No nyt alkaa V pelittää. Ajoin eilen 57 kilsaa, sitä ennen asentelin tilatut Campy Centaur dual-pivot vannejarrut ja O-Synce Macro 2SX nopeus&kadenssi sensorin. Siirsin Metasta TIme RXS -polkimet ja pulttasin niiden klossit uusiin huonomman kelin popoihin.
Nyt toimii kaikki kuin unelma. Jarrut oli helppo säätää. Kahvoissa herkkä tunnokas ote ja tehosta löytyy. Vaihteet toimii kuin unelma, kertaakaan ei ollu ongelmia ketjun kanssa. Aikaisemmilla oli jokaisella. Penkki oli aivan eri tukeva ja söi hyvin routaraidat ja mukulakivitetyt suojatiet.
Keskinopeuskin on nyt 32 km/h puuskatuulisella kelillä, ei paha. Oliskohan vaikuttanu ainakin puoli kiloa kevyempi pyörä, molemmat gummit on Tufo S3 Lite -mallia ja paineet kohdillaan, sekä penkki enemmän nojallaan eli ilmanvastuskin pienempi.
Pitää ottaa vähän kuvia josko kerkeää valosan aikaan. Tai sitten kun on maalattu, siihen menee kyllä vielä tovi.
Noista jarruista vielä, päädyin kokonaan uusiin jarruihin kun vanhoihin olis pelkät jarrupalat maksanu 20 egee ainakin. Nämä makso jotain 35 euroa sarja kun on dual pivot niin vaijeri ei vaikuta jarrun keskitykseen ja voimaa löytyy. Nyt melkein harmittaa että tuli hommattua noita SRAM:n Force ja Rival jarruja huomattavasti kovempaan hintaan. Tässä on säädöt melkein yhtä hyvät kuin Forcessa, siis paremmat kuin Rivalissa, ainoastaan vapautusvipua ei näissä ole (kumma kyllä). SItä ei tarvita kun mulla on palat paljon enemmän kuin millin irti vanteelta (Campyn suositus), johtunee kahvoista.
Ja tämmösiin vekottimiin tuo O-Synce ANT+ sensori on kyllä hyvä. Ei mikään paksukainen ja kun on johtoa sensoreiden välissä niin johan oli helppo saada paikalleen. Nyt yltää 60mm:n vanteen magneetille ja kadenssi hoituu, Garminin kombo-sensorin olis joutunu modaamaan tätä varten.