Tollanen putkahti silmille netin syövereistä..
Etuveto, takaohjaus, taittuva runko ja delta.
Kaiken lisäksi aika nätti.
http://www.behance.net/mantas/frame/585292
Tollanen putkahti silmille netin syövereistä..
Etuveto, takaohjaus, taittuva runko ja delta.
Kaiken lisäksi aika nätti.
http://www.behance.net/mantas/frame/585292
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Taitaa olla vielä tekemättä tuo, eli suunnitelma ja/tai haave olemassa
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Taitaa olla vielä tekemättä tuo, eli suunnitelma ja/tai haave olemassa
Tätä se nojapyörien ja kinnereiden rakentaminen nykypäivänä on Ihmiset viettävät enenevässä määrin aikaa virtuaalimailmassa joten mitään suunnitelmia ei tarvi toteuttaa todellisuudessa, riittää että on hienoja kuvia. Tässä muutamia suunnitelmia joita ei myöskään koskaan toteuteta:
Näitä putkahtelee nettiin liki viikottain. Toisaalta, ilahduttavaa nähdä että kiinnostus polkuajoneuvoja kohtaan näyttää lisääntyvän koko ajan. Jospa joskus edes joka sadas suunnitelma päätyisi prototyyppi asteelle ja joka tuhannes kaupalliseen tuotantoon.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Mustasudenkorento kirjoitti:Tollanen putkahti silmille netin syövereistä..
Etuveto, takaohjaus, taittuva runko ja delta.
Kaiken lisäksi aika nätti.http://www.behance.net/mantas/frame/585292
"Front wheel driving and back wheels steering makesrecumbent highly manoeuvrable."
Juu, varsinkin jäisellä tiellä jyrkässä ylä ja alamäessä.
Polkimetkin on laitettu vain yhden kuvan projektioon. Rumentavat kai visuaalista ilmettä liikaa, jos ovat näkyvissä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jviirret kirjoitti:Tätä se nojapyörien ja kinnereiden rakentaminen nykypäivänä on
Ihmiset viettävät enenevässä määrin aikaa virtuaalimailmassa joten mitään suunnitelmia ei tarvi toteuttaa todellisuudessa, riittää että on hienoja kuvia.
Tietokone on jokaisella, tallia ja vehkeitä tekemiseen harvemmalla. Ja tokihan tietokoneella asiansa osaavissa käsissä syntyy hienompia kuvia kuin tallista ulos tulevista vehkeistä.
Itse toki arvostan niitä oikeita.
jviirret kirjoitti:Jospa joskus edes joka sadas suunnitelma päätyisi prototyyppi asteelle ja joka tuhannes kaupalliseen tuotantoon.
Nolla perään molempiin?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Noista Jukan ettimistä kuvista tuli mieleen ett onhan meillä Suomessa rakennettu muotoilultaan tuon tyyppinen "Egu" niminen pyörä. Matilaisen Heikin tekosia käsittääkseni. Oon ymmärtäny ett se on Tampereella museossa mutt en oo ymmärtäny miks se on siellä, eikä ajossa Osaako joku asiaa tunteva valaista ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joo no tuo konsepti ei nappaa ehkä joku tuollaisen ostaisi koristeeksi..
Niinhän se on kuten Jukka sanoi, enemmän kiinnostaa konseptien piirtely kuin kuukausien työ sen toteuttamiseksi - puhumattakaan tuotantoon sopivista muoteista yms.
Se käsityön määrä ja taito mikä noissa hienoissa konsepteissa vaaditaan pelkästään hiilikuidun käsittelyn kanssa on valtava..
Noo, pistetään nyt tähän yksi rohkaiseva esimerkkikin. Tämä suunnitelma näyttää siltä ettei koskaan päädy piirrustuspöytää pidemmälle:
http://www.ginzvelo.net/index.html
Mutta niinpä vain saa satunnainen surffaaja yllättyä kun katselee sivuja eteenpäin:
http://www.ginzvelo.net/prototype-images.html
Tätä projektia on alettu viedä oikeastikkin eteenpäin
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Näyttäs ett ois suunniteltu valmiin tadpolen ympärille vaan kuoret, ihan hyvä lähtökohta kun tavote saada hinta alas. Ei oo yritetty keksiä "pyörää" uuvestaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Näyttäs ett ois suunniteltu valmiin tadpolen ympärille vaan kuoret, ihan hyvä lähtökohta kun tavote saada hinta alas. Ei oo yritetty keksiä "pyörää" uuvestaan.
Jep, menee heidän mukaansa heittämällä ICE trikejen päälle: http://www.ginzvelo.net/specifications.html
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Mm, olishan tollanen velorian mallinen helppo kattaa. Mutta mitenkäs kaarteissa mahtaa käyttäytyä
Syväri kirjoitti:Mm, olishan tollanen velorian mallinen helppo kattaa. Mutta mitenkäs kaarteissa mahtaa käyttäytyä
Taitettavuuden korostaminen antaa kuvan jostakin "asemalta-töihin" pyörästä. Panostettu enempi helppoon kuljetettavuuteen kuin nopeuteen. Taka-ohajttavana kärsinee samoista ongelmista kuin muutkin takaohjattavat, kovemmassa vauhdissa epävakaa ajettava. Varsinkin kun on noin takapainoinen.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...