Terve,
Lyhyt esittely varmaan paikallaan näin alkuun. Eli olen 28 vuotias autoinsinööri ja yrittäjä (Tuneko Oy). Yritykseni tekee autoihin kaikkea millä pystyy alentamaan polttoaineen kulutusta, mutta suurin kiinnostuksen aiheeni on aerodynamiikka. Oma esittely auto menee tänä kesänä kahteen litraan satasen vauhdissa, josta ei olla enää kaukana. Paras tulos 2.24 litraa sataselle.
Oman aeropyörän rakentamisesta olen haaveillut jo pitemmän aikaa, kun näin miten kovaa pystyy jalkavoimilla pääsemään aerodynaamisessa kopassa:
http://www.youtube.com/watch?v=jQwpGLCAMm4
Toki en ole mikään kilpapyöräilijä, mutta silti tuommoisella sukkulalla pääsee yllättävän kovaa tarvittaessa.
Eli jotain tuon tyylistä rakennelmaa pitäisi lähteä kasaamaan. Ensin pitäisi rakentaa runko, jonka jälkeen voisi aloittaa korin rakentamisen.
Pyörästä pitäisi tulla matala, mikä tarkoittaa, että myös aika pitkä koska olen 192 cm pitkä. Muutamia topikkeja olen jo lueskellut läpi täällä, mutta sellaista en ole vielä löytänyt missä keskustellaan osien hankintapaikoista.
Osia pitäisi ruveta pyörään haalimaan niin mikä vaikutus on rullaavuuteen hyvillä laakereilla ja navoilla.
Eli kannattaako yrittää haalia jostain laadukkaita osia vai mennä romikselta etsimään perus markettipyörän raatoja mistä ottaa osat?
Jos jotain askarruttaa aerodynamiikka niin kannattaa kysellä kaikenlaista. Olen näillä näkymin myös tulossa 4.8 pidettävään low ride challengeen katselemaan pyöriä .