Sivu 1/1
lyxtech
Lähetetty: 10 Syys 2012, 13:07
Kirjoittaja ihmo
http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot. ... xtech.html
jotenkin miellyttää silmää tuo rakenne pitkä ja matala isot renkaat http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot. ... xtech.html
tekijä väittää vakaaksi ajettavaksi mutta eikö tuo ohjauskulma ole samantyypinen kun byyttoneissa tekeekö tuo pituus vakautta vai mikä
kuinkahan jäykkä tuo on käännellä vauhdissa
aika kevytkin alle 9kg mutta saiskohan kevennettyä jos tekis etuvetona siirtäs polkimet ohjausnivelen ja renkaan väliin
risteyksissä voi tietysti kammet vähän ahistaa
ei mitään talvipyörää saa mutta vois pikitiellä päästä mäet ylös sutimatta
Re: lyxtech
Lähetetty: 10 Syys 2012, 14:52
Kirjoittaja mhelander
ihmo kirjoitti:jotenkin miellyttää silmää tuo rakenne pitkä ja matala isot renkaat http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot. ... xtech.html
tekijä väittää vakaaksi ajettavaksi mutta eikö tuo ohjauskulma ole samantyypinen kun byyttoneissa tekeekö tuo pituus vakautta vai mikä
kuinkahan jäykkä tuo on käännellä vauhdissa
aika kevytkin alle 9kg mutta saiskohan kevennettyä jos tekis etuvetona siirtäs polkimet ohjausnivelen ja renkaan väliin
risteyksissä voi tietysti kammet vähän ahistaa
ei mitään talvipyörää saa mutta vois pikitiellä päästä mäet ylös sutimatta
Linkki on rikki, toimiva lienee tämä...
Onpas omituisen näköinen härveli. Epäilen että sitä saisi ainakaan tuolla keskiötsydeemillä toimivaksi etuvetoseksi. Ellei sitten modaa koko etuhaarukkaa niin että ohjainputken takana siinä kiinni on keskiö joka kääntyy koko etukolmion mukana.
Painon säästöä tulee sitten 2x kettinki (noin 500-600g) sekä mitä rungon takapään kevenemisessä voittaa. Mutta toisaalta etukolmion jäykistämisessä häviää. Toisaalta etuvetosena olisi enemmän vapauksia takapään teossa ja penkin sijoittelussa kun ei ole ketju häiritsemässä kuvioita. Tässä on jotakin potentiaalia jos vielä katetta innostuu pykäämään. Mutta etupyörälle pitää silloin tehdä kohtuuttoman iso avaus kun se ei käänny (lähes) suoraan pystyakselinsa suhteen.
Re: lyxtech
Lähetetty: 10 Syys 2012, 15:02
Kirjoittaja jviirret
Re: lyxtech
Lähetetty: 10 Syys 2012, 15:09
Kirjoittaja ihmo
näin sitä pähkäilinkin notta polkimet etukolmioon kiinni
toki rajoittaa kääntymistä
mutta siinä olis persjalkasellekin mahdollista saada isot pyörät matalaan etuvetoon toisaalta tuskin tuo ketjulinja välipyörällä kovinpaljon tehoja hukkaa
ookka jviirrt iski jälleen
ei oo tuokaan hassumpi mitenhän nuo käyttäytyy ajossa 
Re: lyxtech
Lähetetty: 10 Syys 2012, 16:27
Kirjoittaja jori