jori kirjoitti:Ne weet siitä edestä voisi jättää pois. Ei niitä tarvita edes Pihtiputaalla, eikä varsinkaan mummot. En ainakaan itse ole kymmeneen vuoteen nettiosoitteisiin niitä tarvinnut. Pistefi siellä perässä kertoo tarvitsevalle, että kyse on verkko-osoitteesta.
Onko Jorille tuttu DNS Internetissä ? Kaikki saitit eivät ole tuunanneet kaikkia permutaatioita osoitteistaan nimiavaruuteen...
jori kirjoitti:Nuo QR kuvan kohdistusneliöt ovat nolon näköisiä. Saisivat muuttaa sitä algoritmiä niin, ettei niitä tarvittaisi, vaan sama asia tutkittaisiin pisteistä itsestään. Tarran asennon tunnistaminen onnistuu kyllä kokeilemalla kaikki neljä vaihtoehtoa ja vaikka peilikuvatkin kaupan päälle. Muutama millisekunti siihen tietysti menee lisää aikaa ja tietokonekin joutuu töihin, mutta sitä vartenhan ne ovat. Alkeellista kömpelöyttä tuollainen neliösilmillään tuijottava finninaama. 
Ja tämän suhteen: kannattaa hakeutua standardointiin mukaan. Osuudestasi on enemmän hyötyä jos on kuvantunnistuksen koodausta omakohtaista kokemusta.
Nyt nimittäin tulee palautetta siitä osaamisalueesta josta minulla on näköjään aika lailla reippaammin kokemusta kuin foorumin "opettajilla"...
Mutta tämä on sitä nykyaikaa jota on speksailtu jo vuosikausia ja vasta nyt alkaa jotakin tulla ulos sellaisessa muodossa että niitä voi kuka tahansa määritellä, itse, ja kuka tahansa voi käyttää.
Ei näitä tarvi tehdä, käyttää tai mainostaa. Jokainen valitsee itse. Tuli vaan mieleen, omalta kohdalta, jos törmään kulkiessa johonkin mielenkiintoiseen että miten hankkia aiheesta lisää tietoa. Tälle sektorille on koko ajan tulossa uutta ja mielenkiintoista tarjolle jolla kiinnostuneen työmäärää informaation saamiseen voidaan vähentää reippaasti. Mennyt aika jolloin lehdistä luetaan tai radiosta kuullaan jostakin uudesta, sitten mennään päiväkausiksi kirjastoon penkomaan lisää informaatiota jne, ei palaa enää takaisin. Halusi sitä osa tai ei. Ja osin valitettavasti.