Törmäsin tuollaiseen liikkeeseen-
http://www.cycle-frames.com/bicycle-fra ... g/home.php
Saa siis rungon osia...
Onko suomessa muita kuin pyörä tohtori jolta saa poljin keskiön muhveja ostettua?
Siellä kun ovat himpun arvokkaita...
Törmäsin tuollaiseen liikkeeseen-
http://www.cycle-frames.com/bicycle-fra ... g/home.php
Saa siis rungon osia...
Onko suomessa muita kuin pyörä tohtori jolta saa poljin keskiön muhveja ostettua?
Siellä kun ovat himpun arvokkaita...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Euroopan versio. http://ceeway.com/
EDIT: ja sitten oli tämä Paragon http://www.paragonmachineworks.com/inde ... components
Mustasudenkorento kirjoitti:Onko suomessa muita kuin pyörä tohtori jolta saa poljin keskiön muhveja ostettua?
Siellä kun ovat himpun arvokkaita...
Paljokohan noita tunnissa päästelis irti ja siistis myyntikuntoon? Pääsisköhän tuntipalkoille jos myis vaikka 10e halvemmalla, eli 15eurolla? Voi tehdä tiukkaa yksikin tunnissa jos laskee tunteja raatojen raahaamiselle ja hintaa hiomatarvikkeille.
Toisaalta, jos pyörätohtorilta tilaa niin hinnaksi tulee 35e(25e muhvi + 10e pk:t) ja tällaiselle käytetylle jäisi siis hintaa kuitenkin 25e postikuluineen. Jääköhän kenelläkään pyörä 10e hintaeron vuoksi rakentamatta
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Pastori kirjoitti:Euroopan versio. http://ceeway.com/
Eivät näytä osaavan laittaa hintoja tuotteilleen ja äkkiseltään postikulut oli jo pelkästään 19puntaa minimissään... mutta hyvä linkki kuitenkin. kiitos.
mites muuten kun lainaan tota pyörätohtorin ilmoitusta niin siinä on mainittu että-->
keskiömuhvi, terästä. leveys 68mm, kierteytämme joko bsa 1.37 x 24 tpi L&R tai ranskalaiseksi M35 x 1mm hinta 25€
niin kumpana tuo tavan tallaajana kannattaisi ottaa nojakin rakennusta ajatellen?
saako molempiin keskiöt esim biltsusta tai kuin tuo toimii?
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Mustasudenkorento kirjoitti:mites muuten kun lainaan tota pyörätohtorin ilmoitusta niin siinä on mainittu että-->
keskiömuhvi, terästä. leveys 68mm, kierteytämme joko bsa 1.37 x 24 tpi L&R tai ranskalaiseksi M35 x 1mm hinta 25€
niin kumpana tuo tavan tallaajana kannattaisi ottaa nojakin rakennusta ajatellen?
saako molempiin keskiöt esim biltsusta tai kuin tuo toimii?
No tuo Bsa (brittiläinen) on yleisin. Tuskin fransmanniin saa laakeria Biltsusta.
Jarcco kirjoitti:Mustasudenkorento kirjoitti:mites muuten kun lainaan tota pyörätohtorin ilmoitusta niin siinä on mainittu että-->
keskiömuhvi, terästä. leveys 68mm, kierteytämme joko bsa 1.37 x 24 tpi L&R tai ranskalaiseksi M35 x 1mm hinta 25€
niin kumpana tuo tavan tallaajana kannattaisi ottaa nojakin rakennusta ajatellen?
saako molempiin keskiöt esim biltsusta tai kuin tuo toimii?No tuo Bsa (brittiläinen) on yleisin. Tuskin fransmanniin saa laakeria Biltsusta.
Onpas harmi, kun eivät ole britit tehneet 1.38 - 25tpi standardia. Kävisi nimittäin samat osat ranskalaisen millisen kanssa.
1.38" = 35,052mm 25tpi = 1,016mm nousu. Kyllähän tuo on pelkkää pottuilua briteiltä, kun ovat nuo valinneet noin. Eihän tuollainen 1.37 mitta ole edes kunnon tuumamitta. Metrisestä kuitenkin sovellettu.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
keskiökierteitä on muutama muukin, http://sheldonbrown.com/gloss_bo-z.html#bottom
Siltä löytyy myös taulukko jossa selviää miten käy jos eri kokoja sotketaan keskenään.
...Miksi keskiömuhvissa edes pitää olla kierteet: http://www.bb30standard.com/
Jarcco kirjoitti:keskiökierteitä on muutama muukin, http://sheldonbrown.com/gloss_bo-z.html#bottom
Siltä löytyy myös taulukko jossa selviää miten käy jos eri kokoja sotketaan keskenään....Miksi keskiömuhvissa edes pitää olla kierteet: http://www.bb30standard.com/
Ei kai siinä kierteitä tarvi jos jostain saa sellaista putkea mihin tuollainen kierteetön sopii...
sikäli niitä saa järkevään hintaa ylipäätänsä mistään?
Kun ei ole pyörä hifisti niin ei tällaisista tiedä..
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Jarcco kirjoitti:Siltä löytyy myös taulukko jossa selviää miten käy jos eri kokoja sotketaan keskenään.
Ilmeisesti edelliseen muhviin jonka maastopyörästä laikkasin ja koitin istuttaa uutta laakeria kävi juuri noin kun sain sen väännettyä rikki...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Kannattaa saalistaa vanhoja campan titanisia keskiöakseleita ja jos löytää niin lyödä niistä laakeripinta irti. Siihen sopii suoraan 17mm teollisuuslaakeri ja mitään kierteyksiä sitten ei tarvitse tehdä keskiö muhviin. Kyllä se siinä pysyy kun sen siihen rässää. Omassa ensinmäisessä rakennelmassa . Joka on siellä Tampereella on tämmönen tehtynä. Mitähän sillekin pyörälle nykyään kuuluu. Itse ostin kaverilta " Pikametriltä " kuljeksimasta sellaiset soviteholkit jotka saa laitettua sorvattuun putkeen helposti ja näissä on valmiit kierteet. Tarkoitus olisi laittaa ne alumiinirunkoiseen menopeliin kunha syksy tuosta pakkaa päälle.
Mie oon käyttäny paikallista romuliikettä, eivät tietysti ole viimesen päälle keskiöitä mutt tuntuu pyörivän. Jos ottaa keskiön muhveineen samasta pyörästä ei tartte mietiskellä mikä kasetti käy mihinkin.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Jos ottaa keskiön muhveineen samasta pyörästä ei tartte mietiskellä mikä kasetti käy mihinkin.
ihan toimiva konsti jos tarkoitus vain kokeilla jotakin pyörätyyppiä. Mutta jos haluat tehdä itsellesi pyörän "loppu iäksi" niin olisi hyvä että muhvit on sellaista tyyppiä että osien vaihtaminen onnistuu runkoa pilkkomatta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
PW kirjoitti:Mie oon käyttäny paikallista romuliikettä, eivät tietysti ole viimesen päälle keskiöitä mutt tuntuu pyörivän. Jos ottaa keskiön muhveineen samasta pyörästä ei tartte mietiskellä mikä kasetti käy mihinkin.
Petri
se mitä nuita romuja täältä on löytänyt niin niissä on noita yhtenäisiä kampia tai jotain alurunkosia paskoja mitä ei kykene ite hitsaamaan. ,ja jos löytää ovat keskiö laakerit yleensä romuna, jolloin siihen pitäisi kuitenkin jälestää laakerit, ja kun ei tiedä mitä, niin käy miten käy...
ja sorvia kun ei ole niin ne romut pitäs olla plug and play...
Toki yksi optio olisi ostaa valmis puomi joltain nojakki puljulta mutta äkkiä samalla hinnalla saat biltsusta koko pyörän...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Lisäsin tämän tuonne aiempaan vastaukseen - mutta pannaas vielä tähän. http://www.paragonmachineworks.com/inde ... components
Mustasudenkorento kirjoitti:se mitä nuita romuja täältä on löytänyt niin niissä on noita yhtenäisiä kampia tai jotain alurunkosia paskoja mitä ei kykene ite hitsaamaan.
No höh, oispa tuon hoksannu ku kävin tässä joku aika sitten Biltemassa. Ois paiskannu sinne päin tullessa jonku pyörän kyytiin ni oisit saanu osia. Tullut jemmattua vähän liikaakin kun hyvätahtoiset tutut ovat tukeneet mun pyöränrakentelu harrastusta ajoittain hyvinkin aktiivisesti .
Mustasudenkorento kirjoitti:jos löytää ovat keskiö laakerit yleensä romuna, jolloin siihen pitäisi kuitenkin jälestää laakerit, ja kun ei tiedä mitä, niin käy miten käy...
Jos se keskiö näyttää samalta kuin bilteman keskiöt niin kyllä niissä silloin sama kierrekkin on. Se taitaa olla tällä hetkellä rakentelu näkökulmasta paras (ja halvin) standardi muutenkin. Kampia löytyy laidasta laitaan, kuin myös laakereita.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...