Rupesin vaan miettimään että miksei tämä MBB villityksen konsepti ole vieläkin lähempänä Flevoa? Siis silläviisiin että toi systeemi tulisi vaan ylhäältä alaspäin. Etukolmio olisi siis tästä nykymallista poikkeava.
MBB
FLEVO:
Jotain ihan muuta:
Rupesin vaan miettimään että miksei tämä MBB villityksen konsepti ole vieläkin lähempänä Flevoa? Siis silläviisiin että toi systeemi tulisi vaan ylhäältä alaspäin. Etukolmio olisi siis tästä nykymallista poikkeava.
MBB
FLEVO:
Jotain ihan muuta:
Ja miksei tässä Munzossa mene toi ketjulinja suoraan? Mihin tässä nyt enää noita rissoja tarvitsee?
Miksei tuota haarukkaa voisi tiltata enemmän?
Miten tuon emäputken kulma määritetään näissä taaksepäin kallellaan olevissa rakkineissa?
Pastori kirjoitti:Ja miksei tässä Munzossa mene toi ketjulinja suoraan? Mihin tässä nyt enää noita rissoja tarvitsee?
Koska ketjuvoima vetäisi rengasta vinoon.
Pastori kirjoitti:Miksei tuota haarukkaa voisi tiltata enemmän?
Ehkä voisi, mikäli jättö pysyy ennallaan.
Pastori kirjoitti:Miten tuon emäputken kulma määritetään näissä taaksepäin kallellaan olevissa rakkineissa?
En tiedä miten valmistajat, mutta miinus- asteina pystysuoraan verrattuna olisi yksi tapa.
Jarcco kirjoitti:Pastori kirjoitti:Ja miksei tässä Munzossa mene toi ketjulinja suoraan? Mihin tässä nyt enää noita rissoja tarvitsee?
Koska ketjuvoima vetäisi rengasta vinoon.
Joo. Siis tarkoitin itseasiassa sitä että miksei se haarukan kulma ole silläviisiin kuin flevossa = ketjuli ja olisi haarukan suuntainen.
Pastori kirjoitti:Rupesin vaan miettimään että miksei tämä MBB villityksen konsepti ole vieläkin lähempänä Flevoa? Siis silläviisiin että toi systeemi tulisi vaan ylhäältä alaspäin. Etukolmio olisi siis tästä nykymallista poikkeava.
Siksi että tässä mbb mallissa voidaan hyödyntää normaaleja polkupyörän osia. Loiva keulakulma yhdistettynä keulapainoiseen pyörään on liikaa normaaleille ohjauslaakereille.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...