Sivu 1/1

Polkuautosuunnitelma-wikissä viimein tarkka rakennepiirros

Lähetetty: 12 Maalis 2012, 21:56
Kirjoittaja Ydinlaskeuma

Panin tekemäni kokeellisen nelipyörän runkopiirroksen polkuautosuunnitelmaan malliksi A1.

Tarvittaisiin jonkinlainen wiki-cad, jotta voitaisiin suunnitella oikeasti porukalla.

Lataa isompi .png
Lataa täyskokoinen .svg (saattaa näkyä rikkinäisenä näyttöohjelmasta riippuen)


Re: Polkuautosuunnitelma-wikissä viimein tarkka rakennepiirr

Lähetetty: 13 Maalis 2012, 10:38
Kirjoittaja tavasti
Ydinlaskeuma kirjoitti:

Tarvittaisiin jonkinlainen wiki-cad, jotta voitaisiin suunnitella oikeasti porukalla.

1) Google docsissa on piirros-ohjelma, ei tietysti mikään cad

2) Erilaisiin wiki-alustoihin on olemassa piirros-plugineita, joilla pääsee piirtelemään. Eivät nekään cadiä korvaa, mutta kimpassa edioitavia. Tuo meidän nojakki-wiki on roiskaistu ilmais-palveluun, jossa ei taida moista ominaisuutta olla.

Ja varmaan jotain muutakin löytyisi? http://sixrevisions.com/tools/15-free-t ... aboration/

Googleen 'collaborative web drawing' tms hakuja, niin ehkä sieltä kelvollinen vehje löytyy?


Re: Polkuautosuunnitelma-wikissä viimein tarkka rakennepiirr

Lähetetty: 14 Loka 2012, 21:44
Kirjoittaja Härmäpyörä

Onko tämä suunnitelma edennyt?

Sain tästä vihiä ja kiinnostaa.

Yksi tyhmä kysymys: mikä on se perustavaa laatua olevan parannus kolmipyöräiseen nojakkiin (joka siis olisi varustettu samantyyppisellä korilla)?


Re: Polkuautosuunnitelma-wikissä viimein tarkka rakennepiirr

Lähetetty: 15 Loka 2012, 20:15
Kirjoittaja Jarcco
Härmäpyörä kirjoitti:

Onko tämä suunnitelma edennyt?

Sain tästä vihiä ja kiinnostaa.

Yksi tyhmä kysymys: mikä on se perustavaa laatua olevan parannus kolmipyöräiseen nojakkiin (joka siis olisi varustettu samantyyppisellä korilla)?

Projektin tilannetta en tiedä, mutta nelipyörässä on periaatteessa parempi kaarrevakavuus ja kätevämmät tilajärjestelyt. Samat edut ja haitat kauramoottorilla varustetulla autolla on kuin muillakin. Nelipyöräinen apumoottori-kinneri olisi varsin kätevä peli kaupunkiliikenteeseen.


Re: Polkuautosuunnitelma-wikissä viimein tarkka rakennepiirr

Lähetetty: 15 Loka 2012, 20:52
Kirjoittaja PW

Onhan niissä se ero ett kolmipyöräsessä on kolmeajolinjaa - kaikki montut löytyy varmasti :D nelipyöräsessä on pyörät kahessa linjassa, löytyy vähemmän monttuja ja tärinäraitoja. Talvella lumessa ehkä kevyempi samasta syystä.

Petri


Re: Polkuautosuunnitelma-wikissä viimein tarkka rakennepiirr

Lähetetty: 15 Loka 2012, 23:27
Kirjoittaja Härmäpyörä

En ihan vielä näillä perusteilla itse lähtisi lisäämään takapyörää (painoa ja tekniikkaa) mutta mielenkiinnolla toki projektia seuraan.

nimimerkki: "Coccomobile"

P.S Tätä en ymmärtänyt " parempi kaarrevakavuus". Onko tadpolen kaarrevakavuudessa jotain puutteita?


Re: Polkuautosuunnitelma-wikissä viimein tarkka rakennepiirr

Lähetetty: 16 Loka 2012, 08:59
Kirjoittaja jori
Härmäpyörä kirjoitti:

Tätä en ymmärtänyt " parempi kaarrevakavuus". Onko tadpolen kaarrevakavuudessa jotain puutteita?

Käytännössä tätä ei poljettavalla laitteella huomaa, mutta tadpolekolmipyörä kaatuu helpommin kaarteessa kiihdytettäessä, kuin nelipyöräinen tai delta. Vastaavasti delta kaatuu kaarteessa jarrutettaessa helpommin, kuin tadpole. Nelipyörässä on molempien paremmat puolet vakauden mielessä.