Henkilökohtaisesti en ole vielä tähän päivään mennessä joutunut paikkaamaan yhtäkään kumia. Olen ajellut Bilteman itsestään paikkaantuvilla kumeilla. Enkä ajatellut paikata tästä eteenpäinkään. Törmäsin tällaiseen tuotteeseen: http://www.notubes.com/helpcenter/videopopup.php?id=1
Viimeksi muokannut janx, 10 Kesä 2012, 13:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Tubeless alkaa olla arkipäivää maastossa. Noita litkuja löytyy monilta valmistajilta ja juuri tuon itsestään paikkaantumisen takia käyttö on yleistä ja yleistyy koko ajan. Maantiellä tai kaupungissa, missä rengasrikkoja tulee vähemmän, tulee sitten vastaan kysymys, kumpi on pienempi vaiva, vaihtaa sisärengas vai läträtä noille litkuilla. Toimiakseen ne vaativat vielä oikeanlaiset vanteet tai vähintään erilaisen vannenauhan.
Kyllä minusta tuntuu, että jotkut paikkailevat suorastaan toisena harrastuksena kumejaan alvariinsa. Ehkä niillä on liian ohuet kumit tai jotain.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Itse en osta ainuttakaan tätä paikka-ainetta sisältävää sisärengasta. Sillä jos reikä on tarpeeksi suuri niin paikka-aine leviää pitkin vanteita ja pyörää. Tosi V:n pestä pois , on siittä kokemusta. Ostaa hyvät pistosuojattut päälyskummit , niin ongelmia ei ole eressä. Renkaan paikkaus on nopeeta hommaa , ilman nesteitä. Maasto on aivan eriasia , sinne harva nojapyörällä itseensä änkee.
No likaisuus ei minua oikeastaan haittaa. Mulla ei ole tapana pestä pyöriä. Harjaan vaan enimmän irtohiekan ja putsaan voimansiirron. Mä olen lähinnä sillä linjalla, että jokainen renkaan paikkaus on yksi liikaa. Bilteman renkaissa se on geelimäistä, ei nestettä. Kertaakaan ei ole vielä ulos asti tullut paitsi venttiilistä vähän näkynyt oranssia.
Itsellä tässä dilemma: vaihdanko samalla uudet ulkokumit myös, koska noita ei saa 1.50" ulkokumeille.
Lisätty: Nythän mä hokasin, että minä ja nojanalle puhutaan eri asioista. Mä puhuin siis sisäkumista, jossa on litkut sisällä. Niillä ei ole mitään erikoisvaatimuksia vanteelle, vannenauhalle tai päälikumille.
Henkilökohtaisesti en ole vielä tähän päivään mennessä joutunut paikkaamaan yhtäkään kumia. Olen ajellut Bilteman itsestään paikkaantuvilla kumeilla. Enkä ajatellut paikata tästä eteenpäinkään. Törmäsin tällaiseen tuotteeseen: http://www.notubes.com/helpcenter/videopopup.php?id=1
Toimii vaikuttavan näköisesti tubeless-renkaassa, mutta entäs jos tökötti laitetaan sisärenkaaseen? Sisärengas on erilaista materiaalia ja ohuempi, paikkaako tökätti senkin? Vai pitäisi olla eri tököttiä?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Toimii vaikuttavan näköisesti tubeless-renkaassa, mutta entäs jos tökötti laitetaan sisärenkaaseen? Sisärengas on erilaista materiaalia ja ohuempi, paikkaako tökätti senkin? Vai pitäisi olla eri tököttiä?
Varmasti näin. Tuo tubeless-kama on lähes nestettä ja ilmeisesti suorastaan hölskyy renkaan sisällä. Bilteman renkaassa oli (niitä ei enää saa) luultavasti tätä: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=32388
Mitä tarkoitat, ettei saa. On siellä vieläkin myytävänä itsekorjautuvia. Maksavat 4.99, kun tavalliset vain 2,99
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ilmeisesti kaikki noi 4.99 kumit on itsesään korjautuvia ja halvemmat tavan kumeja, vaikka mitään ei mainita.
Ilmeisesti kaikki noi 4.99 kumit on itsesään korjautuvia ja halvemmat tavan kumeja, vaikka mitään ei mainita.
Juu, eivät kovin selvästi näy. Jos kuitenkin painat nappia "osta" ja kurkistat "ostoskoriin" siellä lukee "POLKUPYÖRÄN SISÄKUMIT "ITSEKOR". Rohkenen jatkaa tuon kesken jääneen sanan itsekorjautuvaksi.
Ja tosiaan käyttöturvallisuustiedotteessa lukee: "27132 Polkupyörän sisäkumit ”itsekorjautuvat” (Tiivisteaine) 2008-12-05 FI.pdf"
Minusta kyllä aika huonoa markkinointia, kun täytyy tehdä salapoliisityötä selvittääkseen, onkovaikoeikö.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Minulla on ollut käytössä Bilteman itsekorjautuvia/itsekorjaavia kumeja ja ongelmia on tullut silloin, kun on pitänyt vaihtaa päällyskumi tai siirtää sisäkumi toiseen vanteeseen. Nimittäin silloinhan joutuu tyhjentämään kumin ja mönjähän tukkii venttiilin eikä tyhjentäminen onnistukkaan.
Sinänsä uskomattoman näköistä tuo renkaiden puhkominen noissa videoissa
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason