Cygnus - Beta David Verbroekken
Cygnus - Beta Jan-Marcel van Dijken
Cygnus - Beta Thomas van Schaik
Dog Pound John Jackson
Gemini Matt Baker
Gemini Peter Aumann
Gemini Will Hilgenberg
Glowworm Larry Lem
Glowworm Tom Amick
NoCom Streamliner Sean Costin
Norus Mike Mowett
Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger
Overzealous Gareth Hanks
Primal 2 Giovanni Rey
Primal 2 John Pocock
Primal 2 Ron Layman
Quad Rocket Jay Henry
San Jose HPV Club Meghan McNamara
Sven Jorgensen Vehicle Sven Jorgensen
Team Schroeder James Schroeder
Team Schroeder Kara Snyder
Team Schroeder Tiffany Underwood
Varna Battle Mountain Barbara Buatois
Varna Mephisto Greg Thomas
Varna Tempest Sam Whittingham
Varnator Jason Erickson
VeloX2 Jan Bos
VeloX2 Sebastiaan Bowier
VeloxX Ellen Van Vugt
Vortex U of Toronto rider 10
Vortex U of Toronto rider 8
Vortex U of Toronto rider 9
Wedge Eric Ware
bentrideronlinesta muutama hyvä kuva tekniikasta.. (ei nyt saanu yhistettyä henkilöitä)
"overzealous"
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 09 Syys 2012, 16:00
Kirjoittaja jviirret
Syväri kirjoitti:
Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger
"jännä" ketjulinja
Jukka
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 09 Syys 2012, 21:55
Kirjoittaja Mustasudenkorento
jviirret kirjoitti:
Syväri kirjoitti:
Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger
"jännä" ketjulinja
Jukka
itsesuojeluvaiston puutetta
herää taas kysymys miksi se veto pitää tollasessa saada taakse?
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 07:52
Kirjoittaja Syväri
Mustasudenkorento kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Syväri kirjoitti:
Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger
"jännä" ketjulinja
Jukka
itsesuojeluvaiston puutetta
herää taas kysymys miksi se veto pitää tollasessa saada taakse?
Vakaampi ohjaus, enemmän tilaa jaloille, kapeampi keskiö, mahdollisesti isompi vetävä pyörä -> ei niin giganttiset rattaat. Tuossa ratkasussa runkokaan ei paljoa jousta jotain tuon juttuja luin niin oli kuitenkin ketjuputket paikoillaan kun lähti koeajolle.
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 11:34
Kirjoittaja jori
Hirmuinen rahina videolla. Ainakin kuulee, jos paluuketjun taittopyörässä on vikaa.
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 11:39
Kirjoittaja Pastori
Sanoppa Jori, mitä haittaa olisi siitä että vetävä rengas olisi edessä? Mä oon niin tyhmä etten tajuu.
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 12:23
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Pastori kirjoitti:
Sanoppa Jori, mitä haittaa olisi siitä että vetävä rengas olisi edessä? Mä oon niin tyhmä etten tajuu.
Vaikka en jori olekkaan niin jaan muutaman ajatuksen kun tuota katsoo...
Syvärillä on tuossa mun mielestä kertoi juuri niitä pointteja miksi tuollaiseen rakennelmaan ollaan ehkä päädytty...
Se vain että tuossa nyt ei varmaan saada mitään nuista kuin tuo että ketju ei vaikuta ohjaukseen.
Muutoin näyttäisi että eturengas mahtuisi aivan hyvin olemaan vetävä kun katsoo ajajan jalkoja.
ja älyttömän iso etuhammasratas on silti vaikka tuossa on vaihteet väliakselilla..
enenmmän melkein tuntuu sellaiselta erilaisuuden tavoittelulta tuo lopputulos vaikka sinänsä voi ollakkin ihan toimiva.
onhan tuohon varmasti käytetty aikaa suunnitteluun, se onko siitä tehty tuollainen pakkomielteen vuoksi vai siksi että se on todettu parhaimmaksi vaihtoehdoksi...
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 12:30
Kirjoittaja Pastori
Mustasudenkorento kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
Sanoppa Jori, mitä haittaa olisi siitä että vetävä rengas olisi edessä? Mä oon niin tyhmä etten tajuu.
Vaikka en jori olekkaan niin jaan muutaman ajatuksen kun tuota katsoo...
Syvärillä on tuossa mun mielestä kertoi juuri niitä pointteja miksi tuollaiseen rakennelmaan ollaan ehkä päädytty...
Siksipä mä kysyinkin, kun:
Syväri kirjoitti:
Vakaampi ohjaus
Mites etuveto on epävakaampi?
Syväri kirjoitti:
enemmän tilaa jaloille
Eiks toi nyut ole aika pieni se ohjausliike tässä koneessa?
Syväri kirjoitti:
Tuossa ratkasussa runkokaan ei paljoa jousta jotain tuon juttuja luin niin oli kuitenkin ketjuputket paikoillaan kun lähti koeajolle.
Eikse etuveto nyt jousta vähemmän?
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 12:31
Kirjoittaja mhelander
Mustasudenkorento kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Syväri kirjoitti:
Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger
"jännä" ketjulinja
Jukka
itsesuojeluvaiston puutetta
herää taas kysymys miksi se veto pitää tollasessa saada taakse?
Thomin värkissä on jousitus edessä ja takana. Runko on erittäin jäykkä ja ketjulinja suora. Ketju ei tee isoa taittoa missään kohdassa. Tämä saattaa olla hyötysuhteeltaan paras takavetoinen konstruktio, ja vielä jousitettu. Tehon saa siis moottorista ulos vaikka vähän epätasaisemmallakin pinnalla.
Isot ketjupyörät tarvitaan kun pyritään 100+ km/h nopeuksiin. Voipi olla että tällä mennään jo lähes eka kerralla kovaa... katekin on erittäin virtaviivainen ja näkymät tuplakameroilla.
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 12:33
Kirjoittaja Syväri
Mustasudenkorento kirjoitti:
Muutoin näyttäisi että eturengas mahtuisi aivan hyvin olemaan vetävä kun katsoo ajajan jalkoja.
Jep mutta se vaihteiden ahtaminen etuhaarukkaan on aika hankalaa.. monesti noissa on 3-5 vaihdetta jollain spesiaali navalla koska enempää ei mahdu jos rataspakka on eturenkaassa. Tuohon ratkaisuun kuitenkin saa vaikka sen 3x10 vaihdetta jos haluaa.
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 10 Syys 2012, 12:36
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Pastori kirjoitti:
Mites etuveto on epävakaampi?
Jos ketjulija ei ole kohdallaan jokainen polkaisu pyrkii kääntämään rengasta, tämäkään ei ole "ongelma" kuten nuista muista nopeusvehkeistä voi päätellä.
Pastori kirjoitti:
Eiks toi nyut ole aika pieni se ohjausliike tässä koneessa?
jeps, ja kun katsoo eturenkaan sijaintia suhteessa ajajan jalkoihin niin ei olisi ollut estettä mahduttaa etuvetoa..
Varsinkin jos olisi käyttänyt samaa väliakseli systeemiä niin renkaassa ei tarvitsisi kuin yhden hampaan.
Pastori kirjoitti:
Eikse etuveto nyt jousta vähemmän?
jeps, ei mitään merkitystä mielestäni, ehkä jopa päin vastoin kun ketju kiskoo runkoa nyt yläpuoleta alarunkoa vasten...
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 11 Syys 2012, 13:02
Kirjoittaja Syväri
I rest my case. sen verran jo tullut pyöriteltyä oman katetun ja foldingin kans tätä asiaa.
Re: Battle mountain 2012
Lähetetty: 12 Syys 2012, 11:40
Kirjoittaja Syväri
"Overzealous" trikellä päästeltiin 112km/h mutta ei ollut sallituissa tuuliolosuhteissa. Monta kuskia yli 100km/h.