Jani Peltopuro ajoi TdH-kisassa keskimäärin 26 km/h käyttäen keskitehoa 104 W kotisivun mukaan. Käsistä lähti siis tuo teho, ja riitti kaikkiin ajovastuksiin.
Jos sähkömoottorin akkuineen lisää tuohon ajoneuvoon (lisäämättä kokonaispainoa ja ilmanvastusta), niin pitäisi päästä tuolla teholla tuota nopeutta. Puolen kilowattitunnin akku ja moottorin 80 % hyötysuhde riittäisi noin 4 tunniksi eli reilu 100 km. Kun sitten vielä itse antaisi lisätehoa käsillä tai jaloilla esim. 50 W vaikkapa ajanvietteeksi, niin pääsisi vielä pidemmälle ja vielä nopeammin. Aika mietityttävä tieto tuo Janin kertoma.
Ajanvietettä kannattaisi harrastaa ylämäissä, jos on kiire tai akkujen riittävyys hilkulla.
Akkujen tekniikka alkaa olla jo niin kevyttä, että kohtuupainolla saa jopa yli 1 kWh mukaan pyörään. Litiumia lyijyn sijasta. Oma puolen kWh:n lyijyakku painaa 13 kg, sama paino litiummuodossa antaa yli tuplaenergian. Moottori painaa parhaimmillaan vain 2-3 kg.
Jospa väsäisi sähköisen käsipyörän. Kädet pyörittelemään kampia niin ettei ilmanvastus niiden takia lisäänny paljoa. Tiellä makaava liukkaaseen aineeseen kapaloitu ajaja, joka heiluttelee käsiään piilossa vimmatusti tai muuten vaan.
Näköjään vanhentuessaan palailee lapsuutensa piirteisiin. Tuossa unelmassahan on lastenvaunuissa makaava kapaloitu vauva, joka tahtoo jonkun muun kuljettelevan häntä. Ei äidin, vaan moottorin. Vaipatkin on jo pyöräilyhousuissa, suussa tutin sijasta juomapussin letku. Katselee edessään roikkuvia värikkäitä leluja kiinnostuneena niiden liikkeistä. Ohoh 43 km/h! 61 W!

Wackyn aika 4h 25min oli noin tunnin parempi kuin Janin. Jaloista saa enempi tehoa kuin käsistä. Mikähän lienee tehojen suhde tyypillisesti?