CycleVision2012
Moi
Onko kukaan tulossa Suomesta paikanpaalle tuona viikonloppuna ?
http://en.ligfiets.net/news/3952/datum- ... ekend.html
Itse olen siella ehka koko tapahtuman ajan ja napsin kuvia yms. joita voin levitella sitten tanne.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Moi
Onko kukaan tulossa Suomesta paikanpaalle tuona viikonloppuna ?
http://en.ligfiets.net/news/3952/datum- ... ekend.html
Itse olen siella ehka koko tapahtuman ajan ja napsin kuvia yms. joita voin levitella sitten tanne.
Hyvä että saadaan vähän raporttia ja kuvia paikan päältä
Moi
Tuli kavaistya ko tapahtumassa lauantaina jolloin tapahtuman paajuttu oli kolmen tunnin kilpailu. Viivalle mahtui useampi kymmenen erinakoinen ajokki, lowracereita, highracereita, soutufillareita, velomobiileja jne. Keli vastatuuli etusuoralla, ilman lampotila noin 20 astetta, rata lentokentta-alueella oleva 425m ovaali.
Kisassa tietenkin velomobiilit vetivat parhaat nopeudet, mutta mukana muutama kovakuntoinen lowracer-kuski. Nopeimmat kiersivat ko kierroksen noin 37sekunnissa, tosin ajolinjoja haettiin ulkokehalta koska sisarinki monasti liian ahdas, joten tama laski kierrosaikoja. Kiva kilpailu, mutta kilpailun seuranta oli heikkoa, eli kuka oli millakin sijalla oli lahinna arvailua. Eli kilpailun jarjestaja voisi hieman tahan panostaa, mutta sentaan oli sahkoiset kierroslaskennat ym.
Tapahtuma sinallaan oli hieman vaatimattomampi mita osasin odottaa, jopa pyorailyn "kotimaassa"Hollannissa ei tahan ajokkiryhmaan niin paljoa harrastajia loydy, useampi osanottaja oli saapunut Saksasta ja Briteista, mukaan mahtuisi siis muutama Suomalainenkin.. Tavaramyyjia ja erinaisia ajokkeja oli sentaan paikalla melkoisesti, joten jokaiselle jotakin.
Itseani kiinnosti eniten yliopiston porukka ja heidan ajokkinsa jolla tultaneen rikkomaan seka 200m etta tunnin ajon maailmanennatys, nain pojat uhosivat teltalla , viime Battle Mountainilla saavutettiin jo nopeus 129km/h, mutta Sam Whittighamin ennatyksesta jaatiin viela, toki voitto Samista jo otettiin. Tana vuonna on uusi paranneltu ajokki ja uusi kuljettaja, joten ennatyksen rikkominen lienee tosiasia myos oikeasti. Laskelmien mukaan 140km/h on mahdollinen ja tunnin ennatyksena he hamuavat maagista 100km/tunti-rajaa ! Ajokki todella nayttaa nopealta ja virtaviiivaiselta, ja isolla rahalla tehdylta, onhan heilla takanaan Delftin koko yliopisto, isoja sponsoreita, Hollannin suurin tuulitunneli, seka tietotaitoa omasta takaa, seka 15 hengen tiimi+huippukuskit mm. Jan Bos.
Lisaa koko tapahtumasta loytyy, Hollanin kielella tosin, taalta: http://www.ligfiets.net/
ja video lauantain tapahtumasta loytyy mm taalta: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/92 ... nd-circuit
Omat kuvat: https://picasaweb.google.com/1101059958 ... directlink
Sunnuntain keli nayttaa taalla sateiselta joten tapahtuma karsinee osittain tasta. Nyt mukavaa viikonlopun jatkoa ja kaikki rakentelemaan nopeita ajokkeja !
LRP, Amsterdam, Hollanti
(pahoittelen ´a´ pilkkujen puuttumista)
Kiitos kuvista ja raportoinnista!
Jep tuo delftin tiimin organisaatio on melkonen kun vertaa muihin. Ajajana Jan bos jonka veli on 200m UCI sprintin ME-mies
Hienoa että meillä oli reportteri paikalla omasta takaa, kiitokset tekstistä ja kuvista!
Ans kattoo saataisiinko Recumbent Racing Finlandin toimesta joskus tulevina vuosina järjestettyä matka tuonne tapahtumaan.
Siellä oli näköjään joku terpan sielunveli, joka uskoo ajatukseen, että ilmanvastus asuu yksityiskohdissa. Minä olen muuten samaa mieltä.
Etenkin tuota alusammetta katsoin kateellisena. Miten monet kerrat tuo olisi pelastanut avainten ja puhelimen etsimiseltä puhumattakaan niistä määristä kolikoita, joita ei enää kahvilan kohdalla pysähtyessä löydykään taskusta.
jori kirjoitti:Siellä oli näköjään joku terpan sielunveli, joka uskoo ajatukseen, että ilmanvastus asuu yksityiskohdissa. Minä olen muuten samaa mieltä.
Etenkin tuota alusammetta katsoin kateellisena. Miten monet kerrat tuo olisi pelastanut avainten ja puhelimen etsimiseltä puhumattakaan niistä määristä kolikoita, joita ei enää kahvilan kohdalla pysähtyessä löydykään taskusta.
Höh, kaiken tuon keskeltä löytyy M5 lowracer tuo ihme pohjakaukalo ei kyllä auta paljoa jos mitään, taitaa mennä mopon virittäjien kategoriaan "jos vauhdit/tehot ei laskenu 20% enempää katsotaan viritys onnistuneeksi".
Tuo tangon päällä oleva ja penkin takana/alla oleva ohjain voi auttaa jotakin. Kuten myös nuo kenkien katteet. Ellei sitten löydy rullauskokeilla todistettua parantumista. Ja kattaisin ennen kaikkia noita muita temppuja tuon etupyörän, sillä saisi ehkä suurimman edun, kuten käyttämällä oikeata kisagummia edessä tuon läskin sijaan.
Samaa mieltä tuosta pohjakaukalosta peräpään viritykset on muutenki äärimmäisen vaikeita saada pienentämään ilmanvastusta. Näin sanoi joku viisaampi, olis kyllä hyvä jos vois tehdä rullauskokeita omalla boxilla..
jori kirjoitti:Etenkin tuota alusammetta katsoin kateellisena. Miten monet kerrat tuo olisi pelastanut avainten ja puhelimen etsimiseltä puhumattakaan niistä määristä kolikoita, joita ei enää kahvilan kohdalla pysähtyessä löydykään taskusta.
Varsin "insinöörimäinen" ratkaisu tuohon ongelmaan, tavallinen tavis tytyy housihin joissa on taskuissa vetoketjut
Jukka
jori kirjoitti:Siellä oli näköjään joku terpan sielunveli, joka uskoo ajatukseen, että ilmanvastus asuu yksityiskohdissa. Minä olen muuten samaa mieltä.
Etenkin tuota alusammetta katsoin kateellisena. Miten monet kerrat tuo olisi pelastanut avainten ja puhelimen etsimiseltä puhumattakaan niistä määristä kolikoita, joita ei enää kahvilan kohdalla pysähtyessä löydykään taskusta.
Melkein kyynel herahti silmänurkkaan kun tuon toteutuksen näin, tätä kohti mutta taitaa minulla vähän krouvimman näköinen tulla. Minun mielestä pohjakaukalosta on hyötyä myös käytännössä. Kun kuvaa katsoo kokonaisuutena niin tuulta ohjaillaa kaukalon alle ja se samalla peittää monta asiaa mitkä aiheuttaa turhia pyörteitä. Varmaan parempi olisi vielä jos kaukalo jatkuisi perästä takakatteen tyylisenä.
Metka peli tuokin. 4 pyörää ja runko-ohjaus eli Pythonin sukua