Sivu 1/14
Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 11:27
Kirjoittaja Syväri
Laitoin vähän sähköpostitiedustelua velokraftille ..
- How much for vk2 frameset that includes things like diskbrake fork,
lowracer tiller, and tailbox. How much approx. is shipping it to finland?
Frame set - 1600euro
tailbox - 350euro
shipping to Finland - 110euro (for the 2 packages)

2.How much is frame set for vkhi?
1600euro.
is there tailbox for it?
Yes - similar shape as the VK2 box, same price.

Best regards,
Kamil Manecki
Osaako joku arvioida yhtään, mitä tuohon tulis päälle ns. semikilpa osista? itellä on tosi huono googletustaito. Ihan vaan että tietäs missä hintaluokassa mennään. Rupian kyllä tutustumaan asiaan. Nyt on toki tuon lwb:nkin rakentelu suunnitteilla mutta mulla on aikaa 
Aluksi kattoin vaan tuota vk2:sta mutta ei tuo vkhi olisi sen huonompi ison rengaskoon ansiosta.. 
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 11:44
Kirjoittaja tavasti
Syväri kirjoitti:
Osaako joku arvioida yhtään, mitä tuohon tulis päälle ns. semikilpa osista? itellä on tosi huono googletustaito. Ihan vaan että tietäs missä hintaluokassa mennään. Rupian kyllä tutustumaan asiaan. Nyt on toki tuon lwb:nkin rakentelu suunnitteilla mutta mulla on aikaa 
Kiekot:
http://www.bike-components.de/index.php ... =price_asc
Muut osat:
http://www.bike-components.de/index.php ... =price_asc
Sitten puuttui kai enää renkaat, ja ehkä vaijereita? Eli low-end maantie osilla lähtee luokasta 600€, ylärajaa ei varmaan ole olemassakaan 
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 12:25
Kirjoittaja Syväri
tavasti kirjoitti:
Sitten puuttui kai enää renkaat, ja ehkä vaijereita? Eli low-end maantie osilla lähtee luokasta 600€, ylärajaa ei varmaan ole olemassakaan 
No jos nyt alle tonnin ... 
Jos high raceriin päädyn niin..
Eli ostan esim. tällaisen campagnolon setin. Ai hitto ku en tajua näistä kilpavehkeistä sitäkään vähää mitä perusosista
lisäksi olen shimano rasisti
http://www.bike-components.de/products/ ... 2011-.html
Ja kiekot ehkä nuo, onkohan tuossa nyt sitte ees molemmat?
650c renkaat pitäis olla, eikös ne 28"/622 sovi
http://www.bike-components.de/products/ ... satz-.html
Ja sitten tarvii kumit, lukkopolkimet ymym ja ne vaijerit sun muut. kaikkea ei varmaan edes keksi ennenku pääsee kasaamaan.. Mutta sentään luulis 3000 e riittävän. ehkä
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 12:33
Kirjoittaja tavasti
Jos tarvii olla 650c, niin ei 622 sovi. 622 on 700c, 650c on 571. Tietysti velokraftilta voi kysyä, että meneekö runkoon 622 kokoinen.
Noita ei tunnu tuolla eikä Chainreactionilla olevan, pitää etsiä muualta.
Tai no on, nämä:
http://www.bike-components.de/products/ ... frad-.html
http://www.bike-components.de/products/ ... satz-.html
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 12:34
Kirjoittaja Pastori
Eikö niitä Velokrafteja saa valmiina? Onko ne pelkkiä framesettejä?
Edit. Vastaavahko M5 maksais sen kolme tonnia. http://m5ligfietsen.nl/site/EN/Models/C ... dium_Racer
Ja sama halvemmasta runkomatskusta alle 2k€ http://m5ligfietsen.nl/site/EN/Models/M-Racer
Lienet huomannut tämän m5 tica:n tuolta myyntipalstalta. Siinä oli lähellä saatavilla 2.5k€:lla kohtuullinen kilpuri. Etuna se että voi asioida kotimaisella ja saa apua säätämisessa (veikkaisin, en voi luvata). http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=2017
Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 12:43
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?
Jos tarkoitat tuota eemelin nykyistä pyörää niin se on modattu Tw-bets 
Jukka
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 13:02
Kirjoittaja Pastori
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?
Jos tarkoitat tuota eemelin nykyistä pyörää niin se on modattu Tw-bets 
Jukka
Onko näin? https://picasaweb.google.com/1101933213 ... 5268103202
Mä jotenkin muistin että Slyway kauppaa olis käyty.
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 13:06
Kirjoittaja jori
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 13:14
Kirjoittaja Syväri
Sais kai niitä valmiinakin mutta postituskulut ja hinta myös sitä luokkaa..
M5 high raceriin ja muihin tulee 19% lisää eli se on 3500e+ hiilikuidusta ja halvempaa materiaa sen 2200.
Mikä tahansa runko kai periaatteessa kävis mutta tuo velon oma paino jotain 3000g 
Mutta enpä ole tuota myyntipalstaa lukenut aikas kiinnostava vehje kyllä oli. Kyselin tosin jo velolta asiaa pitemmälle.
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 15:47
Kirjoittaja tm
Alla vertailun vuoksi paino- ja hintatietoja viime vuodelta, kun kokosin oman Slywayni (kuva pyörästä ja kuskista tuossa hieman ylempänä). Eiköhän noista saa hieman osviittaa arvailuille. Vähän pientä tekstiä, toivottavasti saa selvän.
Taidat olla jo ratkaisusi tehnyt pyörän ja osien suhteen, mutta hämmennetään nyt vielä soppaa. Ei käytettyjäkään kannata suoralta kädeltä ohittaa. Esimerkkinä vaikka tuo meikäläisen Slyway: vähän ajettu italialainen highracer, josta voisin luopua 2 k€:lla (alla olevasta taulukosta hinta yhteensä ilman polkimia miinus 15 %:n arvonalenema vuodessa). Saisinpa siitä hyvän syyn omavalmisteen tekoon, toivottavasti jo tulevana talvena/ensi keväänä.
Meikäläisen pyörä ei ole Campagnolon osilla mm. siitä syystä, että ko. valmistajalta ei löytynyt laajan skaalan takapakkavaihtoehtoja (nyt käytössä Shimanon 11-28 -hampainen 10-pakka). Mutta eihän noilla pienillä välityksillä ole niin suurta merkitystä siellä pohjanmaan lakeuksilla, kun ei ole isoja mäkiä (?). (edit: itsellä on kyllä Campagnolon osat pystycrossarissa/maantiefillarissa, jossa vaihdeskaala on riittänyt).
Slyway ei ole aivan yhtä nopea kuin esim. tuolla toisaalla myynnissä oleva vanhempi M5 TiCa, mutta kyllä silläkin Nokian 200 metrin sprintissä 50 km/h rikkoi, vaikkei kuski kummoisessa kunnossa ole. Lowraceria korkeampana highracer tarjoaa helpomman ajettavuuden hitaassakin vauhdissa ja paremman näkyvyyden liikenteessä.
Tapsalla taisi olla paremmat kisakiekotkin tuohon kokoon (650c) myynnissä, jos sellaisia kaipaa.
Ei Slywayssä mitään vikaa ole, vaan polttelee halu päästä itse rakentelemaan ja kokeilemaan hieman toisenlaista menopeliä. Paineita aktiiviseen Slywayn myyntiin ei vielä ole, mutta Kälviän kakkosnelosen jälkeen 2k€ käteen iskevä saa kyllä pyörän mukaansa.
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 17:23
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?
Jos tarkoitat tuota eemelin nykyistä pyörää niin se on modattu Tw-bets 
Onko näin? https://picasaweb.google.com/1101933213 ... 5268103202
Mä jotenkin muistin että Slyway kauppaa olis käyty.
No kyllä se ite sitä Tw-betiksi väittää: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 195#p23282
Minusta tuo Tw-bentin geometria on jopa parempi kuin slywayn, koska on takapainoisempi. Näin se on myö matalempi ja painojakauma parempi, jopa 50/50 voi olla riittävän pitkän kuskin kohdalla mahdollista.
Jukka
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 18:12
Kirjoittaja Pastori
Mää taisin muistaa väärin. Sori häiriö. Saakohan noita TW-Bentsin framsettejä jostain kätsysti?
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 18:36
Kirjoittaja terppa
Pastori kirjoitti:Mää taisin muistaa väärin. Sori häiriö. Saakohan noita TW-Bentsin framsettejä jostain kätsysti?
Mäkin olen jakanut virheellistä informaatiota Eemelin pyörästä kun jo Mäntyharjulla tein virheen merkin tunnistuksessa.
Kuuklehakua yritin eilen frameseteille niin aika paljon niitäkin löytyi eri merkkejä, tarkempi tutkiminen vaan jää odottamaan nopeampia nettiyhteyksiä.
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 19:58
Kirjoittaja tm
jviirret kirjoitti:...Minusta tuo Tw-bentin geometria on jopa parempi kuin slywayn, koska on takapainoisempi. Näin se on myö matalempi ja painojakauma parempi, jopa 50/50 voi olla riittävän pitkän kuskin kohdalla mahdollista...
Tarviipa punnita tuo Slywayn painojakauma tässä joku päivä, että saadaan faktaa arvausten lisäksi. Eemelillä näyttäisi olevan penkki enemmän takakenossa, mikä lisää vielä painoa takapyörälle. Itsellä penkki on keskiasennossa, joten lisäkallistusvaraa löytyy. Kokeilen samalla tuonkin vaikutuksen painojakaumaan.
Mikä muuten Jukka on mielestäsi "optimaalinen" painojakauma tuollaiselle highracerille? 50/50 ?
Re: Kilpuria hommaamassa
Lähetetty: 16 Elo 2011, 20:19
Kirjoittaja jviirret
tm kirjoitti:jviirret kirjoitti:...Minusta tuo Tw-bentin geometria on jopa parempi kuin slywayn, koska on takapainoisempi. Näin se on myö matalempi ja painojakauma parempi, jopa 50/50 voi olla riittävän pitkän kuskin kohdalla mahdollista...
Tarviipa punnita tuo Slywayn painojakauma tässä joku päivä, että saadaan faktaa arvausten lisäksi.
Joo, se olisi hyvä. Harvalla taitaa olla tuollaiseen mahdollisuutta.
tm kirjoitti:Eemelillä näyttäisi olevan penkki enemmän takakenossa, mikä lisää vielä painoa takapyörälle. Itsellä penkki on keskiasennossa, joten lisäkallistusvaraa löytyy. Kokeilen samalla tuonkin vaikutuksen painojakaumaan.
Lähinnä pyörät eroaa eritavalla toteutetusta penkki-kammet etäisyyden säädöstä. TW-bents: ssä siirrellään penkkiä ja Slywayssä Kampia. Itseasiassa Slyway taitaa tässä suhteessa olla aika ainutlaatuinen kun useimmissa muissa suoralla runkoputkella toteutetuissa on pituuden säätö penkissä.
Tuossa ylempänä olevissa kuvissa näkyy että TW bentsissä kampilaakeri on n. 20cm eturenkaan etureunaa taempana.
Slywayssa jossa silmin nähden pitkähkö kuski kampilaakeri on eturenkaan reunan tasalla. Kuljettajan painopistekkin on siis 20cm edempänä verrattuna tilanteeseen että TW bents säädettäs samalle kuljettajalle sopivaksi. Jostakin syystä muutkin suoraa runkoputkea käyttävät valmistajat ovat päätyneet laittamaan kammet taemmas(tai etuhaarukan edemmäs):

Bacchetta

RANS

Volae
tm kirjoitti:Mikä muuten Jukka on mielestäsi "optimaalinen" painojakauma tuollaiselle highracerille? 50/50 ?
Juurikin näin, mikäli edessä ja takana on samanlaiset renkaat ja yhtä hyvin rullaavat laakerit.
Jukka