Sivu 1/1
perhepyörä
Lähetetty: 07 Marras 2011, 22:15
Kirjoittaja PW
MTV 3 kympinkevennyksessä oli tänään hyvä juttu Bakfiets pyörästä jota kutsuttiin perhepyöräksi. Perheen äiti kuskas sillä kahta lastaan päiväkodista. Muokataan velä: Suomessa kuulemma saa tommosella kuskataan vaan kahta lasta hollannissa on kuulemma kaheksallekin lapselle tarkotettuja 
Petri
Re: perhepyörä
Lähetetty: 11 Marras 2011, 19:52
Kirjoittaja Hopea
Suomessa on kaikkeen vähän oma viritys. Tässä kohtaa se on suunnilleen niin, että lasten kuljettamiseen tarkoitetussa pyörässä/kärryssä pitää olla istuimet joissa on turvavyöt. Silti siinä saa olla enintään kaksi paikkaa. Ja umpikate, jos on edes mahdollista ylettyä pyöriviin pyöriin.
Miten ihmeessä me ollaan koskaan selvitty aikuisiksi asti ilman näitä sääntöjä...?
Re: perhepyörä
Lähetetty: 11 Marras 2011, 20:32
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:MTV 3 kympinkevennyksessä oli tänään hyvä juttu Bakfiets pyörästä jota kutsuttiin perhepyöräksi. Perheen äiti kuskas sillä kahta lastaan päiväkodista. Muokataan velä: Suomessa kuulemma saa tommosella kuskataan vaan kahta lasta hollannissa on kuulemma kaheksallekin lapselle tarkotettuja 
Petri
Mullon tommoinen Bakfiets - se pidempi malli. Hieno on.
Re: perhepyörä
Lähetetty: 22 Syys 2012, 20:42
Kirjoittaja PW
Poika kävi perheineen Köpikses ja vuokrasivat tommosen perhepyörän jossa oli eessä kahelle penskalle kuomullinen istuinpaikka. Kerto ett se takaosa jotenkin kallistu käännettäessä. Liekö kysymyksessä nivelohjattu laite, vai miten tuo on toteutettu ?
Petri
Re: perhepyörä
Lähetetty: 22 Syys 2012, 21:04
Kirjoittaja eemeli
Juu nivel siellä on. Vähän samantyyppinen kuin pythonissa. Meillä on tollanen saman tyyppinen firmassa, mutta helkama. Aivan hirvee ajettava. Täytys jaksaa joskus tutki se tarkemmin... Joskus fillarimessuilla koitin juuri tuollaista samanlaista mikä kuvassa ja se oli ihan eri luokkaa, mutta jos tavarapyörän tarvetta niin mun mielestä mieluummin kaksipyöräinen. Toi pastorilla oleva on aivan huippupeli...
Re: perhepyörä
Lähetetty: 22 Syys 2012, 21:11
Kirjoittaja jviirret
Hopea kirjoitti:
Miten ihmeessä me ollaan koskaan selvitty aikuisiksi asti ilman näitä sääntöjä...?
Osa on selvinny, osa ei ja osa jäi johonkin välimaastoon. Nämä huonompionniset eivät ole tämmöisillä foorumeilla kovin aktiivisesti äänessä.
Jukka
Re: perhepyörä
Lähetetty: 22 Syys 2012, 23:02
Kirjoittaja PW
eemeli kirjoitti:Juu nivel siellä on. Vähän samantyyppinen kuin pythonissa. Meillä on tollanen saman tyyppinen firmassa, mutta helkama. Aivan hirvee ajettava. Täytys jaksaa joskus tutki se tarkemmin... Joskus fillarimessuilla koitin juuri tuollaista samanlaista mikä kuvassa ja se oli ihan eri luokkaa, mutta jos tavarapyörän tarvetta niin mun mielestä mieluummin kaksipyöräinen. Toi pastorilla oleva on aivan huippupeli...
Pojan kokemuksen mukaan tuo oli hyvä ajettava. Jos pari muksuu kyydissä vois olettaa ett kolmipyörä olis helpompi pysähtelyissä ja lastauksissa. Kakspyöräses varmaan paremmat ajo-ominaisuuvet.
Tuosta nivelsysteemistä jos löytys kuva niin ehkä ymmärtäsin paremmin, jotain pythonin tyyppistä ohjausniveltä kuvittelinkin tuon ajokäyttäytymisen perusteella.
Petri
Re: perhepyörä
Lähetetty: 23 Syys 2012, 11:03
Kirjoittaja GodTdd
PW kirjoitti:eemeli kirjoitti:Juu nivel siellä on. Vähän samantyyppinen kuin pythonissa. Meillä on tollanen saman tyyppinen firmassa, mutta helkama. Aivan hirvee ajettava. Täytys jaksaa joskus tutki se tarkemmin... Joskus fillarimessuilla koitin juuri tuollaista samanlaista mikä kuvassa ja se oli ihan eri luokkaa, mutta jos tavarapyörän tarvetta niin mun mielestä mieluummin kaksipyöräinen. Toi pastorilla oleva on aivan huippupeli...
Tuosta nivelsysteemistä jos löytys kuva niin ehkä ymmärtäsin paremmin, jotain pythonin tyyppistä ohjausniveltä kuvittelinkin tuon ajokäyttäytymisen perusteella.
Petri
Kuvia löytyy pakkirattaan kokoamisohjeesta: http://pakkiratas.fi/general/ohjeet.html. Ohje löytyy linkin takaa pdf:tä.
Tähän on sanottava että oman Babboe:n rakenne on erilainen, lähinnä siten että niveleen on kiinnitetty kaksi iskunvaimenninta. Niiden idea on hillitä äkkinäisiä liikkeitä ohjauksessa. Muuten idea on samanlainen vaikka rakenteellisia eroja toki löytyy.