terppa kirjoitti:Toisekseen kovia koteloita saa saa valmiina useammasta kaupasta ja ahkerasti kun surffailee niin omaan pyörään saattaa löytyä useampiakin vaihtoehtoja, kangaskatteen olen vain yhdessä kaupassa nähnyt ja se oli muistaaksen rapakontakainen nettikauppa.
Niin, mutta onko tarjonta kiinni kysynnästä, vai takaboksi-kanta riippuu tarjonnasta?
terppa kirjoitti:Jos mies on kätevä käsistään ja se ovaaleja rattaita myöten värkkää pyörän kasaan omassa kototallissaan niin villi veikkaus, että katetta halutessaan hän ei kaiva ompelukonetta esiin vaan menee talliin kuituhommiin, vähän stereotyyppistä ajattelua mutta... 
Saattaapa päteä yleisesti. Itse olen polyesteriä haistellut yhden kesän, ja sitä laatua tavallaan on jo saatu, joten se ompelukone voisi olla paikallaan.
Lisäksi noissa kangas-virityksissä on etuna keveys.
terppa kirjoitti:Tuollaisen etukatteen varmaan jossainvaiheessa elämää hankin, ehkäpä ennen Nokiaa jos ei saa pyörää muuten kulkemaan haluttua nopeutta
Itsellä etukate löytyisi, mutta arkiajoon siitä ei oikein ole, peittää liikaa näkyvyyttä. Vielä kun saisi systeemit ilmanvastuksen mittaamiseen, niin voisi tehdä analyysin olisiko siitä jotain iloa Nokialle. Ja samalla pitäisi sekin mitata, että pitääkö Nokialla ajaa takaboxin kanssa vai ilman. Epäilemättä tuollainen sukka ympärillä auttaisi ilmanvastukseen, mutta ihan niin paljoa en ehkä jaksa panostaa. Hmm, vai kuinkahan vaikea se olisi tehdä ja käyttää...
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"