee pelkäks huvireissuks ;)

Miksi prestalla?
Ite oon metsästäny koko päivän 305 autonventtiili sisureita.

Luultavasti siksi et vanne on porattu sille. Sen reikä on pienempi kuin autoventtiilin tai dunlopin


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Huhti 2019, 14:43
Kirjoittaja Vilijami
Wacky kirjoitti:

Luultavasti siksi et vanne on porattu sille. Sen reikä on pienempi kuin autoventtiilin tai dunlopin

Ahaa. Presta on siis pienempi halkaisijaltaan.