tavasti kirjoitti:Nojakin kanssa variaatioita on vielä paljon enemmän. Jollei ole autotallia johon nuo kaikki mahtuvat (ja lompakossa rahaa ostaa nuo, tai kykyä tehdä itse), niin pitänee tehdä kompromisseja.
Minun pyörät asuu ulkovarastossa. Jos niillä nimittäin meinaa ajaa talvella, ja niillähän ajetaan !
Kelillä on toki vaikutusta miten talviajo sujuu ja minähän en lähde jos just/eilen satoi 5cm lunta jota ei ole aurattu tai se on lauhalla jalankulkijat & autot polkeneet pintaan. Odottelen aurausta ja -5 tai kylmempää keliä.
MetaPhysic tai muut MetaBikes -mallit ovat aika hyviä vaihtoehtoja. Näin jälkiviisaana, ja jos nyt hankkisin ensimmäistä nojapyörää olisi MP aika lailla listan kärjessä. Siitä kun saa penkin ja stemmin kulmia säätämällä aika eri luonteisen pyörän pikkuvaivalla. Osat voi kierrättää lähes 100%:sti pystäristä (trekking tai kilpuri), vain vaihdekahvat (ja jarrukahvat jos oli pässin sarvet) joutuu miettimään uusiksi.
Runkokittinä hinta ei ole täysi katastrofi ja vastinetta rahalle saa mielestäni koko sijoituksen verran. Osia vois sitten päivitellä sen mukaan mitkä on mieltymykset.
Tähän minun kittiin tilasin 26" eturattaalle jarrusovittimen ja takarenkaan osalta homma on jo paketista järjestyksessä. Voin ajaa tällä myös maasturin 26" rattailla (tai siis tytär voi jos kammet ei mahdu pyörimään).
Ja noilla maasturin rattailla alle saa leveämpääkin gummia jos tulee halut ajella epätasaisemmilla pinnoilla.