Nojanalle kirjoitti:Kun on nuori ja terve , voi puolustella korkeita pensan hintoja. Massamme on vaan paljon ihmisiä joiden päivittäisiä askareita tämä kuljin helpottaa. Kaikki ei kykene eres käyttään polkupyörää. Voidaan sanoo että kulje taksilla. Kun se olisi niin yksin kertaista. Kyllä minä ymmärrän että joutava ajelu ja rässäily on järjetöntä. Miksi siittä pitäs rankaista . Tämä turha holhoava yhteiskunta taitaa enenmän aiheutta näitä ongelmia . Kuin varsinainen syylistävä suhtautuminen yksityisautoiluun. Tää on erään laista vihreää terrorismia ja rajaamista. Itse ajan kesäsin minimisti autolla , talvi muuttaa sit käytäntöä . Mitä tulee niihin mopoautoihin , oli jossain autoliiton lehdessä tilasto viite Liikenne Turvan tutkimuksiin , eikä ne paljon olleet kehuttavia nyky tilanteeseen katsoen. Minun mielestä mopoauton ajokortiin pitäs olla samat vaateet kuin muihinkin nelipyöräsiin . Kunnon ajokokeet ja teoriat , kerta samoilla pelikentillä pelataan. 
Polttoaineeseen sisällytetty vero on mielestäni oikeudenmukaisin tapa kerätä veroa liikenteestä sen aiheuttamien kustannusten mukaan. Isot autot kuluttavat paljon polttoainetta, tarvitsevat paljon tilaa, eli vievät tonttimaata kaupungeissa, tarvitsevat kantavat tien perustukset, aiheuttavat törmäystilanteessa suurempia vaurioita vastapuolelle jne.
Yksityisen ihmisen kannalta, kun valitsee oikean kokoisen ja -tyyppisen auton, ei polttoainekustannukset muodostu mahdottomiksi, vaikka polttoaineen hinta nousisi kolminkertaiseksi. Erityisryhmille, jotka joutuvat autoaan käyttämään pakosta, täytyy tuo tietysti korvata/palauttaa takaisin. Kysehän on verosta, jolla noita tasauksia voi sitten tehdä.
Pitkiä matkoja varten täytyy sitten meidän kaikkien harkita joukkoliikennettä, jonka arvo nousi polttoaineen hinnan nousun mukana. Tietenkin se muuttaisi maailmaa siten, ettei läheskään niin moni ajaisi useiden kymmenien kilometrien työmatkoja kaupungista toiseen tai asuisi korvessa, jos sieltä joka päivä täytyy päästä käymään ihmisten ilmoilla. Minusta nuo muutokset eivät kuitenkaan ole pahasta. Eihän se hinnan nousu estä mitään, vain nostaa kustannuksia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma