Sivu 1/3

Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 08:43
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:

Kuva
Kuva
Kuva

EDIT: Laitoin kommentoidun kuvan sekä pyyttonin kuvan tähän viestin alkuun. Pastori

Alin kuva taitaa olla peilikuva?

Pastori kirjoitti:

Tavoitteenahan on se kolmesataa siellä Nokialla. Eiks tää ole silloin lowracer hommia?

Keskinopeus 25km/h tai 30km/h 10h ja 2h taukoihin(=12min tauko joka tunnille). Kyllä toi korkeammallakin pyörällä voisi mennä. Polkemiseen menee enempi tehoa, mutta vastaavasti tasapainoiluun vähempi. Lähinnä kai pitäisi saada selainen lopputulos että penkissä viihtyy 12h, liian matala on hermostuttavaa juurikin tuon tasapainon ylläpidon suhteen. Ainakin mun mielestä. Itse voisin kuvitella että python ois tuohon paras mahdollinen valinta. Häviötön voimansiirto, kädet täysin vapaat(voi syödä ajaessa), automaatti ohjaus, eikä rajallinen huippunopeuskaan rajoittaisi.

Jukka


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 08:53
Kirjoittaja Pastori

Itseasiassa kaikki ovat peilikuvia. Käänsin tuon pahvikuvan samaan suuntaan kuin se leiska. Ja sitten noi muuta samaan suuntaan kuin aiemmin näytetty kuva :)
Heh. Ei toiminut enää pää, koska noihan olis voinut näyttää kaikki oikeinpäin.

Alkaa jo olla vähän oftopikkia mutta:

Hyvä muistutus Jukka toi Pythonin nosto esille. Sitä mietin jo aiemmin kanssa. Kunnon kohotuskaudella tulisi kilsojakin senverran että tulos voisi olla hieno. Kauden alun maksimimatkat kasvaisivat kolmestasadasta metristä ylöspäin sinne kolmeensataan kilsaan. Python asiassa epäroin sität että nouseeko taidot sille tasolle että uskaltaa lähteä muiden mukaan - jos vaikka väsyneenä herpaantuu ote.


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 09:17
Kirjoittaja Nojanalle

Se kyllä täytyy snoo että ei PW nojari kyllä paljon viipottanut Nokialla. Näytti nää korket tekevän sitä enenmän. Vai liekö johtunut ajotekniikasta. :roll:


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 09:37
Kirjoittaja jviirret
Nojanalle kirjoitti:

Se kyllä täytyy snoo että ei PW nojari kyllä paljon viipottanut Nokialla. Näytti nää korket tekevän sitä enenmän. Vai liekö johtunut ajotekniikasta. :roll:

Korkeamman kestää viipottaa senttimääräisesti enempi ennen kuin kaatuu, siksi se ajaminen tasapainoilun osalta on kevyempää ja vähemmän tarkkaa. Jos vertaa kallistuskulmia asteina niin viipottavat kai suunnilleen saman verran, mutta korkeammassa se tarkoittaa laajempia senttimääräsisiä liikkeitä.

Pastori kirjoitti:

Python asiassa epäroin sität että nouseeko taidot sille tasolle että uskaltaa lähteä muiden mukaan - jos vaikka väsyneenä herpaantuu ote.

Väittäisin että kaikki jotka oppii kaksipyöräisellä nojakilla ajaan oppii ajaan myös pythonilla, toisilla varmuus tulee alle 100km ajolla, toisilla menee yli 1000km. Itse kuuluin tuohon +1000km porukkaan ja uskaltaisin kyllä tuollaisessa tapahtumassa pythonilla ajaa. Mutta mitään 100-varmaahan en pysty muiden puolesta sanomaan.
Enempi se väsymys ohjaamisen ja tasapainon pidossa tangosta ohjattavissa näkyy. Pythonia ohjataan selkäytimellä eikä päällä ja selkäydin ei kai koe väsymystä samalla tavalla kuin pää?

Jukka


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 09:43
Kirjoittaja Nojanalle

http://www.raptobike.nl/En tierä onnistuinko saamaan oikean pyörän tähän. Pyörän muodot hivelee kaikessa yksinkertaisuudessaan silmiäni. :oops:


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 10:04
Kirjoittaja Pastori
Nojanalle kirjoitti:

http://www.raptobike.nl/En tierä onnistuinko saamaan oikean pyörän tähän. Pyörän muodot hivelee kaikessa yksinkertaisuudessaan silmiäni. :oops:

Kumpaa tarkoitat? Mid vaiko Lowraceria?

Pastori kirjoitti:

Python asiassa epäroin sität että nouseeko taidot sille tasolle että uskaltaa lähteä muiden mukaan - jos vaikka väsyneenä herpaantuu ote.

Väittäisin että kaikki jotka oppii kaksipyöräisellä nojakilla ajaan oppii ajaan myös pythonilla, toisilla varmuus tulee alle 100km ajolla, toisilla menee yli 1000km. Itse kuuluin tuohon +1000km porukkaan ja uskaltaisin kyllä tuollaisessa tapahtumassa pythonilla ajaa. Mutta mitään 100-varmaahan en pysty muiden puolesta sanomaan.
Enempi se väsymys ohjaamisen ja tasapainon pidossa tangosta ohjattavissa näkyy. Pythonia ohjataan selkäytimellä eikä päällä ja selkäydin ei kai koe väsymystä samalla tavalla kuin pää?

Jukka

Pythonilla ajelu voisikin tosiaan kehittää tuota silmä-jalka koordinaatiota zeniläiselle tasolle. Mulla on tuo osasto ollut huonompaa kun olen keskittynyt liikkumisessa enemmän silmä-käsi harjoitteisiin (sulkapallo) ja jalkoja kehittävään peruskuntoiluun.

Perhanan Jukka. Nyt alkoi kiinnostaa tämä python haaste ihan järkyttävästi. Kolmesataa tuntuu muutenkin jo vähän haasteelta, mutta tässä tulisi ns. twistiä vähän lisää.

Lähdenkin tästä parin tunnin juoksulenkille vaimon kanssa - jos vaikka pahin kiihko siellä laantuisi.


Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 11:17
Kirjoittaja Nojanalle

Lowraaseri tietysti :mrgreen:


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 14:37
Kirjoittaja irakas
Nojanalle kirjoitti:

http://www.raptobike.nl/En tierä onnistuinko saamaan oikean pyörän tähän. Pyörän muodot hivelee kaikessa yksinkertaisuudessaan silmiäni. :oops:

Tarkoititko Nojanalle tätä: http://www.raptobike.nl/. Sinulla tuo En-sana oli osoitteessa liikaa.

Sakari


Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 15:39
Kirjoittaja Pastori
Nojanalle kirjoitti:

Lowraaseri tietysti :mrgreen:

Kuva


Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 15:43
Kirjoittaja mhelander
Pastori kirjoitti:
Nojanalle kirjoitti:

Lowraaseri tietysti :mrgreen:

Kuva

Joo yksinkertainen on ja varmaankin jäykkärunkoinen. Tuohon tarvii sitten mahdollisesti Capreo-etunavan ja sen 9-piikkisen rissan sekä ehkä vielä kaveriksi 60-piikkisen ketjurattaan. Jotta pääsee tarpeeksi lujaa.

Itsekin mietin tuota mutta jostakin syystä päädyin M5 lowraceriin. Varmaan kun takaveto tuntuu jotenkin tutummalta ja se että taakse tai siis vetävä pyörä on 700c tuubivanteinen.

Mutta tuo on varmasti hyvä pyörä. Ja kevyempi kuin mun M5. Mutta istuu siinä kuski myös korkeammalla.


Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 15:58
Kirjoittaja jviirret

Kyllä tuo on raskaan ja monimutkaisen näköinen kun vertaa mihin python konstruktiolla voisi päästä :wink:

Jukka


Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 16:07
Kirjoittaja terppa

Meni se 300 rikki korkealla pyörällä :wink: painoakaan ei tainnut olla kuin jotain 24 kg jos en väärin muista :) Suurimman ajan ajoin yhdellä kädellä joten kyllä syöminen onnistuu norminojakillakin jos nyt ei ihan keittoa yritä lusikoida lautaselta, ensi vuonna voisi kokeilla ajossa patukkaa, urheilujuomaa ja mustikkakeittoa ja sitten tauoille jotain rasvaista ja epäterveellistä (ja nopeasti syötävää). Toisaalta jos vähän miettii miten tankkaa niin 1 h tauoilla selviää ja se on varmaankin aika optimiaika jos on kohtuullinen kunto, lopussa jos liikaa taukoilee niin ajorytmiin pääseminen ottaa aikaa.

Matalasta pyörästä ei ole kuin 66 km kokemus mutta kyllä se paljon herkempi on ajaa eli herkempi hyvin pienille tasapainon muutoksille mutta ei sillä varmasti suurta käytännön merkitystä ole jos et ihan tajunnan rajamaille vedä... ja ei sinun tarvitse niin piippuun vetää kun kuntoiluprojektisi on ilmeisesti hyvällä mallilla.

Joo, tee siis mukava pyörä jossa mikään paikka ei puudu, mulla suurin vika oli Pioneerin alkuperäisessä ohjaustangossa ja kiertovaihtajassa eli ohjaustangon kulma oli väärä ja puristusote tangosta/vaihtajasta puudutti peukalon. Toisaalta jos pyöräsi on kevyt niin eipä paljon vaihteita tarvitse vaihdella.


Re: Python vaiko Lowracer - 300 Nokialla?

Lähetetty: 20 Tammi 2012, 16:22
Kirjoittaja terppa

Minullakin oli Raptobike yhtenä kuolauksen kohteena ja juuri tuo matala malli mutta käytännössä suunnittelin hankkivani midracer -kitin kunnes Optiman tarjous tuli eteen... pitähän se ostaa kun sai niin halavalla :oops:


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 11:31
Kirjoittaja jori
Pastori kirjoitti:

Itseasiassa kaikki ovat peilikuvia. Käänsin tuon pahvikuvan samaan suuntaan kuin se leiska. Ja sitten noi muuta samaan suuntaan kuin aiemmin näytetty kuva :)
Heh. Ei toiminut enää pää, koska noihan olis voinut näyttää kaikki oikeinpäin.

Alkaa jo olla vähän oftopikkia mutta:

Hyvä muistutus Jukka toi Pythonin nosto esille. Sitä mietin jo aiemmin kanssa. Kunnon kohotuskaudella tulisi kilsojakin senverran että tulos voisi olla hieno. Kauden alun maksimimatkat kasvaisivat kolmestasadasta metristä ylöspäin sinne kolmeensataan kilsaan. Python asiassa epäroin sität että nouseeko taidot sille tasolle että uskaltaa lähteä muiden mukaan - jos vaikka väsyneenä herpaantuu ote.

:shock: Mikä kuva? Vai onko se käännetty peilikuvaksi imaginääritasolle. :)
Innostava ajatus tuo python 300.

Edit: Juu, nyt löytyi ketjun haara, josta tämä ketju irtosi. Ehkä silti olisi hyvä panna se kuva tuonne ensimmäiseen viestiin, vaikka pythonilla täydennettynä.

Edit: Siellä ne lepää ketjun ekassa viestissä. Pastori


Re: Putken liittäminen - osa 2 - emäputki

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 12:19
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:

Innostava ajatus tuo python 300.

Eiks olekin. Mä olin eilisen ihan sekaisin jo pelkästä kiihkeästä ajattelusta.

Melkein tuntuu ainoalta vaihtoehdolta. Kun nyt muutenkin on mennyt niin hankalaksi että olen ruvennut kuntoilemaankin tavoitteen saavuttamiseksi > http://kolmesataa.tumblr.com/.

Pitää rustailla tuostakin pahvimalli. Toissa vuonna kun sillä python veteraanilla (Jukka/Ralii) treenasin ja etenin jo siihen 300 metrin ja ympyrän ajeluun, keräsin webistä ideoita simppelin valmisteen tekemiseen.

Hankin joitakin palikoitakin. Jos vain vielä keksisi minne osa on varastoitu :)
Esim. tämä mallin näytti kätsyltä niveleltä ja mulla on siihen noi "rod end bar"itkin vai mitänenyt on valmiina.

Kuva

Tällä metodillahan tuota kulmaa pystyy ihan hitusen säätämäänkin.

No nythän tämä meni taas rakentamiseen liittyväksi oftopikiksi. Anteeksi.

Tuossa ekassa viestissä ollut kuva tuosta Olaf Johanssonin 16/16 Montyksi nimetystä pythonista on muuten elegantin simppeli pyörä. http://www.olafjohansson.com/monty/montypage.html

Tässä vielä aameneksi loppuun kuvia lisää.
Kuva
Kuva