Alaohjauksen asensin kääntymään samassa kulmassa etuhaarukan kanssa. Pitää vielä kokeilla eri ohjausvälityksiä siirtämällä linkkitangon niveltä ohjaustangossa. Asennelma on muutenkin vielä lopulliseen asuunsa viilaamatta mutta tuntuu kyllä jo oikein hyvältä. Kahvojen ergonomiaa hain aika kauan. Se löysi lopulta muotonsa "lahna"-mallisten tuppien myötä, joihin mukavasti voi tukea rannetta sormien levätessä vaihtajilla ja jarruilla. Laiskuuttani säilytin kiertovaihtajat eikäpä niissä tunnu ongelmaa olevan. Peukalovaihtajat voisivat olla jopa huonot koska tanko on kapea ja kädet käytännössä ottavat kiinni reisien takaosaan eli tilaa on vähän. Myönteinen yllätys oli että noinkin kapea alatanko tuntuu ihan ookoolta eikä ohjaustuntuma kärsi kapeudesta.
Penkin modasin mahdollisimman alas. Pari lisäsenttiä pihistin puhkaisemalla runkoputkelle loven penkin alaetuosaan. Putken kohoumalle ajajan anatomia sallii siinä kohdin hyvin tilaa.
Peili on kiinni kärkkäiseltä ostetussa cullmannin pienessä kameraan tarkoitetussa kuulapäässä. Nivel on sopivan nahkea ja siinä on vielä hyvä jäykkyyden säätö. Peili on helppo heittää kädellä syrjään ja taittaa taakse niin ettei se hänksätä tiellä esim kuljetuksessa. Peili kattaa aika hyvin myös oikean puolen koska se on sen verran takana ja lähellä ja helppo säätää lennossa ihan kohdalleen.
jussi
Liitteet
IMG_5891 copy.jpg (162.62 KiB) Katsottu 2858 kertaa
IMG_5889 copy.jpg (147.97 KiB) Katsottu 2858 kertaa
IMG_5885 copy.jpg (152.06 KiB) Katsottu 2858 kertaa
IMG_5878 copy.jpg (109.48 KiB) Katsottu 2858 kertaa
IMG_5875 copy.jpg (159.84 KiB) Katsottu 2858 kertaa
IMG_5872 copy.jpg (201.75 KiB) Katsottu 2858 kertaa
IMG_5851 copy.jpg (156.36 KiB) Katsottu 2858 kertaa
IMG_5849 copy.jpg (200.29 KiB) Katsottu 2858 kertaa
Peili on kiinni kärkkäiseltä ostetussa cullmannin pienessä kameraan tarkoitetussa kuulapäässä. Nivel on sopivan nahkea ja siinä on vielä hyvä jäykkyyden säätö. Peili on helppo heittää kädellä syrjään ja taittaa taakse niin ettei se hänksätä tiellä esim kuljetuksessa. Peili kattaa aika hyvin myös oikean puolen koska se on sen verran takana ja lähellä ja helppo säätää lennossa ihan kohdalleen.
Vaikuttaa hyvältä idealta. Siihenhän kävisi myös tällainen valmis ratkaisu: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... tty-20330/
Mutta kiinnike pitäisi selkänojaan askarrella. Toki tuo 30mm voi olla aivan liian pieni?