Olen nojapyöristä kovasti kiinnostunut ja aikomus hankkia oma nojapyörä on vakaa, mutta mikä olisi hyvä malli? Trike on tuntunut oivalliselta vaihtoehdolta, mutta missähän niitä voisi koeajaa helsingissä?
Toisaalta taas tuntuu, että trike ei voi vastata ajonautinnoltaan kaksipyöräistä nojakkia, olenko väärässä? Kaksipyöräisessä on kuitenkin kallistukset yms. fiilikset. Toisaalta taas tuntuisi luonnolliselta, että trike olisi pitkää matkaa ajatellen parempi vaihtoehto siinä mielessä, että siihen saisi värkättyä taakkatelineen, johon mahtuisi paljon tavaraa.
Eniten minua tässä asiassa täysin kokematonta mietityttää vastus ja vauhti. Jos verrataan pystypyöräilyyn, niin mikä olisi trike:n vauhti samalla vastuksella, jos pystypyörällä se olisi esim. 20km/h. Onko se korkeampi vai matalampi? Miten ylämäet? Kuinka tarkkaan reitti on mietittävä jne. sitä ei kuitenkaan kanneta noin vain esteiden ylitse. Jyrkät mäet?
Trike olisi ehdottomasti oma valintani, mietityttää vain se millainen se on...
Tig-hitsaajana itse varmasti saisi kasattua jonkinlaisen rungon, mutta ehkä kuitenkin parempi ostaa valmis. savenmaan fillareita olen katsellut. Onko kenelläkään linkkejä muille suomalaisille myyjille?
Olisi kiva saada näihin kysymyksiin kommentteja.