Etuveto haarukan tekoa italialaisittain
Otsikko kertoo kaiken...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Otsikko kertoo kaiken...
Selkeä kuvitus.
On toi Italian kieli fruttidimare tasoista joten en öytänyt itse rungosta selvitystä. Jos joku löytää, niin linkki tänne, kiitos.
Joo, vähän erityylillä pykätty haarukka ku miun pyörässä painookin saatu kivasti pois.
Petri
PW kirjoitti:Joo, vähän erityylillä pykätty haarukka ku miun pyörässä
painookin saatu kivasti pois.
Painoa pois? Mihin verrattuna. Minusta tuohon haarukkaan lisättiin pirusti lisää materiaalia ja varmasti tuli painavampi, kuin se lähtökohtahaarukka, eikä takuulla yhtä luja hölmön rei'ityksen takia. Ei ole Petri sinun haarukallasi mitään hävettävää tähän verrattuna, varsinkin, jos työmäärä ja kustannukset huomioidaan. Tuo kuvien haarukka oli tyypillinen italialainen tekele. Annetaan vaikutelma jostain todella hienosta, mutta tarkemmin katsoessa ja viimeistään käytössä huomaa, että tulos on enintään keskinkertainen.
En mie tuota haaukkaa häpiäkään ja kattelin tuossa italiano ketjussa jotain painoa jossa luki totale reilu 300 g mutt voipi olla ett se oli joku muu paino , ei miunkaan italia yllä juuri pastaa korkeemmalle. Ja monimutkasta on kyllä tuommonen homma se on tosi, ei sovi miulle oikeen millään
Petri
Translate googlella kääntelin italian englanniksi ja yritin löytää painoja. Mun ymmärryksellä haarukka painoi ennen muokkausta 729g ja valmiin haarukan laskennallinen paino yli 750g(335g tuo muokattu osa ja loput on sitä orkkis haarukan jämää). Eli ei keventynyt yhtään, todennäköisesti jämäköityi ja onhan se hienon näköinen.
Työn jälki on kyllä parasta A-ryhmää ja ihailtavaa kuinka pienellä työkalu/tila arsenaalilla päädytään noin hienoon lopputulokseen. Ei tarvi hitsauskoneita eikä rälläköitä...
Jukka
jviirret kirjoitti:Translate googlella kääntelin italian englanniksi ja yritin löytää painoja. Mun ymmärryksellä haarukka painoi ennen muokkausta 729g ja valmiin haarukan laskennallinen paino yli 750g(335g tuo muokattu osa ja loput on sitä orkkis haarukan jämää). Eli ei keventynyt yhtään, todennäköisesti jämäköityi ja onhan se hienon näköinen.
Työn jälki on kyllä parasta A-ryhmää ja ihailtavaa kuinka pienellä työkalu/tila arsenaalilla päädytään noin hienoon lopputulokseen. Ei tarvi hitsauskoneita eikä rälläköitä...Jukka
Jaa , no sit vedän puheeni takasin melkosen turhaa hommaa tehdä ulkonäön takia moinen työ.
Petri
Mua ihmetytti se että miksei se vaan tehny sitä teräsversiota (vai alumiiniakö se oli) leveemmäksi. Mutta sittenhän se ei tieteskään olis käyny tohon rungon disainiin kun siinä on kuitua
Ja sitäpaitsi. Tuolla kundilla on kaveri joka tekee semiteollisesti valmiita etuvetoetuhaarukoita juuri tuohon kokoon. Joten ajan- ja rahansäästön vuoksi olis voinu ottaa sen kaverin tekemän haarukan. Niitätän tää jäbä on käyttänyt muissa pyörissään.
Mutta tälleenhän se ihmiskunta toimii.
Pastori kirjoitti:Mua ihmetytti se että miksei se vaan tehny sitä teräsversiota (vai alumiiniakö se oli) leveemmäksi. Mutta sittenhän se ei tieteskään olis käyny tohon rungon disainiin kun siinä on kuitua
No ois vetäny teräshaarukkaan kuitusukat päälle ja laminoinu kiinni Olis jäykistynyt se haarukka, jos velttous oli ongelma koko haarukan tekemiselle. En kyllä lukenut alusta asti mikä oli pohjimmainen syy tälle haarukka projektille, keventäminen se ei varmastikkaan ollut?
Jukka
jviirret kirjoitti:En kyllä lukenut alusta asti mikä oli pohjimmainen syy tälle haarukka projektille, keventäminen se ei varmastikkaan ollut?
Jukka
Ymmärtääkseni fillari oli kai takaveto aiemmin?
Haarukka oli ainakin takavetoisesta..
Btw samalta foorumilta löyty sinun ja sakarin teoksia mainittuna..
http://bicireclinateitalia.forumfree.it/?t=49531109
pastorille, ite fillari.. -> Losna B2R
Mustasudenkorento kirjoitti:jviirret kirjoitti:En kyllä lukenut alusta asti mikä oli pohjimmainen syy tälle haarukka projektille, keventäminen se ei varmastikkaan ollut?
Jukka
Ymmärtääkseni fillari oli kai takaveto aiemmin?
Haarukka oli ainakin takavetoisesta..Btw samalta foorumilta löyty sinun ja sakarin teoksia mainittuna..
![]()
http://bicireclinateitalia.forumfree.it/?t=49531109
Hatun nosto Sakarille ja Jukalle kansainvälistä meininkiä ja mainetta
Petri
Mustasudenkorento kirjoitti:Btw samalta foorumilta löyty sinun ja sakarin teoksia mainittuna..
![]()
http://bicireclinateitalia.forumfree.it/?t=49531109
Joo, tuohon ei paljon vaadita, muutama sana bentrideronlinen foorumille ja kohta on mainetta ja kunniaa
Sitä ilmeisesti luetaan aika laajasti ja lainataan kansallisille foorumeille.
Jukka
Mustasudenkorento kirjoitti:pastorille, ite fillari.. -> Losna B2R
Ahaa. Se oli siis konvertoinu sen vanhan pyöränsä etuvedoksi. Edellinen runko oli kyllä teräksinen. Joten tossa siis uusi runko myös?
EDIT: Hämäsi toi nimi. Tämä uusihan on Cobrabikes Royale ja se edellinen siis B2R - eli tämä: